Mikor kijöttünk a vízből, Ábel egyszerűen csak lelépett. Se szó, se beszéd, eltűnt az osztálytársai között. Mikor elindultunk vissza a tábor felé, mintha direkt futott volna a sor elejére, hogy még véletlenül se kelljen velem lennie. Mondhatom, jól esett...
Ábel helyett pedig kaptam a nyakamba egy Krisztiánt! Egyre jobb! A srác egész végig ott ólálkodott Liza körül, folyton megvillantva a szokásos idegesítő viselkedésformáját. Vandával egy ideig hallgattuk őket, ahogy beszélgetnek – időnként még megpróbáltunk bekapcsolódni, nem sok sikerrel – végül lemaradtunk tőlük, és kettesben folytattuk tovább az utat.
- Hogyhogy bejöttél a vízbe? – kérdezte Vanda. – Eddig sose akartál.
- Változnak az idők – vontam vállat, majd elvigyorodtam. – A lüke öcséd berángatott.
A lány féloldalas mosolyra húzta a száját.
- Igen. Látom nagyon összehaverkodtatok.
- Így is mondhatjuk – válaszoltam, miközben le se vettem a szemem Vandáról. Kerestem valami apró reakciót, ami azt mutatná, hogy sejt valamit. De az arca rezzenéstelen maradt; az utat nézte.
- Egyébként nem csak ti – folytatta Vanda, de egy pillanatra nem is értettem, mire gondol. – Liza és Krisztián is egy hullámhosszra kerültek.
Bólintottam:
- Legalább megfogadta a bepasizós tanácsomat.
- Hja. Ha a pasi azt jelenti, hogy ignoráljuk a barátainkat, akkor kösz, kihagyom.
- Egyszer a te fejedet is el fogják csavarni – mondtam komolyan. Vanda kételkedve nézett rám.
- Mondja a nagy szakértő.
- Az én fejem már elcsavarták – tártam szét a karom. – Kétszer is – tettem hozzá kis idő után.
Vanda figyelmét láthatóan felkeltette a kijelentésem.
- Na, mesélj csak!
- Hosszú – hárítottam el. És tényleg igaz volt.
- Ahha. – A tekintete fürkésző volt. Egy pillanatig pont olyan áthatóan nézett, mint Ábel tette nemrégen. Eddig nem igazán volt feltűnő a hasonlóság, hogy testvérek, de a szemük ugyanolyan kíváncsian férkőzött be az ember bőre alá. Ábelnél cuki volt, Vandánál talán egy kicsit kényelmetlen.
- Nem is tudom – próbáltam belekezdeni, de elfogytak a szavaim. Basszus, miért ilyen nehéz kimondani?
Úgy döntöttem, kerülgetem egy ideig, aztán úgyis rájön magától – ha még nem jött volna rá. Sokkal könnyebb lesz csak rábólintani egy tényre, mint kimondani.
- Mit nem tudsz?
- Hagyjuk inkább. Megmarad ez az én kis titkom. – Nem akartam, hogy megmaradjon. Azt akartam, hogy kezdjen gyanakodni, hogy mit titkolhatok ennyire. Vártam, mikor kérdez rá.
- A te kis titkod, mi? – vonta föl a szemöldökét. Megrántottam a vállam. – Elmondtad már valakinek a kis titkodat?
- Nem... még nem.
- És nem lenne könnyebb, ha végre megszabadulhatnál tőle? – Kínálkozó lehetőség, de a szavak mégis a torkomra forrtak. Hiába...
- De, bizonyára... de ez nem olyan...
Vanda fürkésző pillantása elidőzött egy kicsit a lesütött szememen. Nem néztem vissza rá, csak éreztem magamon a tekintetét. Égett az arcom.
YOU ARE READING
Csillagásztábor (egy lmbtq sztori)
RomanceA forró augusztus néhány napját Dávid két barátjával, a mézszívű Lizával és a felvágott nyelvű Vandával egy isten háta mögötti nomád csillagásztáborban tölti. Dávid közömbösen áll hozzá, de hirtelen minden a feje tetejére áll, amikor megkapja sátort...