♤{BAB 05}♤

71 9 0
                                    

Aku perasan,masa aku dan si Camile tu berjalan,banyak mata sibuk memandang ke arah kami.

Sebenarnya,aku yang dipandang,bukan si Camile.

"Eh,ada budak barulah."

"Cantiknya dia.Kalah Hyun Lee."

"Aku dengar dia Malaysia,mesti beradab budaknya."

Puff,beradab??Sorry but aku kurang beradab a.k.a KURANG AJAR.

"Kau rasa dia tu Royal Lady ke atau Princess??"

"Entahlah.Aku pun tak tau."

Ehh,apa tu Royal Lady??Kalau Princess aku taulah tu apa...

Aku memandang ke arah Camile sambil mengangkat sebelah kening aku.

Camile seolah-olah faham terus memberitahu aku.

"Oh,Royal Lady tu gelaran untuk anak orang bangsawan atau menteri sesebuah negara.Princess pulak anak raja."jelas Camile kepada aku.

"Weh,aku tau kau bukan Royal Lady atau Princess,cuma orang biasa saje.But,jangan risau.Aku dan geng aku takkan buli kau."Camile berkata lagi sambil tersenyum nipis ke arah aku.

Aku cuma mendiamkan diri.Bukan apa,aku masih lagi kekok dan blur dengan apa yang terjadi.

Cik Azi datang rumah,aku dapat tawaran belajar kat akademi ni dan akhirnya aku sampai ke sini.

Macam mimpi je aku rasa.

Sambil2 kami berjalan menuju ke ruang makan,aku melihat keadaan Akademi Puteri Aurora ni.

Akademi ni sangat besar.Luas dan cantik.Warna loker pulak semuanya berwarna PINK!!

Dan,aku dah tau kenapa dari tadi aku nampak ramai pelajar yang memakai pakaian macam2 warna,tapi fesyen semua sama.

Macam ni hah kefahaman aku.

Biru muda~Tahun Pertama
Ungu~Tahun Kedua
Hijau Aqua~Tahun Ketiga
Merah muda~Tahun Keempat
Biru diraja/Kuning diraja~Tahun Kelima(tahun terakhir)

Masa hujung semester nanti,para pelajar tahun pertama akan dapat pengiktirafan Royal Lady dan Princess di akademi ni.And,kitorang sah jadi Royal Lady atau Princess sebaik sahaja kitorang tamat belajar kat sini.

Sebab tu jugaklah aku tak heran masa  terserempak dengan beberapa orang pelajar yang ada guna 'tiara kecik' kat kepala dia tu.

Macam ni hah rupa tiaranya tu.

Macam ni hah rupa tiaranya tu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Royal Lady

Royal Lady

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Princess

Macam tulah rupa tiara nya.Kalau yang dah diiktirafkan.

Aku dan Camile pun sampai di ruang makan.

Bapak besar gila ruang makan Akademu ni!!!

Semuanya berwarna pink dan kuning diraja.Auuw,so BEAUTIFUL!!!

Camile menarik tanganku lalu dia membawa aku menuju ke sebuah meja makan yang aku pasti tu ialah meja dia dan kawan2nya.

"Hi GENG!!"

~~~~~~

Vote and Comment,please!!
😄😄😄😄😄

[376 words]


Not A Perfect Princess[OG]Where stories live. Discover now