Part 10 (Hyung!)

104 10 1
                                    


"DINO! SEUNGKWAN!" Jerit Jeonghan sebaik sahaja tiba di sebuah tapak kilang yang usang.

"SEUNGKWAN! DINO AH! JAEBAL! KAMU KAT MANA SAENG?!" Jerit Jeonghan berlari menaiki tangga mencari keberadaan kedua adiknya itu.

"Welcome.."

"Mwoya? Akh!" Jerit Jeonghan dan kini dia mulai hilang kesedarannya.

"Awak terlalu naif, cheonsa.... Lakukan..." Ujar salah seorang daripada tiga lelaki itu.

"Nde Eunjin ah..." Ujar yang seorang lelaki lalu menyuntikkan sesuatu ke leher Jeonghan.

"Cepat kita bawa dia ke kelab tu, Dongju!" Ujar lelaki itu atau lebih dikenali sebagai Eunjin.

Dongju mengangkat tubuh Jeonghan dan membawanya ke kereta milik Jeonghan dan membawanya menuju ke sebuah kelab malam yang berdekatan.

Sebaik sahaja mereka tiba di kelab tersebut,  seorang yeongja seksi menghampiri ketiga lelaki itu.

"Lakukan..." Ujar Eunjin lalu yeongja itupun mulai menciumi mulut Jeonghan. (SAKIT HARI GILER TULIS PART NI!!! JEONGHAN SAYANG MAAF!!!)

"Dah.." Ujar Eunjin lalu menghulurkan segulung duit kertas berwarna merah kepada yeongja itu dan yeongja itupun berlalu pergi.

Eunjin membawa tubuh Jeonghan dan membaringkannya di tepi jalan.

"Semoga mimpi indah sebelum permainan yang menyakitkan bermula, cheonsa..." Ujar Eunjin lalu menutup muka Jeonghan dengan jaketnya dan berlalu pergi meninggalkan Jeonghan di situ.

.


.


.

At Wonwoo Wad...

"Kenapa hyung lakukannya? Hyung... Jeonghan hyung hanya bergurau cuma dia tak tahu gurauannya terlebih." Ujar Wonwoo tegas sebaik sahaja mendengar cerita yang leadernya itu menumbuk salah seorang abangnya.

"Gurauan bodoh apa tu, Wonwoo?!" Ujar Scoups bengang.

"Hyung... Walauapapun saya tak rasa Jeonghan hyung nak ianya berakhir seperti ini. Dan lagi satu saya rasa dia pun tak tahu yang dalam tu ada air rebusan udang." Ujar Wonwoo.

"Wonwoo.. Itu adalah jajjangpong! Kamu pun tahu bahan utamanya adalah air udang!" Ujar Scoups.

"Hyung! Jeonghan hyung dah ubah order dia kepada non-seafood! Mungkin orang yang menghantarnya terlupa..." Ujar Wonwoo masih membela Jeonghan.

"Wonwoo kita boleh rasa kan?!" Ujar Scoups.

"Hyung kalau saya boleh rasa kenapa saya masih memakannya sampai habis? Maknanya rasa dia memang takde rasa udang pun hyung..." Ujar Wonwoo.

"Saya tak kira. Hyung minta maaf kepada Jeonghan hyung!" Ujar Wonwko muktamad.

"Hey, Jeon Wonwoo!" Ujar Scoups bengang.

"Hey, stop! Stop! Awak fikir kami ni dinding ke? Tengok kamu berdua bertengkar je dari tadi!" Ujar Joshua menghentikan pergaduhan dua hati dingin ni.

"Hyung... Ingat Jeonghan hyung bukanlah orang yang macam tu, hyung... Saya yakin dia ada sebab disebalik apa yang terjadi..." Ujar Wonwoo.

"Baiklah... Hyung akan minta maaf kepada hyung kesayanganmu itu!" Ujar Scoups pasrah.

Bila difikirkan balik, dia juga sangat mengenali Jeonghan... Jeonghan yang dia kenal bukanlah seperti kini.

"Tapikan mana Jeonghan hyung? Saya call tak dapat, group chat kita pun dia tak balas." Ujar Seungkwan.

"Majjo... Saya pun dah try dah call Jeonghan hyung... Tapi dia tak angkat pun..." Ujar Hoshi.

