twelve - i'm maybe niall horan, but i do have feelings

1.6K 152 27
                                    

          “Serieus?” Niall knikt volop. “Dit bedoelde ik dus hè, je bent echt het tegenovergestelde van een gentleman.” Merk ik op en gooi mijn beven over het zadel – waardoor ik op de fiets kan zitten. Ik pak met twee handen het stuur vast en wacht tot Niall achterop gaat zitten. “Wat is een gentleman dan?” Vraagt hij als hij zit. Ik probeer te fietsen en ik kom 3 meter vooruit, en dan vallen we beide op de grond. Ik voel een schaafwond op mijn knie ontstaan en Niall gaat rechtop staan, steekt zijn handen in zijn zakken en begint naar me te staren, wachtend tot ik uit mezelf opsta. “Ehm, iemand die mij nu omhoog zou helpen!” Ik kuch overdreven en Niall merkt  na een paar seconden wat ik bedoel. Hij steekt zijn hand uit en ik leg die van mij erin. Hij trekt me omhoog. “En misschien is het ook beter als jij fietst.”

          “Oké, hoeveel weeg je?” Ik frons. “Wa– Hoezo?” “Dan weet ik of ik je kan houden of niet.” “Oh, ik weeg iets in de 60 kilo.” “Ja, dat is te zwaar.” Ik hap naar adem. “Sorry?!” “Grapje, dat is gewoon normaal.” Hij steekt zijn tong uit en pakt de fiets uit. Ik zet mijn handen in mijn zij en schud glimlachend mijn hoofd. Hoe kon het ook anders? Het duurt niet lang meer of ik kan Niall voorspellen. Ik spring achterop en houdt mezelf vast aan de bagage-drager. Het is geschat 10 minuutjes fietsen en dan komen we eindelijk aan bij de Mc’Donalds. Het verbaast me dat ze hier geen Spaghetti kennen, maar wel Mc’Donalds. Ach, whatever.

          Niall doet niet eens de moeite om de fiets netjes neer te zetten, hij gooit ‘m maar neer en loopt dan richting de ingang van de Mac. Waarom doe ik dit ook alweer? I have no clue.

          Binnen loopt Niall gelijk naar de kassa – waar niemand voor staat, alleen één medewerker achter een kassa en nog wat mensen in de keuken. “Yo.” Zegt Niall tegen het meisje achter de kassa. Ik heb mijn ogen wijdt open als ik langzaam naast Niall begin te staan. Ik zie hem staren naar bepaalde plekken waar een gentleman niet naar zou staren en de blik in zijn ogen zegt mij genoeg. Voordat Niall z’n mond kan opentrekken en er iets uitgooit – wat niet met de bestelling te maken heeft – zeg ik wat ik graag wil. “Doe mij maar een Mc’Chicken en een vanille milkshake.” Niall kijkt me aan en ziet dat ik zag wat hij allemaal van plan was. Hij bedenkt zich duidelijk en begint nu ook te praten. “Ik wil graag een Big Mac en een grote cola. Oh en doe er ook nog maar een medium friet bij.” De vrouw knikt en verteld de prijs. Niall rekent af en nu wijdenen mijn ogen weer, maar dan van trotsheid. “Woah, onze eerste date en Niall rekent af. Applaus!” Ik begin te klappen in mijn handen en hij rolt zijn ogen. “Jij vind naar de Mc’Donalds gaan in de nacht een date?” Zegt hij en de vrouw achter de kassa begint mee te helpen in de keuken. “Woah, woah, Niall ziet eindelijk hoe echte gentlemen zijn!” Roep ik sarcastisch en por hem in de zij.

