"Boleh pulak ada kuiz mengejut malam-malam buta ni..." Goku mengeluh, melangkah keluar dari bilik kuliah dengan menguap besar. "Calculus pulak tu... aku main teka je jawapan tadi."
Mata Goku memerhatikan Mel yang sedang bermain game Mobile Legend di handphone.
"Woi! Kau tak boleh tunggu duduk dulu ke, sekurang-kurangnya?! Kejadah apanya main tengah jalan ni!" sergah Goku.
"Bisinglah! Alaaaa..." Mel mengeluh. Matanya cerlung menjeling Goku. "Tengok! Kan aku dah kalah!"
Goku mencebik. "Dengan ketagihan kau terhadap game ni, aku pelik macam mana kau sentiasa dapat markah tertinggi untuk calculus."
"Sebab aku suka math!" Mel menyeringai ceria. "Aku tak suka benda lain."
"Yalah sebab tu kau repeat English dengan Pengajian Malaysia." Goku mengusik.
Mel menjungkitkan bahu. "Semua orang ada kekurangan dan kelebihan."
"Naufal!" Goku menyergah Naufal pula yang turut terpaku memerhatikan handphone. "Sudah-sudah lah tu. Dari dalam kelas lagi kau jeling handphone tu. Aku takut tembus je."
"Marissa janji nak Whatsapp, senyap sampai sekarang." kata Naufal, gusar.
"Marissa lagi. Kau ni dah teruk, bro." Goku tersengih. "Mana tahu dia tengah berak ke, rilekslah!"
Naufal bergerak untuk menghempuk Goku, ketika handphone di tangannya tiba-tiba berdering. Dia cepat-cepat memerhatikan nama pemanggil...
Amir Rumet
Hatinya meruntun kecewa. Mungkin Marissa telah terlupa akan janji mereka.
Naufal mengangkat panggilan tersebut.
"Salam," Naufal memulakan.
"Salam Naufal... Uhhhh... aku nak tanya sikitlah... kau ada belasah siapa-siapa ke dari fakulti ekonomi?"
"Apa kau merepek ni?" balas Naufal.
"Bukan apa... aku pergi jogging... jumpa seorang budak perempuan ni terbaring dekat depan fakulti ekonomi. Teruk juga kena belasah. Dia asyik sebut... Naufal Engineering... Naufal Engineering..."
Jantung Naufal seperti hendak melompat keluar dari dadanya.
Marissa!
"Kau tunggu situ dengan dia! Aku datang sekarang!" teriak Naufal dan mematikan panggilan. Dia dengan segera berlari...
...Goku menarik tangannya. "Kenapa? Apa yang berlaku?"
"Lepaslah!" Naufal menggoncang tangan Goku, melepaskan pegangannya. "Marissa kena belasah depan fakulti ekonomi!"
"Habis kau nak berlari ke sana?" kata Goku. "Fakulti ekonomi jauh dari sini, dua puluh minit kau berlari baru sampai! Naik kereta aku!"
Mereka bertiga dengan pantas berlari masuk ke dalam Myvi jingga Goku dan menderu ke fakulti ekonomi dan pentadbiran.
Lima minit di dalam kereta terasa bagaikan lima tahun. Kepalanya asyik memikirkan janjinya...
"Janji dengan saya awak akan buat apa yang saya minta? Saya berjanji akan lindungi awak." kata Naufal bersungguh-sungguh.
Marissa kini tersenyum lebar. "Saya janji."
Maafkan aku, Marissa...
Goku berhenti di bahu jalan.
YOU ARE READING
Simptom Jatuh Cinta (Update Setiap Minggu!!!)
Dragoste#31 in Romantik (11/9/2020) Si Jelita Ayu dan Sang Pahlawan Berani... Sang Kerek Abadi dan Si Penyibuk Hakiki... ...juga tidak dilupakan... Si Panas Baran dan Sang Putera Idaman. Apakah perasaan tidak diketahui yang mula terbit di antara mereka? Sim...