Ahli Baru

6 0 0
                                    

Selepas insiden serangan itu, sekolah kami terpaksa ditutup selama seminggu bagi pemulihan bangunan. Aku, Law dan Saitama menggunakan masa ini untuk latihan.

Saitama: ok memandangkan sekolah kita ditutup aku nak korang guna masa ni berlatih bersungguh-sungguh. Law, nampaknya kuasa kau masih lagi di tahap rendah. Nyaris-nyaris kita nak kalah haritu.

Aku: tapi kenapa kau tak terus je masuk masa perlawanan?

Saitama: aku tak boleh.. ini sebab kekangan dari watak aku sendiri. Watak Saitama ditulis untuk sembunyikan kuasa dia dari orang ramai. Aku terpaksa ikut. Nasib baik ada King yang aku boleh gunakan.

Law: macam mana kau boleh ada dengan King?

Saitama: Haih.. macam ni cerita dia

Hari musuh menyerang sekolah

King: mampuslah aku.. aku mana reti nak lawan.. aku dapat title hero pun secara tak sengaja... aku nak jawab apa dengan Tsunade ni???

Tsunade: cikgu-cikgu semua kita kena bersatu lindungi sekolah ini. Saya perlukan semua kekuatan cikgu-cikgu semua!!

King berlalu pergi..

Tsunade: King kita kena lawan!!!

King: maaf, ini bukan perlawanan aku.

Tsunade: KING!!! KAU DIPECAT!!!

King berjalan dengan perlahan, apabila Tsunade hilang dari pandangan dia terus berlari dengan pantas dan menyorok dalam bilik rahsia.

King: aku tak berguna.... isk.. isk.. aku ni penakut.. aku mana ada kuasa!!! *menangis teresak-esak*

King duduk di sudut bilik sambil menyesali akan sikapnya. Lama selepas itu pintu bilik rahsia terbuka. Saitama melangkah masuk.

Saitama: ooiii King

King mengelap air matanya. Saitama perasan King sedang bersedih tapi tak gentle la kalau nak pujuk peluk2. ingat gay ke??

Saitama: King, aku nak main game

King: orite jom. ko pilih je la

Saitama memilih untuk bermain game Battlefield.

King: bukan ko asyik kalah ke main ni?

Saitama: sebab tak pandai la aku nak cuba lagi.

Mereka rancak bermain game bersama. Tapi King jauh lagi hebat dalam permainan ini dan menyapu segala senjata yang ada

Saitama: woi!! tinggal la kat aku sikit!!!

King: ko noob. sia2 je aku bagi ko.

Saitama: wei King, nape ko tak join cikgu2 lain? dorang kan tak cukup orang.

King mendiamkan diri seketika, dan menyambung bermain game

King: kalau aku bgtau ko, ko jgn bagitau org pulak.

Saitama: apa dia?

King: aku seorang pengecut, aku tak pernah ada kuasa. aku dapat title hero sebab kebetulan. Bila ada raksasa serang je ada orang datang selamatkan aku lepas tu blah. semua org ingat aku yg bunuh.

Saitama: oh.. mcm tu. jadi mcm mana dgn nyawa anak murid ko?

King: aku masih dalam perasaan bersalah. aku nak berlawan tapi aku penakut. aku ni mmg tak berguna!

Saitama: wei ko menang lagi la kalini! aduh.. aku kalah lagi.asyik mati je..

King: ko mmg noob

Saitama: tgk King, ko lagi handal dari aku main game, maksudnya ko takla tak berguna.

Petualang Dimensi (Anime Crossover)Where stories live. Discover now