          “Ja, zoek jij maar een plekje uit.” Zegt hij en ik loop weg met een knipoog en uitgestoken tong. Niemand is hier dus ik zoek gewoon het meest random plekje uit ergens achterin. Ik neem plaats en graai mijn telefoon uit mijn zak. Ik scroll wat door social media uit verveling, maar er is niks bijzonders. Een sms’je van Louis, maar ik heb geen zin om die te bekijken dus lock mijn telefoon weer en leg ‘m op tafel. Ik draai mijn hoofd om naar links en zie Niall richting mij lopen met het dienblad. “Yay, eten.” Zeg ik en Niall lacht zachtjes. “Yup, eetsmakelijk.” Zegt hij wanneer hij ook plaats heeft genomen aan tafel. “Jij ook.”

          Ik dacht bijna dat het eindelijk even stil was, maar dan begint Niall te praten – met een volle mond Big Mac. “Weet je, je bent echt leuk. Ik had je verwacht als zo’n saaie meid, maar je bent echt in voor plezier en dat zijn al die meiden hier weer niet. Je bent precies wat ik nodig had.” Ik lift mijn wenkbrauwen en slik de hap hamburger door. “Ik dacht dat je alleen seks nodig had?” Hij schud zijn hoofd met een lach zonder geluid. “Ja, dat was wat ik eerst dacht, maar nu zie ik wat ik echt nodig had.” Glimlacht hij.

        “Hoe bedoel je?” Vraag ik hem en dip wat frietjes in de mayonaise – die ik vervolgens in mijn mond prop. “Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen.. Ik voel bij jou iets wat ik bij die andere meisjes niet voel. En het gaat misschien een beetje snel dat ik dit vertel, maar ik kan niet lang stilzitten en hetzelfde geld voor mijn gevoelens. Ik wil ze uiten en dat doe ik nu gewoon, omdat ik weet dat jij eerlijk kan reageren. Ik ben misschien Niall Horan, de populaire jongen uit het dorp – dat niemand kent – maar ik heb ook gevoel. Ik wist het nooit eigenlijk, dat ik iets in mij kon voelen dat mijn ogen liet schitteren, maar nu weet ik het en ik wil het gevoel niet kwijt.”

      Een paar dingen zetten me in shock. Hoe hij hier een heel verstandig verhaal zit te vertellen, hoe hij bekend dat hij.. Gevoelens? Voor mij heeft en ik kan dan ook niet weerstaan dat mijn mond openvalt. “En ja, ik snap het als je mij niet ziet als ik jou, want ik ben ook gewoon een loser.” Ik schud mijn hoofd snel. “Nee, dat ben je niet. Ik vind het zo leuk om te zien hoe hard je voor mij alles probeerd. Dit had ik dus niet verwacht van je. Toen ik je zag staan bij die supermarkt zag ik je als een jongen die mij zou lastigvallen voor toen en dat ik er dan nooit meer last van zou hebben en als ik niks leuk aan jou vond dan zat ik hier niet met je. Ik vind je wel degelijk een leuke jongen, Niall.” Hij heeft gelijk, zijn ogen twinkelen – wat me aan het glimlachen maakt.

        “Nou proost dan maar.” Zegt hij breedlachend en houdt zijn beker omhoog. Ik lach en pak mijn milkshake vast. We botsen onze bekers tegen elkaar en roepen in koor, “Op een goede eh.. Zomervakantie!”

        [waarschijnlijk leest niemand dit meer omdat ik honderd eeuwen niet heb geupdated, maar dat was om een paar redenen. 1. ik had geen inspiratie. 2. ik had een writersblock. 3. ik had/heb een SE week. (schoolexamen week). dat zijn toetsen van een anderhalfuur lang die 3x meetellen voor mijn rapport. deze week heb ik op woensdag, donderdag en vandaag SE’s gehad. (hier noemen ze het Junior PTA’s). volgende week heb ik op donderdag en vrijdag weer SE’s dus dan zal ik waarschijnlijk ook niet echt kunnen updaten. straks komt joëlla (@harryburger) en die is het hele weekend bij mij tot zondag middag. ik moet zondag huiswerk maken, maar ik kan nog 2:59 proberen te updaten en lost & found misschien nog vandaag. echt sorry, maar school gaat verder]

Paper Hearts.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu