Kakashi dan Irina membawa aku pergi ke bilik pengetua. Setibanya kami, Kenpachi dan Tsunade sedang menantikan kami.
Kenpachi bangun dari kerusi berjalan ke arah aku. Seraya berkata:
Kenpachi: hahaha!! saya gembira dapat jumpa kamu!
Dia gembira? aku ingat dia takde perasaan
Kenpachi: kamu tau tak kenapa saya gembira?
Aku: errr.. taktau
Kenpachi: sebab kamu pengguna Digivice terakhir yang ada.
Ha?? dia tau? macam mana dia tau pasal benda ni?
Tsunade: kami membaca laporan yang direkodkan oleh Robin dan disahihkan oleh cikgu-cikgu lain yang melihat. Kami tak sangka yang awak juga mempunyai kebolehan mengawal haiwan ajaib.
Aku: ah.. takde pape cikgu.. haha.. secara kebetulan je kot..
Kenpachi: ini bukan kebetulan. lihat klip video ni. Ia dirakam oleh salah sorang pelajar sekolah kamu.
Aku melihat rakaman tersebut, bangga campur terkejut aku. Aku boleh kawal haiwan ni semua?
Kenpachi: sebagai ganjaran, kamu akan menerima latihan istimewa. kamu akan berlatih secara terus dengan saya semnggu sekali.
waaahhh.. berlatih dengan Kenpachi.. tapi mesti dia garang macam Vegeta jugak.
Aku: tapi bagaimana dengan persekolahan saya?
Kenpachi: kamu tak perlu risau, saya akan datang ke sekolah untuk melatih kamu. tapi latihan kamu dalam kelab pertahanan diri juga kena diteruskan.
Haaa???!! berapa banyak latihan aku kena join ni?? Dahla aku kena berlatih dengan Saitama, kelab lepastu dengan Kenpachi??! ni bukan hadiah ni seksaan 😭
Tsunade: saya percaya dengan latihan2 ni mampu menguatkan lagi kuasa awak justeru awak akan dipindahkan semula ke kelas 3-1 bermula penggal hadapan. Bercakap pasal kelab, harini hari perjumpaan kelab kan?
Aku: yala pengetua! saya hampir terlupa.
Kenpachi: baiklah. kamu boleh balik ke kelas sekarang. tapi Sora kamu kena hati-hati. jaga Digivice kamu elok2. Kalau kamu rasa kamu terancam hubungi saya. *berikan aku alat*
Aku: apa ni general?
Kenpachi: ini adalah alat komunikasi khas. jika kamu dalam bahaya cuma tekan sahaja butang ini dan ia akan alert-kan saya. gunakan dengan waspada dan jika kecemasan sahaja.
Aku: terima kasih jeneral ☺️
Tsunade: baiklah, pulang semula ke kelas kamu.
Aku pulang ke kelas dengan perasaan gembira. Tak sangka Kenpachi bagi perlindungan kat aku.
Selepas tamat sekolah, semua pelajar pergi ke perjumpaan kelab masing-masing. Bagi Zoro, Sanji, Nami dan Usopp mereka merasakan hampa kerana mereka telah mendaftar di kelab laim namun dipaksa untuk menyertai kelab pertahanan diri. Tapi Sanji takla kecewa sangat sebab ada Irina dalam kelab ni.
Nami: aduih.. bosan la mcm ni.. dh daftar kelab yang aku minat tapi kena join kelab ni pulak..
Usopp: haih... kenapa la Tsunade dengar cakap jeneral.
Zoro: mcm mana aku nk kalahkan Mihawk ni??
Luffy: aku harap kelas ni ada makan
Nami menumbuk kepala Luffy
Kami mengadakan perjumpaan kelab di padang sekolah. Selain yang terlibat dalam perlawanan tersebut, terdapat juga pelajar lain yang mendaftar keahlian. antanya pelajar junior
Shikamaru: boleh tak aku nak ponteng perjumpaan ni. Aku nak tido la..
