8Bölüm..

24 5 0
                                    

︺︹︺︹︺︹︺︹︺︹︺︹︺︹︺

Sabah anemden ve ablamdan erken uyanmış.
Aşağı mutfağa inip kahvaltı hazırlamıştım.

Çayları bardağa doldurup masaya koyduğumda anemler mutfağa geldiler.

Annem- günaydin kızım sen kahvaltı hazırlarmıydın?.

Ablam- günaydın kardeşim.

Ben-sizede gün aydin ve anem ilk defa kendi başıma hazırladım kahvaltı evet ama deli kafam tutucak şimdi kaldırıcam he.

Annem-tamam tamam deli kızım sinirlenme.

Masaya geçip oturmuş kahvaltımızı yapıyoduk ki annemin telefonu çaldı.

Annem aramayı cevaplayıp konuştu

Annem-alo?

Arayan kişi konuştu-  merhaba teyze ben kız kardeşinin kızı İşık.

Arayan kişinin sesi dışarı geldiği için arayanın İşık cadısı olduğunu anladım.

Kızın ismini duyduğum anda iştahım kaçtı.

Annem-aa evet nasılsın kızım?annen baban nasılar?.

İşık- sağol teyze iyiler. Teyze ben senden bişiy istiyicektim.

Annem- tabi söyle kızım.

İşık- biliyosun annem ve babam işleri yüzünden seyahet gidiyolar benide evde yalnız bırakmak istemedikleri için sende kalmamı istediler sakıncası yoksa sende kala bilirmiyim?.

Annem-tabiki kızım ne kadar istiyosan kala bilirsin bizim evimiz seninde evindir.

İşık- tamam teyze o zaman ben yarın gelicem.

Annem-tamam kızım.
Kendine dikkat et.Yarın görüşürüz.

Anem aramayı sonladırdığında konuştum

Ben- anne arayan İşık mıydı?

Annem- evet kızım kardeşim ve eşi iş yüzünden seyahete gidiyo kızcağızda evde yalnız kalmasın diye bizede kalıcak.
Hem çoğu zaman ben pastanede ablanda universitede ve ya arkadaşlarıyla olduğu için sen evde yalnız kalıyon İşık geldiğinde yalnız kalmamış olursun.

Hem belki İşıkıda senin okuluna kaydetdiririm.

Beyza- anne bu super İşıkın gelmesine çok sevindim.

Ablama göz devirip sinirle konuştum

Ben- ne superi ya delimisin abla sen.
Anne sen o kızın bizde kalmasına nasıl izin verirsin ya aklım almıyo!.

Annem-o ne demek kızım kızı yalnızmı bıraksaydım, hem bizde kalsa arkadaşlık edersiniz ne güzel işte.

Ben-gerçektende delirmişsiniz siz ya sizi anlayamıyorum ben.
Anne ne çabuk unutdun hani bir gün babam yine seni kötü bi şekilde dövmüştü sende ondan kurtulmak için kardeşini aramış ve sana yardım etmesini istemiştin onda kalmak istemiştin o ise evinde oturmuş kahve içerken sana ben evimde değilim iş için seyahetdeyim ve koca karısını döverde söverde demiş seni suçlu çıkartmıştı.
Seni o kötü kocana bırakmıştı bunları unutdunmu şimdi ve sana yardımcı olmayan kardeşinin kızınamı sahip çıkıcaksın!deyip sinirle masadan kalkıp çantamıda alarak evden dışarı çıktım.

*****
Okula erken gelmiştim Çimenler benden sonra gelmişlerdi okula.

Çimen suratımın asık olduğunu görüp konuştu

Çimen-neden suratın asık knk?

Ben- öylesine boş verin.

İlayda- bak Banu biz kankayız kardeş gibiyiz yeni tanışmış olsakta ben seni çok sevdim. Şimdi senin bi sıkıntın var ve bize söylemek istemiyosun hadi söyle ne seni üzdü bu kadar minnoşum?.

