Setelah sekian lama kami berada di dalam kereta,aku baru nak tanya pasal apa tu Akademi Puteri Aurora.
"Cik Azi,oh Cik Azi."aku memanggil Cik Aziqah yang kelihatannya sedang khusyuk menggunakan hp nya(iphone maybe).
"Hah,kenapa Cik Hana??"Cik Azi menyoal kepada aku setelah 8 minit aku memaggil dirinya.
Amboi,nampak cam marah je😐😐😐
"Err,Akademi Puteri Aurora tu apa sebenarnya??"
Wajah Cik Azi terus berubah sebaik sahaja mendengarkan pertanyaan aku tu.
Aiik??Aku salah tanya ke???
Cik Azi lantas membetulkan posisi duduknya yang tak berapa nak betul tu.
"Kamu betul2 tak tau lah ni apa tu Akademi Puteri Aurora lah kan??"
Tak sangka aku,rupanya Cik Azi ni boleh tahan bengap jugak🙄🙄🙄
Aku cuma mengangguk perlahan tanda mengiyakannya.
Cik Azi menarik nafas dalam2 sebelum berkata
"Kamu tu dikira bertuah.Bukan calang2 orang dapat masuk ke dalam akademi tu."
Kata2 Cik Azi membuatkan aku menelan air liur.
Perghh....tapi kenapa???
"Sebab??"
Cik Azi tersenyum sejenak seketika
"Hanya kamu satu2 nya orang biasa yang dapat masuk ke Akademi Puteri Aurora ni,Cik Hana."
Ooooooooooo.....
Cenggitu......
APA!!!??
ORANG BIASA???
"Apa maksud Cik Azi dengan orang biasa??"
"Maksudnya,semua yang dapat masuk ke sana hanya anak orang bangsawan dan yang ada kaitan dengan sesebuah negara sahaja.Sebab tulah saya kata Cik Hana ni orang yang bertuah."
WHAT THE FISH???
CUMA ORANG TERTENTU SAHAJA YANG DAPAT MASUK???
"Jadi sekarang ni cik faham.Kejap lagi kita akan sampai di lapangan terbang."
Aku mengangguk lemah.
Haih....Bersedialah dengan segala cabaran dan dugaan kau sepanjang kat akademi tu,ye Hana.
~~~~~~
Aku mengetap bibir tanda aku sedang marah.Tak delah marah sangat pun..
Mesti korang nak tau kan aku kat mana dan apa yang dah jadi???
So,macam ni cerita dia...
Sebaik sahaja aku sampai di Akademi Puteri Aurora,aku telah dijemput menggunakan sebuah limosine bewarna hitam.
Tak ade warna lain ke???
Dan,apabila aku sampai ke hadapan sebuah bangunan yang agak unik rekaannya,aku dibawa masuk ke dalam bangunan tersebut.
Aku dibawa ke sebuah meja yang aku pasti tempat pendaftaran.
"Ye,siapa nama kamu??Dan asal mana??"soal si petugas kepada aku.
"Nur Raihana Fhartina binti Mahmud.Saya dari Malaysia."
Si petugas tersenyum sambil menyerahkan sebuah fail dan sebuah kotak bewarna pink cair kepada aku.
"Di sini ada semua keperluan kamu.Jadi,jangan risau.Dan bilik kamu bernombor 403.Dalam kotak tu ada,baju sukan 2 helai,kunci lokar dan kad kredit kamu."
Fuyoh,ada kad kredit....😍😍😍
"Semua pakaian,barang sekolah dan beberapa keperluan penting lainnya ada dalam bilik kamu.Dan yang paling penting,kamu sebilik dengan Cik Camile Daven."
Aku mengerutkan dahi.Si petugas tergelak kecil melihat reaksiku.
"Anak perempuan kepada Presiden Perancis,namanya ialah Camile Daven."
Aku melopong seketika saat mendengar pernyataan itu.
AKU SEBILIK DENGAN ANAK PRESIDEN???!!?!?!
MATILAH NAK!!!!!
MAK,HANA NAK BALIK!!!
~~~~~~
LIKE DAN COMMENT,PLEASE!!!😄😄😄😄😄
[472 words]
YOU ARE READING
Not A Perfect Princess[OG]
Fiksi RemajaPernah tak jumpa anak dara yang suka berangan-angan nak jadi anak raja?? "Aku nak hidup mewah..nak ada baju cantik,kereta besar,rumah besar.." Lebih kurang macam tulah diorang akan cakap. Tapi lain pulak dengan si Cik Nur Raihana Fhartina.Dia langsu...