"Jeonghan hyung?" Panggil Jun apabila melihat hyung nya itu hanya termenung meratapi langit petang di rooftop.Namun yang dipanggil hanya berdiam, Jun yang melihat itu mengambil insiatif untuk di situ tanpa pengetahuan Jeonghan.
Jun mulai perasan semenjak kejadian dua hari lepas di hospital, Jeonghan lebih banyak menyepikan dirinya dan jarang ada bersamanya dan member yang lain.
"Jeonghan hyung... Hyung jinjja waegeurae?" Gumam Jun perlahan dari kejauhan.
Dring... Dring... Dring... Dring...
"Yeobeoseyeo?"...
...
" Hentikan! Ini menyakitkan! Apa lagi yang awak perlukan?!" Jerit Jeonghan membuatkan Jun sedikit mendekatkan dirinya untuk mendengar perbualan itu.
...
"Tolonglah... Saya merayu... Jangan sentuh SEVENTEEN..." Lirih Jeonghan merayu.
...
"Jaebal..." Ujar Jeonghan lalu mencampakkan telefon nya ke bawah.
Kini Jun dapat melihat Jeonghan menangis semahu- mahunya sambil meremas kasar rambutnya.
"Hyung..." Lorih Jun.
Ingin dia mendekati tubuh itu dan memeluknya erat tetapi dia risau itu hanya membuatkan keadaan bertambah buruk. Jadi mungkin dia patut memberikan ruang buat hyung nya itu.
"Kenapa? Hiks... Kenapa mesti aku? Kenapa mesti SEVENTEEN?"...
.
.
.
At Hotel...
" Dk? Waegeurae? Gwenchana?" Tanya Hoshi apabila Dk hanya menyepikan diri.
"Entahlah hyung... Entah kenapa saya rasa yang Jeonghan hyung sembunyikan sesuatu daripada kita semua..." Ujar Dk.
"Maksud kamu?" Tanya Hoshi.
"Hyung tak rasa ke yang sikap Jeonghan hyung berubah 100℅?" Tanya Dk.
"Hyung pun perasan tapi hyung tak nak mempersoalkannya... Pada hyung mesti ada sebab tertentu Jeonghan hyung jadi macam tu..." Ujar Hoshi.
"Saya rindukan Jeonghan hyung kita..." Ujar Dk sebak.
"Dk ah..." Lirih Hoshi lalu memeluk adiknya itu.
"Mianhae...."...
.
.
.
Jeonghan pov...
" Mianhae..." Lirihku apabila melihat Dk yang kini menangis di pelukan Hoshi.
Kenapa? Kenapa mesti SEVENTEEN? Kenapa mesti aku?
Sejujurnya aku juga mulai merindui memberku... Setiap daripada mereka.. Tapi apakan daya... Demi keselamatan mereka...
"Jeonghan hyung?" Langgil seseorang menyentakkanku daripada lamunan.
"Jun?" Ujarku melijat dongsaengku kini kelihatannserious berdiri di hadapanku.
"Ikut saya!" Ujar Jun tegas menarik paksa tanganku.
"Jun, lepaskan hyung! Hyung kata lepaskan!" Jeritku cuba menarik tanganku tetapi semakin kuat juga aku rasakan genggaman dongsaengku ini.
"Wae?" Tanyaku sebaik sahaja Jun membawaku masuk ke dalam bilik recording.
"Jujur!" Ujarnya ringkas namun penuh penekanan.
"Apa maksud kamu?! Hyung takde masa nak layan kamu, Mun Junhui!" Jeritku lalu cuba berlalu pergi namun dengan penuh kekerasan, Jun menarik tubuhku.
"Apa lagi yang hyung ingin sembunyikan?!" Jerit Jun kuat mengejutkanku.
"Jun ah..." Lirihku semakin perlahan. Jujur aku ingin sekali berkata jujur kepadanya tetapi dalam masa yang sama aku merisaukan keselamatannya nanti.
Tapi bolehkah hanya dia? Ohhh... Hatiku berat!
"Jun... Hyung takut Jun ah..." Ujarku bersama air mata yang tak dapat ku tahan lagi.
"Maksud hyung? Hyung gwenchana... Saya ada di sini..." Ujarnya sedikit sebanyak dapat menenangkan diriku.
"Baiklah hyung akan menceritakannya tapi janji dengan hyung... Jangan bagitahu sesiapa!" Ujarku berharap.
"Arrasseo." Ujarnya.
"Ikut hyung." Ujarku. Aku ingin membawanya ke kedai makan berhampiran. Khawatir jika ada salah seorang member kami mendengarkan perbicaraan antara aku dan Jun.
Jeonghan pov end...
Sesampainya di bawah, Jeonghan menarik Jun untuk melintas jalan. Namun tiba-tiba...
"Jeonghan hyung!"
"Jun ah!"
Teett!!! Tetttt!!!!
TBC
YOU ARE READING
Please Love Me Season 2 #Complete
FanfictionApa sebenarnya yang tak kena dengan awak ni, Jeonghan?!-... Siapa awak?!-... Yoon Jeonghan Seventeen Cheonsa!!!-... Pelik bukan kenapa Seventeen tetiba menbenci seorang Yoon Jeonghan?... So kali ni azi ingin membuat cerita season2 untuk Please Love...