Haih.. Dahla sesat masuk dunia pelik, kena pindah kelas belakang. Aku nak balik!!! 😭
Tapi bagaimana? Aku kena cari jugak jalan balik. Takkan aku nak tinggal dalam ni sampai bila-bila. Jamal mesti risau motor EX5 dia aku tak pulangkan balik. Macam mana dengan kuliah aku? Keluarga aku? Aahh!! aku stress!Aku tiba di kelas belakang dan melangkah masuk dengan longlai. Aku disambut oleh guru kelas tersebut dan semua mata memerhati aku. Betapa malunya aku, dari kelas depan kena pindah ke belakang. Aku benci dunia ni!!!! Cikgu kelas tersebut mendekati aku, aku masih menunduk malu akan diriku. Aku melihat beberapa sesungut seperti sotong bergerak ke arah aku. Jangan kata cikgu ni....
KOROSENSEI!!!!!
Cikgu paling awesome!
Korosensei: Awak mesti Sora, pelajar dari 3-1 kan?
Aku: Ya cikgu.
Korosensei: Apa kata awak ambil tempat duduk di sebelah Nami.
Aku: Baik cikgu.
Aku berjalan dengan longlai tanpa semangat dan duduk di kerusi aku. Aku sedih dan malu dengan keadaan ini. Aku tak mampu memberi tumpuan ke arah papan hitam. Nami cuba menyapa aku tetapi aku hanya memandang kosong ke arah buku di hadapan aku. Aku nak balik, aku nak tempat asal aku. Ni bukan tempat aku. Aku nak dunia aku balik...
Loceng berbunyi menandakan waktu rehat. Kesemua pelajar mengeluarkan bento (bekal) masing-masing. Aku tidak mempunyai selera untuk menjamah makanan. Mereka makan sambil bergurau senda sesama mereka. Aku merasa diri aku tersangat asing dan menuju ke belakang sekolah. Aku merenung ke padang sekolah yang luas memikirkan nasibku yang terperangkap di dunia tidak masuk akal ini. Tiba-tiba aku disapa oleh seseorang dari belakang, aku terkejut dan menoleh ke belakang. Oh, Korosensei rupanya. Aku berdiri dan menunduk hormat kepadanya.
Korosensei: Kenapa kamu bersendirian di sini?
Aku: oh takde apa cikgu. Saja tengok pemandangan (aku tipu)
Korosensei: Kamu sedih ya.
Aku: Ma..mana ada cikgu.
Korosensei: Cikgu nampak kamu sedih kalau tak kenapa nak berseorangan? Jom cikgu teman, cikgu masak sotong harini. Jom makan.
Aku: Ba.. baik cikgu.
Aku menjamah bekal Korosensei, sedap gila! Pandai betul dia masak. Memang betul la dalam anime dia serba boleh. Sambil aku menjamah, air mata aku berlinangan jatuh membasahi pipi lantas menitik ke tanah. Aku tak dapat menahan, aku menangis teresak-esak. Aku tidak tahu mengapa tetapi aku harus menagis.
Korosensei: tak mengapa, menangis je.. Biarkan tangisan itu berlalu. *usap kepala aku*
Korosensei: Hidup memang adakalanya di atas dan adakalanya di bawah. Tapi bila berada di bawah bukanlah bermaksud perkara itu sesuatu yang buruk. Yang memburukkannya adalah fikiran kita sendiri. Kadangkala bila kita jatuh perkara tu lebih buat kita bersemangat. Cikgu mungkin tak dapat baca fikiran kamu tapi cikgu mampu untuk tolong kamu bangkit. Kamu adalah antara yang terkuat antara semua. Mungkin bukan dari fizikal tetapi dari sudut lain.
Aku: Cikgu rasa saya kuat?
Korosensei: Ya. Kuat nangis.
Kurang asam! Sempat lagi perli aku sotong ni! Tapi lepas dia bagi nasihat aku rasa lebih lega. Duduk kelas bawah bukan teruk sangat pun. Ramai watak hero kot!
Aku masuk semula ke kelas dan menarik kerusi untuk duduk, aku melihat banyak makanan tersusun di atas meja aku. Aku keliru, makanan siapa ni?
Nami: Hi Sora, sorry tau tadi Luffy kebas semua bento ko.. Jadi ni kitorang ganti balik.. Harap cukup untuk gantikan balik. Woi Luffy minta maaf cepat!
YOU ARE READING
Petualang Dimensi (Anime Crossover)
FantastikCerita ini sesuai untuk yang layan anime One Piece, DBZ, FMA, AOT, Death Note, Naruto & One Punch Man. Sebuah karya fanfic mencampur adukkan semua watak. Kalau tanya kenapa anime ni je yang ada? Sebab ni antara anime/manga yang aku minat. Enjoy!!! o...