İsrarlarına dayanamayıp İşıkın çocuken elimdeki herşeyimi benden çaldığını ve şimdide bizim evde kalıcağını hatda bu okulda okuyucağını söyledim.

Çimen- korkma kankam çocuken elindekileri almış ola bilir ama şimdi alamaz karşısında beni bulur.

İlayda-aynen hem seninle uğraşırsan benim dayağımı yer.

Yankı- bu İşık kim bilmiyom ama gıcık oldum şimdiden ona ben ama korkma bişey yapamaz o cadı.

Onlara gülümseyip konuştum

Ben-teşekür ederim yeni tanışmış olsakta sanki yılardır arkadaşmışız  gibi hiss etdirdiniz.

Çimen- yılardır olmasada bundan böyle sen benim kardeşimsin.

Onlara gülümseyerek bakmakla yetindim ama onların yanımda olması beni çok mutlu etdi.

*****
Okul bitdiğinde sınıftan her kes çıkmış bir tek ben, Çimen ve İlayda kalmıştık.

İlayda-Banu bu gün Yankının doğum günü var her şey hazır bizim kiyafetlerimizde hazır ama bir tek hediyelerimizi almayı unutduk.

Çimen-aaa evet en önemli şeyi hediyeleri unutduk ya.

Ben- NE? Yankının doğum günü ve siz bunu bana şimdimi söylüyosunuz.

Kızlar bana mahcup bi şekilde baktıklarında yeniden konuştum

Ben- en azından sizin kiyafeleriniz hazır ama benim ne kiyafetim nede hediyem var  ya.

İlayda- sorun değil zamanımız var şimdi gidersek ala biliriz istediğimiz hediye ve kiyafeti.

Çimen- o zaman ne duruyosunuz hadi kalkın.

Çantalarımızı alarak kızlarla okul binasından çıkıp koşmaya başladık.

Yankı arabasında oturmuş kafasını arabanın penceresinden çıkarıp konuştu

Yankı-hey kedicik ve cadılar nereye böyle koşuyonuz deli danalar gibi.

Çimen- işimiz var maymun.

Yankı-ne işiymiş o hemde bensiz?.

İlayda- sana ne maymun senlik bi şey değil.

Yankı-benimle gelmiyorsunuz yani deyip dudaklarını sarkıtdı.

Onun bu haline gülüp yanımızdan geçen taksiyi durdurup Yankıya döndüm

Ben- yok Yankı seninle gelmiyoz biz deyip taksiye bindim kızlarıda kolarından arabanın içine çektim.

*****
Alış-veriş merkezini turluyoduk ama hiç bişey beğenmemiştik.

Sonunda kızlarla bi dükana girdiğimizde gözlerim bir yere takıldı.

Siyah kısa bi elbise idi.
Elbiseyi alıp kabinde denedikten sonra bi tane dolgu topuklu ayakabıda seçtim onuda denedim.
Elbise ve ayabakı almıştım ama hediyelerimizi henüz almamıştık.

Neredeyse akşam olucaktı biz o dükkandan bu dükkana derken tabikide akşam olurdu.

*****
Sonunda parti bitmişti İlayda ve Çimen Yankıya saat hediye etmiştiler ben ise bir tane ayakabı ve erkek için bileklik hediye etmiştim.

Parti eğlenceli geçmişti ve Yankıda bizim işimizin onun doğum günü olduğunu bildiğinde mutlu olmuş hepimize sıkıca sarılarak teşekür etmişti.

Şimdi ise ben üzerimi değişmiş yatağımda yatıyodum.

Çok yorulmuştum tüm günüm koşturmakla geçmişti.

Yorgunluktan gözlerimi kapatıp uykuya daldım.

Yorgunluktan gözlerimi kapatıp uykuya daldım

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

İşık.

HAYALLER GERÇEK OLDUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin