"Yeobeoseyeo..." Ujar Jeonghan apabila menjawab panggilan tersebut.
"Ingat Yoon Jeonghan... Itu baru sikit... Jangan sampai nyawa salah seorang member kau melayang!" Ujar orang itu lalu menutup panggilan tersebut.
Mendengar itu, perlahan tubuhnya merosot jatuh. Sungguh ini terlalu perit dan menakutkan untuk menanggunya sendirian.
"Mianhae aedera...." Ujar Jeonghan meninggalkan tempat tersebut dan berjalan menuju ke perhentian bas.
"Mwoya? Hyungdeul! Jeonghan hyung tak de kat sini!" Jerit Dino apabila melihat hyungnya tiada di depan pintu.
"Jun... Hyung akan cari Jeonghan... Kamu berehat ye..." Ujar Scoups dan Jun hanya menganggukkan kepalanya.
"Shua... Awak tengok yang lain... Saya akan mencari Jeonghan..." Ujar Scoups berlalu meninggalkan bilik tersebut.
.
.
.
Jeonghan pov...
Apa lagi yang aku perlu lakukan sekarang? Kenapa semuanya terlalu sukar?!
Kenapa suasana bunga sakura ni masih indah walaupun hatiku tengah berduka.
Ku pandangi bunga yang berguguran itu... Alangkah indahnya jika aku juga adalah bunga... Bebas dan sentiasa indah.
"Jeonghan... Saya dah agak awak kat sini..." Ujar seseorang menyentakan lamunanku.
"Coups..." Ujarku melihat sahabat ku kini berdiri di sebelahku lalu menghulurkan secawan kopi buatku.
"Gomawo..." Ujarku.
"Jun dah sedar dan dia mencari awak Han ah..." Ujarnya membuatkan hatiku sedikit lega memikirkannsalah seorang adikku yang kini terlantar di atas katil keranaku.
"Jinjja... Kamsahamnida..." Lirihku perlahan.
"Hmm... Peraturan SEVENTEEN yang ke 31... Takkan ada rahsia di antara kita." Ujarnya membuatkanku pelik.
"Apa maksud awak, Coups?" Tanyaku.
"Saya tahu awak sembunyikan sesuatu daripada kami semua, Yoon Jeonghan..." Ujar Scoups lalu menghirup kopinya.
"Boleh tak saya berhenti, Coups?" Tanyaku kepadanya dan dapat kulihat dia sedikit terkedu dengan ayatku sebentar tadi.
"Jeonghan.. Awak..."
"Saya nak berhenti berlakon yang saya ok... Saya nak berhentienjadi orang lain... Saya nak berhenti daripada SEVENTEEN..." Ujarku perlahan namun cukup dapat didengari oleh sahabatku ini.
"Jeonghan! Aoa maksud awak?! Saya tak suka awak cakap macam tu! Kalau ada masalah katakan sahaja! Jangan berfikiran begitu, Han!" Ujarnya marah.
"Coups... Ini sangat memenatkan... Saya benci diri saya... Saya benci segalanya." Ujarku lagi.
Dapat kulihat wajahnya kini berubah serious.
"Han! Apa masalahnya?" Tanyanya seakan menahan amarah.
"Izinkan saya tinggalkan SEVENTEEN..." Ujarku tanpa memandanginya.
Bbuk!
Aku memegang pipiku yang kini merah apabila ditumbuk oleh Scoups.
"Coups.." Lirihku terkejut.
"Jangan mengarut, Yoon Jeonghan! Kenapa kau ego?! Kenapa kau terlalu ego tanpa memikirkan perasaanku! Perasaan member kita yang lain! Jadi sebab nilah Jun boleh kemalangan!" Jeritnya menarik kerah baju ku.
"Kenapa awak marah, Coups?! Bukankah sebelum ni saya memang member yang tak diperlukan?! Awak selalu cakap kenapa bukan Doyoon, Ming ming, Dongjin dan Samuel yang debut dengan SEVENTEEN! Jadi kenapa sekarang awak melarang saya, Coups?!" Jeritku bersama air mata yang tak dapat ku tahan lagi.
