2 Tahun Lagi

5 0 0
                                    

Aku: Terima kasih Encik Whitebeard kerana selamatkan saya dan Biyomon

Whitebeard: hahha. tak mengapa. panggil je la pakcik. Segan pulak bila kamu panggil nama tu

Aku: tapi kenapa pakcik selamatkan saya? pakcik kenal saya ke?

Whitebeard: Nama kamu Sora, adik kepada Trafalgar Law. Bersekolah di Anime Junior High kelas 3-1 tapi dipindahkan ke kelas 3-4. Pengguna Digivice dan mempunyai kuasa mengawal haiwan biasa dan istimewa.

Aku: macam mana pakcik boleh tau maklumat terperinci pasal saya?!

Whitebeard: Hahahahah.. Luffy dah ceritakan pasal kamu.

Aku: Luffy?? pakcik kenal Luffy jugak?

Whitebeard: ye kenal. dia kawan baik dengan anak angkat pakcik. Selalu jugak la dia datang sini masa hujung minggu dengan cuti sekolah. Sabo pun sama selalu lepak sini.

Aku baru teringat, anak angkat Whitebeard mesti Ace. sebab Whitebeard anggap krew kapal dia semua macam anak2 dia. Mungkin dalam dunia ni dia cuma ada Ace.

Whitrbeard: Abang kamu mesti risaukan kamu.

Aku: tapi dia bencikan saya. Sebelum saya diculik kami bertengkar.

Whitebeard: mungkin kamu salah. Sebab Law yang meminta tolong Luffy untuk mencari kamu. Kebetulan pakcik ke pekan haritu dan terserempak dengan Luffy. Dia merayu pertolongan pakcik untuk mencari kamu. Law melutut pada pakcik.. dia terlampau risaukan kamu.

Aku tersentak. Law risaukan aku?

Whitrbeard: pakcik membantu mereka dan pakcik terjumpa kamu sedang bertarung dengan Akatsuki dan Kenpachi palsu. Pakcik mengekori mereka ke tempat kurungan dan mulakan misi menyelamat.

Aku menangis dan di minda aku hanya penuh dengan penyesalan. Kalau la aku tak lari mesti Digivice selamat. Tapi sekarang Digivice ada di tangan mereka.

Aku: tapi pakcik.. saya tak layak untuk diselamatkan. setiap kali masalah yang muncul mesti disebabkan saya.

Whitebeard: masalah yang muncul bukan sebabkan kamu yang akibatkannya. Ia muncul sebab ada hikmahnya. Jika kamu tak diculik barangkali kamu takkan tahu Kenpachi tu palsu dan mungkin kamu akan terus percayakan dia. Setiap yang berlaku pasti ada sebab. Pakcik nak kamu bangkit dan berjuang kerana perjuangan kamu masih jauh dan panjang. *bagi Digivice kat aku*

Aku: Digivice??!! macam mana pakcik boleh ada?

Whitrbeard: pakcik sempat merampas dari Envy. memandangkan kamu mempunyai kuasa untuk mengawal haiwan, pakcik akan bawakan kamu berjumpa dengan seseorang. Itupun selepas kamu pulih dari emosi dan fizikal.

Aku: baik pakcik.. terima kasih sebab ambil berat pasal saya.

Whitrbeard: sama2.. pakcik dah takde sapa2 untuk pakcik ambil berat.

Dah takde sapa2? Ace dah mati ke? Nasib baik aku tak tanya pasal Ace.

Whitebeard: pakcik keluar sekejap. jangan lupa habiskan makanan dan pakcik dah sediakan bilik kamu di belakang. kamu perlu pulih dengan segera. semua orang perlukan kamu, kamu adalah penyelamat umat manusia.

Whitebeard keluar dan menuju ke dalam hutan. Tapi ni dah malam? ke mana dia nak pergi? Mungkin berburu kot. Aku habiskan makanan dan terus masuk ke bilik untuk tidur.

Keesokan harinya, aku berasa lebih bersemangat dan kecederaan aku sudah pulih. Cepat betul! ubat apala yg Whitebeard bagi kat aku. Aku memberitahu Whitebeard yang aku sudah bersedia untuk bertemu dengan orang yang diperkatakan semalam. Whitebeard menyuruh aku mensiapkan diri dan kami menuju ke kawasan kaki bukit. Terdapat seorang pertapa duduk di atas batu membelakangi kami dan sedang bermeditasi.

Petualang Dimensi (Anime Crossover)Where stories live. Discover now