"Aishh... Jeongmal! Hyung... Sekarang macam mana?" Tanya Wonwoo risau.

"Gwenchana... Hyung akan cuba mencari dia kat Pledis..." Ujar Scoups berlalu meninggalkan SEVENTEEN yang masih tercengang.

"Ehhh... Boleh eh...." Ujar Hoshi bengang apabila baru menyedari dirinya ditinggalkan oleh sang leader.

"Kan..." Jawab member yang lain pasrah.

"AEDERA!!" Jerit manager Kim semangat.

"Dah masuk dah... Buat busy..." Ujar Woozi malas.

"Hey!" Jerit manager Kim bengang apabila terasa diabaikan.

.




.






.

At Pledis Entertainment...

Jeonghan pov..

"Appo... Hikss... Apa benda ni? Sakit giler kepala aku ni..." Lirihku sendiri, memegang bahagian kepalaku yang kini masih mengalirkan darah akibat hentakan yang kuat.

"Akh.." Lrihku lagi,  kini tubuhku mulai terasa berat dan pandanganku menjadi semakin kabur.

"Jeonghan!" Ujar seseorang yang kini memegang lenganku dan menahan tubuhku daripada jatuh.

"Coups.." Ujarku sebelum pandanganku bertambah gelap.

Jeonghan pov end...

...

"Jeonghan!" Jerit Scoups sebaik sahaja menyambut tubuh lemah itu.

"Jeonghan! Bangun, Han ah! Hani ah!" Jerit Scoups sambil menampar pelan pipi pucat itu.

"Mwoya! Darah?!" Ujar Scoups terkejut apabila tapak tangannya kini dipenuhi dengan darah.

Dengan penuh kerisauan, Scoups mengangkat tubuh lemah sahabatnya itu untuk dibawa ke hospital.

"Han... Tolonglah bertahan..." Ujar Scoups memegang tangan itu sambil meneruskan pemanduannya.

.

.

.

At hospital...

"Coups!" Jerit Joshua yang kini berlari menghampiri Scoups.

"Jeonghan wa?" Tanya Joshua bimbang.

"Molla... Shua ah... Uri Jeonghan nie... Kepala dia berdarah... Eottokhae?" Ujar Scoups risau bercampur takut.

"Mwo? Mana awak jumpa dia?" Tanya Joshua yang turut merisaukan salah seorang sahabatnya itu.

"Di Pledis... Saya jumpa dia hampir pingsan..." Terang Scoups bergetar ketakutan.

"Gwenchana, Coups... Jeonghan akan ok..." Ujar Joshua menenangkan sahabatnya itu.

"Dok! Macam mana dengan kawan kami?" Tanya Joshua sebaik sahaja melihat seorang keluar daripada ruangan itu.

"Dia tak apa- apa. Dia cuma mengalami luka akibat hentakan yang terlalu kuat seperti dipukul dengan benda yang keras. Nasib baik tidak terjadi perdarahan beku dibahagian kepalanya." Ujar sang doktor membuatkan Scoups dan Joshua tergamam.

"Jadi, Jeonghan sekarang dah okay ke dok?" Tanya Scoups risau.

"Nde... Dia dah stabil sekarang... Tetapi dia masih perlu menjalani beberapa rawatan susulan sebab walaupun sekarang kita tak nampak jika ada pendarahan beku,  tetapi mungkin dia akan muncul secara tiba-tiba." Ujar sang doktor.

Setelah selesai memberikan penerangan,  sang doktor akhirnya meninggalkan Scoups dan Joshua sendirian.

"Shua.... Saya rasa ada orang yang melakukan semua ni... Mustahil semua ni adalah secara tiba- tiba..." Ujar Scoups.

"Saya juga rasa begitu, Coups... Tapi siapa dan kenapa?" Ujar Joshua turut merisaukan keselamatan ahli membernya.

"Saya akan siasat perkara ni nanti..." Ujar Scoups tegas.

"Baiklah... Kajja, Coups ah... Kita tengok Jeonghan..." Ajak Joshua.







"Secara perlahan... Secara perlahan...."


















TBC

Please Love Me Season 2 #CompleteWhere stories live. Discover now