"Itu 5 tahun yang lepas, Jeonghan ah! Kenapa awak masih mengungkitnya?!" Jerit Scoups bengang.
"Haha... Betulke? Bukankah hati awak masih menginginkan mereka kembali?" Ujarku sinis.
Maafkan aku, Coups...
Perlahan dia melepaskan genggamannya.
"Aku benci kau Yoon Jeonghan! Aku sangat membencimu!" Ujarnya tanpa memandangiku. Aku tahu dia tipu.
"Aku juga Coups!" Ujarku lalu berlalu meninggalkannya.
Mianhae... Minahe nae chinggu...
Jeonghan pov end...
.
.
.
"Coups hyung?" Ujar Wonwoo apabila melihat leadernya itu masuk ke dalam wad Jun dalam keadaan kusut.
"Wae?" Tanya Coups kekok.
"Hyung gwenchana? Mana Jeonghan hyung?" Tanya Wonwoo.
"Jangan tanya hyung pasal lelaki tak guna tu!" Bentak Scoups membuatkan SEVENTEEN sedikit terkejut.
"Hyung gwenchana?" Tanya Jun lemah.
"Hyung gwenchana... Tapi jangan tanya mana lelaki tu.." Ujar Scoups lalu duduk di sofa tanpa memperdulikan pandangan membernya yang kini melihatnya pelik.
'Jeonghan tak guna! Saya dah lama lupakan segalanya dan anggap awak sahabat saya!' Ujar Scoups dalam hati perlahan dia menutup wajahnya dan menangis.
"Coups... Ndeo waegeurae?" Tanya Joshua memegang bahu sahabatnya lembut.
"Saya bencikan dia, Shua ah! Saya bencikan seorang Yoon Jeonghan!" Jerit Scoups.
"Coups..." Ujar Joshua mengusap pelan belakang sahabatnya itu.
"Awak adalah kawan saya Scoups... Saya tak suka tengok awak macam ni... Apa masalah awak dan Jeonghan?" Tanya Joshua.
"Tolonglah Shua ah... Jangan tanya lagi pasal dia..." Ujar Scoups.
Joshua dan membernya yang lain hanya mampu berdiam diri melihat leader mereka itu.
'Jeonghan hyung...' Lirih hati Jun.
.
.
.
After two weeks...
"Wonwoo... Kamu dah makan ke belum? Kita kan ada performance kejap lagi..." Ujar Joshua.
"Nde hyung..." Ujar Wonwoo.
"Wonwoo kamu nak tak makan jajangpyeong hyung?" Tanya Jeonghan menghulurkan makanannya kepada Wonwoo.
"Jinjja?! Tapi bukan ada udang ke?" Tanya Wonwoo.
"Aniya eoppseo... Hyung minta supaya dia tak letak seafood dan gantikannya kepada ayam." Ujar Jeonghan lalu berlalu meninggalkan Wonwoo yang kini memakan makanannya.
"Wonwoo dah habis ke?" Tanya Scoups.
"Nde hyung... Kajja!" Ujar Wonwoo sambil mengelap mulutnya.
"Ok SEVENTEEN! FIGHTHING!!" Jerit SEVENTEEN.
Lalu mereka pun mula menari dan menyanyi lagu yang baru dikeluarkan mereka.
Jangan tanyakan mengenai Scoups dan Jeonghan, mereka masih lagi bergaduh dan tidak bertegur.
"Jja! Bagus semua!" Jerit PD nim.
"Wonwoo hyung? Hyung gwenchana?" Tanya Seungkwan apabila melihat tubuh abangnya itu seakan terhuyung hayang.
"Wonwoo hyung!!!" Jerit Seungkwan menyambut tubuh abangnya yang kini terbaring lemah di pangkuannya.
"Hyungdeul!!!!"
TBC
YOU ARE READING
Please Love Me Season 2 #Complete
Fiksi PenggemarApa sebenarnya yang tak kena dengan awak ni, Jeonghan?!-... Siapa awak?!-... Yoon Jeonghan Seventeen Cheonsa!!!-... Pelik bukan kenapa Seventeen tetiba menbenci seorang Yoon Jeonghan?... So kali ni azi ingin membuat cerita season2 untuk Please Love...