Kelab

12 0 0
                                    

Pagi 7:15 pagi.

Biyomon: alaa.. boleh la saya ikut... saya taknak tinggal sorang2.

Aku: tak boleh nanti orang nampak awak dorang kecoh. Nanti saya kena marah.

Biyomon: taknak! taknak! nak ikut jugak!

Aku: tak boleh!! duduk rumah diam2 jangan pergi mana2. petang nanti saya balik la.. jangan degil ok? nanti saya bawak balik marshmallow ye?

Biyomon: ha??? marhsmallow??? *mata bersinar2* ok.. saya duduk rumah.

haih.. susah pulak nak jaga burung ni. Nasib baik ada umpan untuk dia. Semalam masa dalam perjalanan ke rumah, seksa aku nak sorok dia,

Semalam 6:00 petang

Aku: macam mana nak bawak burung ni?? nanti orang nampak!

Law: kau bawak ar. burung tu kau punya!

Aku: takkan aku nak sumbat dalam beg pulak??

Law: kalau tak, kita panggang je la dia.

*Dua2 pandang ke arah Biyomon*

Aku: sedap kalau panggang ni..

Law: Aku pun lapar ni....

Saitama: jangan nak mengada korang berdua. Kalau Biyomon mati macam mana kau nak guna kuasa kau Sora?

Aku: sorry...

Saitama: macam ni la aku ada idea.

*ambil kotak kayu berhampiran dan letak Biyomon di dalam*

Saitama: kan selesai masalah.

Dalam perjalanan ke rumah, Law membantu aku membawa Biyomon dalam kotak. Aku mula borak dengan Law

Aku: wei Law, Saitama citer nama kau Izzat betul ke?

Law: ha'ah.

Aku: kenapa kau asyik lindungi aku? Aku terlampau berharga ea bagi kau.

Law: taklah. sebab watak aku memang macam ni. Watak aku dah tertulis sebagai seorang abang jadi aku kena ikut je la.

Aku: jadi.. aku tak boleh tukar personaliti aku senang2 ke?

Law: yela, kalau kau tgk anime kan personality watak tu akan stay yang sama je. melainkan watak tu pengintip.

Aku: kau suka tengok anime jugak ke?

Law: minat tapi tak tengok sangat la. Eh! mana boleh cakap hal tu kat sini. tunggu balik umah la.

Aku: tapi kau kat umah asyik dalam bilik je. layan hentai ke apa.

Law tersentak seketika

Law: mana kau tau?

Aku: Eeeeekk!!!!  betul ke?

Law: ko senyap je. eh jap.. kenapa kotak ni ringan?

Biyomon menuju ke kedai serbaneka.

Aku: Biyomon lain kali jangan lari suka2 hati!

Biyomon: Sora, nak yang tu boleh? *tunjuk ke arah marshmallow sambil perut berbunyi*

Aku: laa.. lapar rupanya.. oklah saya belikan ye. tapi duduk diam2 tau

Law: memang dasar saka la kau.

Biyomon: aku benci kau!

Hari ini 8:00 pagi

Aku masuk ke kelas seperti biasa, ketua kelas kami Miyagi Ryota (Slam Dunk) mengedarkan borang pendaftaran kelab.

Miyagi: baiklah, aku nak korang semua isi borang ni dan hantar kat aku sebelum balik sekolah. Tahun ni korang kena daftar kelab baru, kalau tak pasti nak masuk kelab mana pergi tengok kat papan kenyataan. Ada apa-apa soalan lagi?

Petualang Dimensi (Anime Crossover)Where stories live. Discover now