Tetamu Kehormat

6 0 0
                                    

Aku menghabiskan masa aku selama seminggu untuk berlatih. Biyomon pun dah bertambah kuat, cuma aku masih tak mahir dalam mengawal kuasa elemen. Aku tanya pada Saitama apa kuasa elemen yang ada? adakah semua Petualang mempunyai kuasa yang sama.

Saitama: kuasa elemen berbeza mengikut setiap Petualang. Terdapat 7 kuasa elemen: Ais, Angin, Api, Air, Petir, Tanah dan Beast. Aku kuasa Angin, Law kuasa Tanah dan Wong kuasa Petir. Brook ko kuasa apa?

Brook: aku Ais. yohoho

Aku: tapi aku masih keliru, kenapa korang tak pernah kenal Brook?

Brook: biar aku jelaskan, aku hanya kenal Minato kerana dia minta aku bersembunyi. Kau kan tau kalau Kyodaina dapat kumpul ketujuh-tujuh orang Petualang dia akan bukak portal ke dunia manusia. Sebabkan aku tulang jadi aku tak mempunyai tanda dan susah utk Kyodaina detect. Minato arahkan aku sembunyi.

Aku: tapi kenapa skrg kau muncul?

Brook: aku menyesal sebab aku tak dapat menolong Minato masa perang. Dia cuma depan aku je masa Kyodaina tikam dia. Sebabkan aku terlampau lemah Minato cuba halang Kyodaina dari serang aku. *Brook mula nangis*
Aku dan Minato antara yg terawal sampai ke sini. Kami kawan baik dan aku janji akan habiskan misi ni demi dia.

Saitama: Minato pernah cerita kat aku dia tau Petualang ke 7. tapi aku tak sangka rupanya kau.

Sekarang baru aku faham. Rupanya berat tanggungjawab aku. Aku janji aku akan berlatih bersungguh-sungguh.

Sekolah sudah bermula, kekecohan dalam kelas 3-4 pun bermula. Semua orang tak habis2 bergosip tentang apa berlaku.

Usopp: woi korang! ap cer?

Zoro: baik je.

Nami: gossip baru la tu

Usopp: mcm tau2 je.. haha.. aku dengar cikgu Vegeta dan Korosensei masih cuti.

Aku: yang tu aku pun tau

Usopp: tapi ko tau tak sape cikgu ganti?

Luffy: sapa?

Usopp: hehehe... yg aku dengar dorang assassin berbahaya. Paling top dalam kerajaan.

Korosensei: gossip apa nok?

Usopp: erkkk??!!!

Semua: Korosensei!!!

Aku: cikgu tak cuti ke??!!

Korosensei: takla. tak cuti pun, saya tak luka teruk la. Vegeta je yang cuti. ye mmg ada 2 org cikgu nak masuk. ganti cikgu Vegeta dan cikgu kelas 3-3. Gossip kamu masih tak tepat Usopp.

Usopp: haha.. maaf cikgu.

Korosensei: kamu semua dah ok?

Zoro: kami ok dah cikgu cedera sikit2 je. tapi taktau la yg barisan hadapan macam mana.

Korosensei: syabas saya ucapkan kepada semua! saya minta maaf tak dapat melindungi kamu sepenuhnya. oh ya, kejap lagi ada tetamu kehormat nak datang. Saya harap kamu semua jaga kelakuan

Semua: baik cikgu!!

Seorang berbadan tegap memasuki perkarangan sekolah kami diiringi oleh beberapa orang pengikut. Wajahnya serius, berbaju seperti pahlawan samurai dan membawa pedang. Semua orang gentar melihatnya, Tsunade keluar dan menyambut kedatangannya.

Tsunade: selamat datang General Kenpachi ke sekolah kami. minta maaf keadaan sekolah masih dalam pemulihan.

Kenpachi: tiada masalah. saya cuma datang melawat. tiada apa yang rasmi.

Tsunade: silakan. mari saya tunjuk keadaan sekeliling.

Semua pelajar menjenguk dari tempat masing2. Cikgu-cikgu menyuruh mereka tundukkan pandangan. Kenpachi melepasi kelas kami, Zoro nampak teruja dan matanya hanya terkunci ke arah Kenpachi mengendahkan arahan Korosensei. Nami menarik kepala Zoro untuk fokus di dalam kelas, akhirnya lamunannya terhenti.

Petualang Dimensi (Anime Crossover)Where stories live. Discover now