Hari ke-2, aku masih lagi dalam keadaan kekok. Maklumla kali pertama rentas dimensi yela, korang mana pernah jadi cmni. Aku ke sekolah dengan abang aku tapi kalini lagi ramai ikut aku, semuanya geng2 Law dari kelas 5-2. Antaranya adalah Saitama, Akagi (captain dalam Slam Dunk), Franky dan Robin. Janggal betul aku kena jalan dengan senior. Di hadapan kami adalah geng dari 5-1, antaranya Edward Elric, L, Amai Mask, Sabo (one piece) dan Tatsumaki(One Punch Man). Apa yang aku tau geng abang aku ni memang tak ngam dengan geng 5-1.. Tak tau la kenapa...
Harini kelas untuk waktu pertama kelas Pendidikan Jasmani, tak mungkin la Korosensei yang ajar sebab dia bukan manusia. Kami semua ke padang tapi aku perasan Nami macam tak bertenaga.
Aku: Nami, ko ok? kenapa macam tak larat ni?
Nami: ok.. cuma malam tadi aku buat OT.
Aku: OT??ko keje ke?
Nami: Ha'ah baru je mula. Kat kedai Arlong. Aku penat sikit je tapi ok. Jangan risau ye
Okay aku berdebar, kalini siapa pulak jadi cikgu aku? Adakah Shanks? sebab dia kuat tapi tangan takde sebelah so tak mungkin. Ntah2 cikgu Iruka? Tapi dia macam layak jadi sekolah rendah je. Siapa la agaknya..? Tiba-tiba aku dengar bunyi yang kuat.. seakan-akan bunyi enjin. Cikgu ni datang naik motor ke? takkan kot sebab tak nampak kenderaan kat padang ni. Dalam anime aku tau sorang je yang ada bunyi enjin ni, jangan2.....
KING!!!!!
Ganas gila muka dia! Semua pelajar macam cuak je tengok dia. Dorang tak tau ke dia ni penakut? Kalau aku bagitau mesti dorang tak percaya punya. Dunia anime aku tinggal sekarang lain dari anine aku layan.
King: Ok murid2 semua ambil posisi masing2. Harini kita akan main Dodgeball (bola beracun)
Shikamaru: wei takde game lain ke? *bisik kat Alphonse*
*King beri renungan tajam dan baling bola tepat ke muka Shikamaru*
King: ada sesiapa lagi berani membantah?
Semua senyap dan geleng kepala. Nampaknya semua terpaksa setuju la ni.
King: okay kita mulakan, kelas 3-1 vs kelas 3-4. Kelas 3-1 sebagai target kelas 3-4 penyerang.
Semua mengambil tempat masing-masing, lama aku tak main dodgeball ni.. tapi dapat jadi penyerang memang best.. hehe..
King: sedia??? MULA!!!!
Kelas aku mulakan balingan, Luffy membaling bertubi-tubi bola ke arah Levi tapi ajaibnya semua serangan Luffy dapat dielak oleh Levi dengan mudah. Semua orang kagum dengan kebolehannya, tambah2 group sailor moon tak habis2 gedik dengan Levi.
Levi: cis. aku kena elak semua bola ni. geli kot! berapa banyak tangan dah pegang. bola dahla tak penah cuci. eeeeee!!! geli aku
Sailor moon girls: Levi-chan!!! 😍😍😍
Tiba-tiba bola dari Naruto menuju tepat ke arah group Sailor Moon. Mereka menjerit dengan nada gedik, lantas seseorang menyepak bola itu jauh ke bangunan sebelah dan mengakibatkan kemalangan jalan raya.
Sanji: jangan risau sayang2 ku.. abg Sanji akan sentiasa melindungi kamu semua. Kerana saya adalah pelindung wanita. *nada cool sambil membelakangi group Sailor Moon*
Sailor Mars: kitorang tak hingin la dengan ko mangkuk!
King: apa yg kecoh2 ni?
Sailor Moon/Usagi: cikgu.. tengok dia ni. dahla bukan kelas dia tapi sibuk datang padang.
King: ko kelas 3-3 kan?
Sanji: ye cikgu.
King: Kenapa ko datang kelas aku?
YOU ARE READING
Petualang Dimensi (Anime Crossover)
FantasyCerita ini sesuai untuk yang layan anime One Piece, DBZ, FMA, AOT, Death Note, Naruto & One Punch Man. Sebuah karya fanfic mencampur adukkan semua watak. Kalau tanya kenapa anime ni je yang ada? Sebab ni antara anime/manga yang aku minat. Enjoy!!! o...