Part 5 ( YOU )

115 13 0
                                    


"Jeonghan... Your life is so sad... Awak memang seorang cheonsa... Aishh... Tapi sayang... Awak pilih awak... Hahaha..." Gelak lelaki itu sinis.

"Saya dah lakukan apa yang awak mahukan... Tolomg jangan dekati SEVENTEEN..." Rayu Jeonghan.

"Shushhhhh.... Shushh... The game just begin... Why want to end it so soon?" Ujar lelaki itu kejam.

"Ndeo!" Ujar Jeonghan geram.

Lelaki itu menggenggam tangan Jeonghan kuat.

"Appo..." Lirih Jeonghan.

"Appo? Hahaha... Tapi tak sesakit hati saya..." Ujar lelaki itu semakin mengeratkan genggamannya.

"Jeonghan hyung!" Ujar Mingyu dari jauh berlari ke arah hyungnya itu.

"Hyung gwenchana?" Tanya Mingyu risau lantas memandangi lelaki di sebelah abangnya itu.

"Apa yang kamu buat kat sini?" Tanya Jeonghan.

"Saya cuma tak sedap hati nak tinggalkan hyung... Jadi saya patah balik... Nuguseyeo?" Terang Mingyu seraya menanyakan gerangan lelaki itu.

"Dia cuma tolong hyung... Nagga! Hyung gwenchana!" Ujar Jeonghan tegas cuba membangunkan dirinya namun lantas tubuh itu meringkuk kesakitan.

"Hyung!" Jerit Mingyu risau.

"Nan gwenchana!" Jerit Jeonghan menarik kasar tangannya kembali.

"Gwenchana?" Tanya lelaki itu berlakon.

"Gwenchana... Naga juseyeo..." Ujar Jeonghan perlahan.

Lelaki itu langsung berjalan meninggalkan mereka.

"Hyung... Jebal... Hyung jinjja waegeurae? Saya cuma nak tolong hyung..." Ujar Mingyu.

Jeonghan hanya terdiam memendam perasaan serba salahnya. Dalam masa yang sama dia merisaukan keadaan Dk adiknya.

"Gwenchana... Nagga juseyeo..." Lirih Jeonghan sendu.

"Hyung..."  Ujar Mingyu lantas memeluk tubuh lemah itu.

Jeonghan yang sedari tadi memberontak kini hanya membiarkan adiknya itu memeluknya.

"Jeonghan hyung... Jangan sembunyikan apapun daripada kami hyung... Kalau ada apa- apa,  kita laluinya bersama- sama...." Pujuk Mingyu.

"Mingyu ah... Igeo neomu apposeo... Hyung neomu museoweo..." Tangis Jeonghan memeluk erat tubuh adiknya itu.

"Jeonghan hyung!" Jerit Mingyu takut apabila secara tiba- tiba tubuh hyungnya itu rebah di pelukannya.

"Tolong!!! Tolong saya!!! Jeonghan hyung!!!" Tangis Mingyu dan tak lama kemudian dia didatangi dua orang petugas di situ.

"Tolong... Uri hyung..." Tangis Mingyu.

"Daijobe... Bertenang...." Ujar perugas itu menenangkan kekalutan Mingyu.

Mingyu hanya melihat tubuh hyung nya itu kini dipakaikan dengan selang infus dan juga oksigen.

Dan seorang doktor mencucukkan sesuatu di tangan kiri abangnya.

"Hyung..." Lirih Mingyu risau.

.



.



.

Dk Room...

"Dokyeom ah..." Lirih Joshua sedih melihat adiknya kini terbaring dengan kepalanya diperban.

"Hyung... Jeonghan hyung wae? Kenapa dia tiba- tiba macam tu?" Tanya Seungkwan pelik.

"Molla tapi dia memang dah melampau!" Ujar Scoups bengang.

"Tapi saya risaukan Jeonghan hyung... Biar saya cari dia..." Ujar Hoshi risau.

"Mingyu ada bersamanya." Ujar Woozi ringkas.

"Mwo?" Tanya Scoups tak percaya.

"Coups... Saya rasa biar Mingyu bersamanya... Saya rasa Jeonghan masih shock..." Ujar Joshua cuba menenangkan kemarahan Scoups yang mungkin akan muncul.

"Huh... Arrasseo... Tapi saya takut dia madih diluar kawalan Shua ah..." Ujar Scoups merisaukan keselamatan adiknya.

"Coups.... Semua yang terjadi tadi pun bukan kemahuan Jeonghan... Awak sendiri nampak dia pun terkejut bila kepala Dk terhantuk." Ujar Joshua apabila dia kembali mengingati muka sahabatnya itu.

"Hyung... Sebenarnya apa yang tak kena dengan Jeonghan hyung? Saya risaukan dia hyung..." Ujar Seungkwan lagi sekali kerana hatinya masih tak tenang memikirkan abangnya itu.

"Hmmm... Kita tunggu Mingyu..." Ujar Scoups muktamad.

.

.

.

At Jeonghan Room...

"Jeonghan hyung... Hyung tak sihat lagi... Dk tak apa- apa hyung... Kecederaan dia tak serious hyung..." Ujar Mingyu menenangkan Jeonghan yang serba boleh memaksakan dirinya untuk bangun.

"Jaebal Mingyu ah... Selagi hyung  tak tengok Dk,  selagi tu hyung tak tenag Ming..." Ujar Jeonghan resah.

"Arrasseo tapi biar saya tolong hyung ok?" Tanya Mingyu.

"Nde,  Mingyu ah..." Ujar Jeonghan.

Mingyu pun membantu Jeonghan bangun dan berjalan menuju ke wad Dk.

...

"Dokyeom ah..." Ujar Jeonghan sebaik membuka pintu dan melihat adiknya terbaring dalam keadaan tidak sedar.

"Wae? Awak nak apa lagi,  Han?" Tanya Scoups yang sepertinya kembali terbawa emosi.

Jeonghan hanya mengabaikan Scoups dan berjalan mendekati Dk lalu mengusap kepala dongsaengnya sayang.

"Jeonghan hyung..." Ujar Seungkwan memeluk tubuh hyungnya itu.

Jeonghan hanya membiarkannya sahaja.

"Eungh... Je..jeonghan... Hyung..." Lirih Dk lemah apabila dia terjaga.

"Dk ah..." Ujar Jeonghan kembali mengusap kepala adiknya itu.

"Jeonghan hyung... Hiks... Hyung gwenchana?" Tangis Dk.

Jeonghan hanya menganggukkan kepalanya. Sungguh dia terharu dengan adiknya ini. Sepatutnya dia yang menanyakan keadaan adiknya itu tetapi yang terjadi adalah yang sebaliknya.

"Mianhae..." Lirih Jeonghan perlahan.

"Gwenchana... Hyung  waegeurae?" Tanya Dk menggenggam tangan hyungnya itu.

"Ani... Hyung tak apa- apa... Hyung cuma bertindak luar kawalan tadi Dk ah..." Ujar Jeonghan tipu.

SEVENTEEN hanya melihat sahaja Jeonghan dan Dk berbicara tanpa ada sesiapa pun yang berniat ingin menyampuk.

"Hyung..." Panggil Dk.

"Hmm?"

"Saranghae..." Ujar Dk lagi.

"Nado..." Jawab Jeonghan.


















"Lambat ataupun cepat... Kau tetap akan menjadi mangsa dendamku terhadap CEO mu,  Yoon Jeonghan!"











TBC

Please Love Me Season 2 #CompleteWhere stories live. Discover now