Pelik

8 0 0
                                    

Jadi kami pun mendaftar untuk kelab yang kami mahukan. Sementara semua masih sibuk dengan pendaftaran kelab, aku dan crew One Piece bercadang untuk melencong ke padang sekolah. Sebab cikgu pun tak masuk kelas harini, semua sibuk uruskan kelab masing-masing. Sambil berjalan kami berbual dan ketawa bersama-sama. Memang enjoy dengan diorang ni.

Sanji: wei Sora, macam mana ko boleh bercinta dengan si botak tu?

Aku: eh? takde soalan lain ke...

Usopp: yela. 1 sekolah hairan kot. takkan ko xtau dia tu antara lelaki yang lemah kot. Abang ko asyik kena lindungi dia je. silap2 kalau kena rompak, ko yang kejar perompak tu.

Aku: uhmm.. entahla.. aku susah nak jawab soalan tu..

Aku tak boleh nak jawab pape sebab aku tak bercinta pun dengan dia. Aduh.. sebab nak cover rahsia terpaksa aku buat cerita tak sangka boleh heboh sampai macam ni.

Luffy: eh Saitama baik apa, sebab tu la Sora suka kan?

Aku: hehehehe... ye kot.

Pandangan aku beralih ke arah pagar di tepi padang, aku terlihat seperti sesuatu yang bergerak. Aku pergi ke arah tersebut, aku meneliti pergerakan tersebut. Alangkah terkejutnya aku, ada seekor anak rusa tercedera.

Aku: wei korang! ada anak rusa la. kaki dia cedera

Nami: alaa.. kesiannya.. kita nak tolong macam mana ni? dia kat luar pagar.

Luffy memotong pagar sekolah

Usopp: ko pandai potong ke tak ni?!

Luffy: senyapla! aku bukan kaki pontemg sekolah nak potong pagar!

Akhirnya pagar tersebut berjaya dipotong hasil usaha keras Luffy menggunakan giginya. Aku mendekati rusa tersebut, dia ketakutan dan berundur ke belakang. Aku mendekati anak rusa tersebut perlahan-lahan.

Aku: jangan risau, saya nak tolong awak je.. jangan takut ye..

Anak rusa tersebut seperti mengerti apa yang aku katakan dan menghampiri aku. Selepas aku mengusapnya, tiba-tiba dia bercakap!

Rusa: terima kasih... saya ingat awak nak bunuh saya..

Usopp: D..ddd.ddd..dddd...di... dia bercakap? woi! ni hantu ni..

Rusa: saya bukan hantu! nama saya Chopper.

Nami: Ruu....ru...rusa ma...ma..ma.. mana boleh cakap.. *berpelukan dengan Usopp*

Zoro: oi rilek la. cikgu kita pun sotong bercakap apa. takkan rusa kecik mcm ni pun nak takut.

Sanji: jap.. kita kena bawak dia pergi rawat ni.. tapi kalau bawak pergi klinik confirm semua orang cuak.

Luffy: *angkat Chopper bawak lari* aku bawak balik panggang!!!

Chopper: waaarrrgghhh!! jangan makan aku!!

Aku: Luffy!! dia cedera la jangan buat macam tu!

Luffy: tapi kalau bawak pegi klinik pun nanti orang takut.

Aku: bukan. tak payah pegi klinik aku tau seseorang yang boleh tolong.

Setibanya di dalam blok sekolah...

Korosensei: ok! dah elok dah kaki dia. tapi jangan gerak banyak sangat.

Chopper: terima kasih encik sotong..

Korosensei: panggil saya Korosensei. tapi panggilan sotong pun okay jugak.

Zoro: kalau panggil sotong rasa macam panggil pondan pulak. *bisik zoro*

Aku: terima kasih cikgu sebab tolong Chopper

Korosensei: hehe.. takpe saya seronok membantu. Biarla Chopper tinggal dengan saya sekurang2nya burung saya ni ada kawan.

Aku: burung???

Korosensei: tu... tadi dia masuk kat blok sekolah saya kutip la dia.

Aku: eeehhh???? Biyomon!! apa awak buat kat sini?

Biyomon: Hi Sora. saya rindu awak jadi saya datang la sekolah ni.

Usopp: benda apa pulak ni???!!!

Sanji: ko punya ke Sora?

Aku: ha.. aku sepatutnya kena rahsia benda ni... tapi dia pergi kantoikan aku.. *kepala tunduk ke bawah*

Biyomon: hi. saya Biyomon. saya digimon Sora, saya keluar dari Digivice dia semalam.

Semua: *terkejut* Digivice.....

Korosensei: Sora! Kamu ada Digivice ke?! benda tu selamat tak dengan awak?

Aku: ah ye. memang dengan saya. saya jaga benda ni.

Korosensei: sumpah dengan saya jaga benda tu elok2! jangan sampai ada orang rampas dari awak! nyawa awak dalam bahaya kalau ada orang dapat tahu. Kamj semua kat sini jangan bagitahu sapa2 tentang hal ni. Simpan rahsia ni!

Semua: baik cikgu!

Korosensei: kalau burung ni asal dari Digivice lebih baik ia tinggal dengan saya di sini. sekurang2nya saya dapat lindungi dia.

Nami: tapi cikgu, Chopper ni pun dari Digivice jugak ke?

Chopper: takla! saya makan buah pelik dalam hutan terus jadi macam ni!

Luffy: ko makan buah pelik? aku pun sama. cuba ko tengok aku *lentur badan berpusing2 seperti getah*

Korosensei: eeeeeeeeeahyyyyy??!!! jangan buat macam tu! ngeri la!!!

Luffy: lepas aku makan buah tu masa kecik terus aku boleh buat macam ni. Tapi atok aku selalu marah aku.

Sanji: haish. banyak betul benda pelik berlaku harini.. Sora kau jangan risau, kami lindungi kau kalau kau dalam bahaya.

Luffy: kita kan nakama!

Aku: tapi kenapa saya dalam bahaya cikgu?

Korosensei: benda ni adalah benda terlarang. gunakan benda ni untuk tujuan yang baik. saya tak boleh cerita panjang lebar sebab nanti awak lagi takut. jadi saya pesan jaga elok2.

Aku faham sebenarnya kenapa mereka risaukan Digivice ni ada di tangan aku. Sebab dengan Digivice ni kalau disalahguna boleh menyebabkan pintu dimensi lain terbuka dan hancurkan dunia mereka. Jangan risau kawan2 aku takkan biarkan itu berlaku.

Petualang Dimensi (Anime Crossover)Where stories live. Discover now