"Jeonghan? Ndeo gwenchana? Kenapa hyung tengok kamu asyik termenung je dua tiga hari ni?" Tanya Bumzu risau.
"Gwenchana... Saya cuma letih je hyung.." Ujar Jeonghan.
"Letih atau ianya kerana SEVENTEEN? Jeonghan, kamu tak terfikir ke nak bagitahu perkara tu kepada yang lain?" Tanya Bumzu.
"Lepas tu apa hyung? Bahayakan mereka sama macam Jun?" Tanya Jeonghan.
"Bukan begitu... Hyung rasa lebih baik kita bincangkan perkara ni bersama daripada kamu menanggungnya sendiri...." Ujar Bumzu.
"Hyung... Mianhae saya busy." Ujar Jeonghan lalu meninggalkan Bumzu.
"Kalaulah semudah itu, hyung..." Lirih Jeonghan sendiri.
"Akh!" Ujar Jeonghan sebaik merasakan sesuatu yang menyakitkan di bahagian kepalanya.
Jeonghan meremas rambutnya kuat dan mendudukkan dirinya ke lantai.
"Appo... Akh... Shhh.. Appo... Bumzu hyung..." Lirih Jeonghan.
"Jeonghan hyung!" Jerit Jun dari jauh apabila melihat abangnya itu meringkuk kesakitan.
"Hyung! Hyung waeyo? Waegeurae?" Tanya Jun risau.
Jeonghan tidak membalas pertanyaan adiknya itu kerana rasa sakitnya melebihi segalanya.
"Jeonghan hyung... Hyung gwenchana? Kajja kita ke hospital, oh?" Tanya Jun riaau sambil cuba membantu Jeonghan berdiri namun lagi sekali Jeonghan jatuh lemah di dalam pelukan tubuh itu.
"Jeonghan hyung!" Jerit Jun takut.
"Jun? Ommo! Jeonghan ah!" Jerit Bumzu sebaik sahaja keluar daripada biliknya.
"Kenapa ni, Jun?" Tanya Bumzu risau.
"Molla... Jeonghan hyung tetiba pingsan hyung!" Ujar Jun.
"Biar hyung angkat dia, Jun." Ujar Bumzu lalu mengangkat Jeonghan di belakangnya dan berlari menuju ke keretanya.
"Lagi sekali, Han! Lagi sekali hyung perlu melihat keadaan kamu berakhir seperti ini..." Ujar Bumzu.
"Jeonghan hyung..." Lirih Jun memeluk tubuh abangnya itu erat.
.
.
.
Scouos pov...
Flashback...
"Coups... Palli!" Jerit Jeonghan mengejutkanku daripada lamunan.
"Wae?" Tanyaku.
"Iggeo!" Ujar Jeonghan lalu menghulurkan teropongnya kepadaku.
"Ohh!!! Arnab!" Jeritku teruja.
"Shushhh.. Diam, pabbwoya! Nanti dia lari!" Ujarnya memarahi kebodohanku.
"Neomu kiyowo, Jeonghan ah!" Ujarku lalu memusingkan kepalaku ke kiri namun tiada dia di sebelahku dan kini ku pusingkan kepalaku ke hadapan dan dia di situ.
"Iggeo... Moggo.." Ujarnya lalu menghulurkan beberapa biji lobak kepada arnab tersebut.
Perlahan aku berjalan ke arahnya.
1
2
3
..."YOON JEONGHAN!" Jeritku membuat dirinya terkejut dan bersamaan itu juga arnab yang tadinya mengeremuninya, bertempiaran berlari ketakutan.
"HEY, CHOI SEUNGCHEOL NDEO CHUGGEOSSEO!!!" Jerit Jeonghan lalu mengejarku.
Aku berlari terlebih dahulu menyelamatkan diriku daripada evil angel ini sebelum aku menjadi mangsanya.
"Hahaha!!!" Tawaku.
Kami berdua terus berkejar kejaran mengelilingi taman itu dan akhirnya berakhir di sini.
Kedua- duanya terbaring di atas rumput, kepenatan.
"Cheol... Walauapapun terjadi nanti, akankah awak percayakan saya?" Tanya Jeonghan.
"Ooh.. Dah tentulah Han... Awak kan kawan saya..." Ujarku.
"Walaupun semuanya terlalu menyakitkan untuk awak terima?" Tanyanya lagi.
"Nde... Walaupun terlalu menyakitkan... Sebab saya kenal awak, Han... Awak pasti ada sebab kenapa awak melakukannya." Ujarku.
"Coups..." Panggilnya.
"Hm?"
"Gomawo sebab jadi kawan saya..." Ujar Jeonghan.
Flashback end...
Scoups pov end...
Akhirnya titisan putih suci itu mulai mengalir membasahi pipi chubby milik Scoups yang kini hanya termenung di atas rumput tempat dia dan Jeonghan menghabiskan masa dulu.
"Han... Bogoshippeo..." -
.
.
.
"Jeonghan hyung, gwenchana?" Tanya Jun risau.
"Naggajuseyeo..." Ujar Jeonghan dingin.
"Jeonghan? Ndeo waegeurae? Jun kan cuma risaukan kamu." Ujar Bumzu tegas.
"Nagga! Saya dah tak berguna sekarang ni, ARRA?!!!" Jerit Jeonghan emosi.
"Hyung..." Lirih Jun sedih.
"Jeonghan... Lakukan pembedahan tu, Han..." Pujuk Bumzu.
"Pembedahan apa?! Buang darah beku yang akan bertukar kanser tu?!!! Bukankah saya patut mati je hyung?!!!!" Jerit Jeonghan bersama tangisannya.
"Jadi hyung ingin mengalah?" Tanya Jun.
Jeonghan hanya memalingkan wajahnya tanpa ada niat untuk melihat diri Jun yang kini tak kalah kacau dengannya.
"Arraseo..." Ujar Jun lalu menuju ke arah pintu keluar.
"Hyung... Hyung tahu... I can't even hate you..." Ujar Jun lalu meninggalkan Jeonghan dan juga Bumzu.
"Kamu memang melampau Han!" Ujar Bumzu lalu keluar meninggalkan Jeonghan.
"Hahaha... Disaat tiada sesiapa ingin mempercayaimu, hyung akan ada di sisi mendegarkanku? Haha.. You're just stupid, Yoon Jeonghan..." Ujar Jeonghan sendiri lalu memeluk kedua lututnya.
Menjerit, menangisi segala keperitan hidupnya.
TBC
YOU ARE READING
Please Love Me Season 2 #Complete
FanficApa sebenarnya yang tak kena dengan awak ni, Jeonghan?!-... Siapa awak?!-... Yoon Jeonghan Seventeen Cheonsa!!!-... Pelik bukan kenapa Seventeen tetiba menbenci seorang Yoon Jeonghan?... So kali ni azi ingin membuat cerita season2 untuk Please Love...