Hinata: tapi nanti awak kena denda kalau ponteng
Naruto memandang seseorang dengan pandangan tajam.
Aku: kau tengok sapa Naruto?
Naruto: tu mamat poyo tu. geram gila aku! ntah apa yang Sakura suka kat dia sangat. kenapa dia ada dalam kelab ni skali?!
Aku: tu Sasuke kelas 3-2 kan?
Naruto: yela! benci aku tgk dia!
Aku: alaa.. tapi kau kan lagi hebat. boleh summon Kurama lagi
Naruto: ha'ah tapi betul cakap general. aku masih lemah.. mujur ko ada Sora, dpt kawal keadaan.
Aku: haha.. takde pape la. kita kena la bekerjasama
Korosensei dan Kakashi tiba di padang sekolah.
Sanji: mana miss vich??!
Korosensei: dia sakit kepala lepas ajar kelas kamu jadi dia terus balik rumah
Usopp: yela. dah Sanji asyik ganggu dia dalam kelas.
Korosensei: baiklah kita mulakan perjumpaan kelab kita. kenalkan diri dan kebolehan kamu. bagi yang terlibat dalam perlawanan tak perlu lakukan.
Trio pelajar junior bangun dan kenalkan diri.
Eren: Saya Eren Jaeger, kebolehan guna 3DM
Mikasa: Mikasa Ackerman, kebolehan yang sama
Armin: Armin Arlelt, pun boleh gunakan 3DM
Kakashi: bagus, seterusnya
Saitama: ni kelab rekacipta ke?
Korosensei: bukanla! ni kelab pertahanan diri
Saitama: maaf saya salah kelab.
Kakashi: next
Yugi: Nama saya Yugi kebolehan bermain kad
Zoro: apa benda main kad pun kebolehan? *gelak terbahak-bahak*
Yugi: *seru dark magician* Dark Magician attack
Zoro: woi apa benda ni?!! cikgu tolong saya!!
Korosensei & Kakashi tengah baca Icha Icha Paradise sambil tersengih dan muka pink.
Korosensei: next
Saito Kaiba: Saya Kaiba.. kebolehan saya..
Semua orang berderbar menunggu..
Saito Kaiba: saya kaya
Usopp: kelebihan apa pulak mcm tu?!!
Kaiba membaling duit ke arah Korosensei.
Korosensei: bagus2.. kamu adalah pelajar favourite saya
Semua: cikgu!!!!
Kakashi: next:
Sasuke: omaiwa Sasuke. kebolehan saya gunakan Sharingan
Sakura: Sasuke!!! Daisuki!
Itachi: Saya Itachi, kebolehan saya adalah jadi abang Sasuke.
Semua pelajar perempuan: Itachi-san!!! Daisuki!!!
Amai mask: nama saya Amai Mask, kebolehan close combat
Seluruh pelajar perempuan di sekolah: Amai Mask! kahwinilah saya!!!
Korosensei: Amai Mask! Aishiteru!!
Shikamaru: kelab ni dah bertukar jadi kelab peminat ni... *menghela panjang*
Kakashi: baiklah nampaknya semua orang dh kenalkan diri mari kita mulakan latihan kita.
Kami mulakan latihan. Naruto dan Sasuke masih lagi bergaduh. Kakashi harus membawa mereka ke tempat lain untuk latihan intensif. Walaupun penat berlatih tetapi aku seronok sangat sebab mereka semua sporting Aku keluarkan Biyomon dan mulakan latihan. Kesemua mereka teruja dengan kedahsyatan Birdramon. Latihan ini tamat dan aku terpaksa sambung dengan latihan bersama Saitama.
YOU ARE READING
Petualang Dimensi (Anime Crossover)
FantasyCerita ini sesuai untuk yang layan anime One Piece, DBZ, FMA, AOT, Death Note, Naruto & One Punch Man. Sebuah karya fanfic mencampur adukkan semua watak. Kalau tanya kenapa anime ni je yang ada? Sebab ni antara anime/manga yang aku minat. Enjoy!!! o...