Wonwoo pov...
"Jeonghan hyung..." Lirihku lalu menyentuh batu peringatannya.
Ku belai batu ini seperti hyungku ini membelaiku...
Tes...
Hahaha... Aku menangis ke? Tapi kenapa? Bukankah ini yang ku mahukan? Hyungku pergi dari pandanganku...
"Wonwoo..." Panggil seseorang menyedarkanku daripada lamunan.
"Woozi?" Ujarku memanggilnya.
"Sudahlah... Hampir setiap hari awak ke sini, Won..." Ujar Woozi lalu mengambil tempat di sebelahku.
"Woozi... Salahkah jika kita merinduinya?" Tanyaku.
"Woozi hanya terdiam tanpa menjawab pertanyaanku, lalu dia mengusap batu itu penuh sayang.
"Aniyo... Saya juga merinduinya Won..." Ujar Woozi.
"Kalaulah saya boleh putarkan waktu, saya cuma harap Jeonghan hyung kembali. Itu sahaja..." Ujar ku.
"Nado..." Ujar Woozi bersamaan.
'Uljima...' Ujar seseorang membuatkan aku seketika terpaku.
"Jeonghan hyung?" Ujarku.
"Mwo?" Tanya Woozi sedikit terkejut.
"Nde? Nde, aniya gwenchana.." Ujarku memandangi kiri kananku.
"Ndeo jinjja gwenchana, Wonwoo ah?" Tanya Woozi lagi.
"Oh... Gwenchana jinjja..." Ujarku.
"Arraseo kajja hyung deul yang lain pasti akan mencari kita..." Ujar Woozi lalu menarikku mengikutinya.
'Jeonghan hyung...' Lirih hatiku.
.
.
.
"Takde keje dah ke?" Tanya Jeonghan kepada Minjung yang kini terngendap- ngendap memerhatikan beberapa orang dari jauh.
"Uwaaa Eomma!!!!" Jerit Minjung memeluk tubuh.
Pletak.
"Takde sape nak rogol awak pun! Apa yang kita buat kat sini ni?!" Jerit Jeongahn mulai bengang menunggu.
"Hehehehe saja je... Tengoklah tu SEVENTEEN... Awak tak rindukan mereka ke wahai guardian angel nim?" Tanya Minjung membuatkan Jeonghan tersenyum nipis.
"Tipulah kalau saya kata saya tak rindukan mereka Minjung ah... Tetapi saya gembira sebab saya masih boleh perhatikan mereka walaupun dari jauh..." Ujar Jeonghan lalu melihat ke arah SEVENTEEN yang kini menari di atas pentas besar itu.
"Illeowa!" Ajak Minjung menarik tangan Jeonghan.
"Mwohae?" Tanya Jeonghan sebaik sahaja Minjung berdiri di hadapan SEVENTEEN yang kini sedang mengatur nafas apabila selesai menari.
"Tataplah dekat- dekat..." Ujar Minjung membuatkan Jeonghan melihat membernya satu persatu.
Tanpa sedar titisan putih jernih itu mengalir membasahi pipi putihnya.
"Aedera..." Ujar Jeonghan walaupun dia tahu tiada satu pun di antara mereka dapat mendengarkannya.
"Hiks... Hiks..." Tangis seseorang membuatkan Jeonghan memandangi ke arah orang itu.
Terlihat Dk dan Hoshi yang kini memeluk Seungkwan yang terisak di dalam pelukan mereka sambil memegang diari biru milik Jeonghan.
"Uljima..." Ujar Jeonghan lalu cuba memegang pipi chubby adiknya itu tetapi malang... Tangannya hanya mampu menembus pipi itu.
"Carat deul... Annyeonghaseyeo... Dah lama rasanya kita tak bertemu bukan? Do you miss us?" Tanya Joshua cuba memecah suasana sendu ini.
"Uljima... Semuanya akan baik- baik... Mian sebab kami ambil masa terlalu lama untuk comeback..." Ujar Joshua lagi lalu menghampiri Seungkwan dan memeluk tubuh itu.
"Mian sebab kami ambil masa untuk menerima pemergian Jeonghan... Jeonghan terlalu berharga buat kami... Hiks..." Tangis Joshua.
Scoups hanya mengelap air matanya lalu menghembuskan nafasnya kasar.
"Saya tahu kamu semua merinduinya... Begitu juga kami... Uri Jeonghan... Dia adalah angel kita bukan? Nado... Nado Jeonghan nie bogoshippeo..." Ujar Scoups lalu menarik dan menghembus nafasnya berat lagi sebelum menyambung.
"Jeonghan... Awak tengok ke? Tengok ke betapa kami cuba kuat tanpa awak di sini? Kenapa awak masih memilih untuk pergi?" Tanya Scoup seolah tahu Jeonghan ada dihadapannya kini.
"Mianhae..." Jawab Jeonghan.
"Gwenchana! Gwenchana!" Jerit Carat cuba menguatkan SEVENTEEN walaupun wajah mereka sendiri telah basah kerana air mata yang mengalir.
"Kamsahamnida yeoreobun... Kami akan cuba kuat untuk kamu semua dan Jeonghan! Jadi janji yang kamu semua akan sentiasa bersama kami ok?! Yakseokhae?!" Jerit Scoups cuba menceriakan suasana.
"Nde!!!!" Jerit Carat kembali.
"SEVENTEEN!!! SARANGHAE!!!" Jerit Carat.
"Gomawo..." Ujar Jeonghan turut menonton persembahan SEVENTEEN yang menurutnya sangat dirindui.
"Gomawo aedera... Saranghae..." ...
END
YOU ARE READING
Please Love Me Season 2 #Complete
FanfictionApa sebenarnya yang tak kena dengan awak ni, Jeonghan?!-... Siapa awak?!-... Yoon Jeonghan Seventeen Cheonsa!!!-... Pelik bukan kenapa Seventeen tetiba menbenci seorang Yoon Jeonghan?... So kali ni azi ingin membuat cerita season2 untuk Please Love...