♤{BAB 10}♤

59 8 0
                                    

Seorang jejaka sedang berjalan menuju ke arah sebuah kelas.Sebaik sahaja dia sampai di hadapan kelas tersebut,2 orang jejaka yang berada dalam kelas itu segera menuju ke arahnya.

"Weh,Fariz.Kau dah kenapa lambat.Nasib baik Sir tak datang lagi ni."ujar salah seorang dari mereka yang berwajah babyface.

Remaja yang dipanggil Fariz itu tersenyum segaris.Tanpa menjawab sapaan rakan2nya,dia berlalu ke tempat duduknya.

Rakan2 Fariz yang lain terus merungut apabila melihat Fariz tidak mempedulikan mereka. 

"Hmmph,wei Fariz penatlah kitaorang tunggu kau."ujar salah seorang dari rakannya yang bernama Kai.

"Ha'ahlah.Betul tu."kata sorang lagi member Fariz.Hah,yang ini nama di Micheal.

"Hah,yelah2.Aku layan korang.Sinilah duduk ngan aku."Fariz tergelak kecil sambil memanggil mereka ke tempat duduknya.

Sebaik Fariz,Micheal dan Kai duduk bersama,kelihatan 3 orang jejaka datang menuju ke arah mereka.

"Wei duduk tak ajak.Tak apelah aku merajuk."

Fariz tersenyum nipis.

"Marilah duduk sekali,rakan2 ku yang paling disayangi,Oliver,Valentino.Hah kalau si Cameron tu takyah diajak pun dia duduk aje."perli Fariz kepada 3 orang rakannya yang baru sampai tu.

Oliver sahaja yang kelihatan tersengih2.Manakala Valentino hanya mendiamkan diri.Cameron pulak tersenyum sinis kepada Fariz.

"Kau Fariz,kalau dapat kenakan aku,memang kau tak kasi canlah."Cameron membalas perlian Fariz.

Micheal dan Oliver dah pun tergelak.Manakala Valentino dan Kai pulak menggelengkan kepala.

Fariz pulak cuma mampu tersengih.

Sementara menunggu kedatangan Sir James,6 orang jejaka itu berbual-bual sesama sendiri.

Keenam-enam orang jejaka itu amat terkenal di sekolah mereka,iaitu Akademi Putera Alexe.

Mereka dikenali sebagai Alpha Prince.Dan grup ni dianggotai oleh 6 orang jejaka iaitu...

Tengku Danial Fariz

~Putera bongsu dari Negara Zianhar(negara ciptaan author,sila jangan kecam).Leader Alpha Prince.Seorang yang peramah dan ceria apabila bersama rakan-rakannya.Bila bersama orang lain,dia akan berubah menjadi dingin.Dia ni sebenarnya sangat baik hati dan mengambil berat terhadap orang lain.

Cameron Villacorta

~Tuan muda kepada salah satu keluarga bangsawan di Jerman.Seorang yang sangat dingin.Orang paling rapat dengan Fariz atau senang cakap si Cameron ni best friend Fariz.Seorang yang sangat 'kejam',licik dan pada masa yang sama dia ni boleh dikatakan panas baran jugaklah.

Feng Xu Kai

~Ibunya merupakan salah seorang pemilik butik yang paling terkenal di Taiwan.Ayahnya,iaitu Tuan Feng pulak ialah seorang detective terkenal.Seorang yang sangat peramah dan mudah didekati berbanding dengan member2 lain dalam Alpha Prince.

Valentino Augusti'ne

~Merupakan anak lelaki sulung daripada seorang Panglima Tentera Udara Portugal.Maka tak heranlah kalau dia mahir mempertahankan diri dan menggunakan senjata.Namun,Valen amat pendiam.Dia jugak seorang yang penyabar dan jarang marah.Member Alpha Prince serta kenalan rapat dia tidak berani membuat marah Valen.

Oliver Ashley

~Anak kepada seorang Profeser.Ibunya pulak ialah seorang saintis terkemuka di Amerika.Amat meminati subjek Math.Seorang yang berfikiran terbuka dan periang.Namun,Oliver ni boleh jadi pemarah bila someone kacau dia time badmood.

Micheal Hareane

~Berasal dari Keluarga Diraja England.Meminati sukan badminton.Peramah bersama orang yang dikenali tapi jadi pendiam dan dingin apabila bersama seorang perempuan.

So,inilah pengenalan kepada Alpha Prince,ANTARA kumpulan pelajar lelaki Akademi Putera Alexe yang sangat POPULAR.

Mereka berada di Tahun Kedua.Masing2 berumur 16 tahun.Dan hanya 2 orang sahaja yang berpangkat PRINCE.Yang lain2 tu anak bangsawan.

~~~~~~

So,itulah nama hero dalam NOT A PERFECT PRINCESS.Pic diorang nanti ada ye.And commentlah kalau pic tu serasi ngan nama diorang atau tak ye.

APA2 pun,teruskan memebaca dan jangan lupa VOTE AND COMMENT,PLEASE!!!
😌😌😌

[555 words]







Not A Perfect Princess[OG]Where stories live. Discover now