♤{BAB 04}♤

78 10 0
                                    

Aku berjalan perlahan melangkah ke arah pintu dorm aku.Jantung aku tak berhenti berdegup kencang.

Chill,Hana.Dia cuma anak perempuan presiden.Bukan malaikat maut pun.

Apa yang aku melalut ni??

Sebaik sahaja aku membuka pintu,aku terlopong saat melihat keadaan bilik ni...

Cantik sia.....

Aku merenung bilik ni,dan aku jadi keliru sendiri.Soalnya dalam bilik ni ada dua katil yang terletak di setiap penghujung bilik dan kedua2 penjuru bilik itu mempunyai warna yang berbeza.

Warna pink dan purple.

Macam ni hah rupa bilik tu...

Macam ni hah rupa bilik tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam nilah lebih kurang

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Macam nilah lebih kurang.
Pada aku cantik lagi katil bilik warna pink tu.

M

ungkin tu si Camile punya.
Diakan anak presiden,kenalah dapat yang special.

Ermmm...Eh????

Tapi masalahnya aku taktau pun mana 1 katil aku dan katil si Camile tu!!

Tetiba aku terpandang sesuatu yang ada pada katil berwarna purple tu.

'CAMILE DAVEN'

Lekleh,ada nama dia.Means...

KATIL WARNA PINK TU AKU YANG PUNYA!!!??

OMG!!!!

Aku lantas menuju ke sana dan tepat tekaanku.

'NUR RAIHANA FHARTINA BINTI MAHMUD'

Aku melompat-lompat tanda kesukaan.

Dan,aku terdengar seperti ada orang yang menolak pintu dari luar.

Seorang gadis yang memakai pakaian berwarna hijau muda.Ala,fesyen blaus dan seluar panjang gitu.

Gadis itu terkebil2 semasa melihat ke arah aku.Kemudian aku terdengar suara dari luar bilik yang seperti kedengaran rimas.

"Nancy,apa yang kamu lama2 kat situ saya nak masuklah."

Gadis yang sibuk membebel itu pun turut terhenti saat melihat diri aku yang cantik ini.

"Awak ni Raihana kan??"dia menyoal kepada aku sambil menunjukkan jari telunjuknya ke arah aku.

Aku mengangguk perlahan.

Gadis yang berpakaian berwarna hijau atau pun Nancy meminta diri lalu berlalu dari bilik ini.

1
2
3

"YES!!!AKHIRNYA AKU DAH ADA KAWAN!!!"

Gadis ni melompat terkinja-kinja kemudian datang ke tempat aku sedang berdiri sekarang.

"Hai,aku Camile Daven.Kau boleh panggil aku Camile.Sekarang ni aku nak kau jadi kawan aku!!"

Dia berkata sambil memeluk aku.

Aku ketawa kecil.

"Kau dah cakap camtu maknanya aku ialah kawan kau!!"

Camile pun akhirnya tersenyum.Dia memandang ke arah aku sambil bertanya"Kau dah tengok2 bilik ni,kan??So aku yang warna purple kau punya warna pink.Jomlah kita pi makan.Aku dah lapar dah ni."dia berkata sambil mengusap perutnya.

Aku mengangguk perlahan.Camile pu  berlalu dari bilik kami sambil diikuti oleh aku.

~~~~~

Vote and comment,please!!!
😍😍😍😍😍


[382 words]

Not A Perfect Princess[OG]Where stories live. Discover now