"Jeonghan hyung kamu mana?" Tanya manager Kim sebaik melihat salah seorang anak jagaannya tiada bersama."Molla... Tanya Dk." Ujar Hoshi sambil menjuihkan bibirnya ke arah adiknya yang sedang menjamah makanannya.
"Dokyeom ah?" Tanya manager Kim kepada Dk yang masih berselera menjamu makanannya.
"Molla... Oh itupun Jeonghan hyung!" Jerit Dk menunjuk ke arah Jeonghan yang sedang berjalan ke arah SEVENTEEN.
"Jeonghan, ndeo gwenchana?" Tanya manager Kim risau apabila melihat Jeonghan yang hanya berdiam diri.
Tak selalunya seorang Yoon Jeonghan menyepikan dirinya. Selalunya akan ada sahaja perkataan yang akan keluar daripada mulut itu.
"Ooh... Gwenchana... Wae?" Tanya Jeonghan kembali.
"Arrasseo... Kamu tak makan ke? Baik cepat yang lain dah hampir habis ni..." Ujar manager Kim.
"Arrasseo.." Ujar Jeonghan lalu bangun mengambil makanannya.
"Jeonghan hyung waegeurae?" Tanya Jun pelik melihat perubahan abangnya itu.
"Nado molla..." Ujar Woozi.
Jeonghan berjalan lalu duduk di sebelah Jun. Dia hanya mengaduk makanannya tanpa memasukkan makanannya itu ke dalam mulut.
"Jeonghan hyung?" Panggil Jun risau.
Jeonghan hanya berdiam diri tanpa ada niat menjawab panggilan Jun.
"Jeonghan hyung? Hyung?" Panggil Woozi pula.
Jeonghan masih terdiam dan tak lama kemudian dia terkejut apabila bunyi telefonnya kedengaran.
Dengan segera Jeonghan bangun meninggalkan SEVENTEEN yang menatapnya pelik.
Terlihat Jeonghan seakan gelisah menjawab panggilan tersebut.
"Hyung?" Panggil Woozi.
"Arrasseo Woozi..." Ujar manager Kim seakan tahu makna disebalik panggilan itu. Dengan segera dia menghampiri Jeonghan yang kini hanya terdiam bersama genggaman telefon ditangannya.
"Jeonghan? Sape yang call kamu tu?" Tanya manager Kim.
Jeonghan kelihatan terkejut dengan kedatangan managernya itu. Dengan segera dia memadamkan panggilannya.
"Aniyo gwenchana... Hyung... Boleh saya keluar kejap?" Tanya Jeonghan ragu- ragu.
"Eodiga? Kita di Jepun Jeonghan... Kalau kamu sesat macam mana?" Tanya manager Kim risau.
"Gwenchana.. Saya nak berjalan- jalan sekitar ni je hyung..." Ujar Jeonghan cuba meyakinkan managernya itu.
"Arrasseo... Tapi jangan lama- lama..." Pesan manager Kim.
"Arrasseo hyung, gomawo..." Ujar Jeonghan lalu berjalan keluar daripada lobi hotel tersebut.
"Jeonghan... Ada apa dengan kamu, Hani ah..." Gumam manager Kim risau.
.
.
.
Jeonghan pov...
"Jeonghan ssi?" Panggil seseorang yang membuatkan diriku berdiri kaku.
Ku pusingkan badanku ke belakang menghadap seseorang yang kini berdiri di hadapanku. Aku cuba melihat jelas wajahnya namun hampa...
Wajahnya tertutup semua.
"Nugu?" Tanyaku takut.
"Saya yang sentiasa menelefon awak semenjak dua hari ni Yoon Jeonghan..." Ujarnya sinis.
"Waeyeo?" Tanyaku takut.
"SEVENTEEN OR YOU?" Tanyanya membuatkan aku pelik.
"Nde?" Tanyaku tak mengerti.
"Choose one, Yoon Jeonghan." Ujarnya lagi tapi kini dengan nada kasar.
"Jauhi SEVENTEEN!" Ujarku tak kalah kasar.
"Arrasseo... Ianya pilihanmu..." Ujarnya lalu meninggalkanku.
Siapa dia? Kenapa dia ingin menggangu ku dan juga SEVENTEEN?
"Argh!"
Jeonghan pov end...
.
.
.
At Hotel...
"Dk baliklah bilik kamu! Hyung nak tidur tahu tak!" Jerit Woozi bengang.
"Tidur apanya hyung tengah hari macam ni!" Jerit Dk kembali sambil terus berbaring di sebelah Woozi memainkan telefonnya.
"Lee Seokmin... Hyung mohon sangat... Tolong keluar please..." Ujar Woozi perlahan namun penuh penekanan.
"Ishhh! Hyung nikan! Nak bermanja pun tak boleh!" Jerit Dk lalu melangkah keluar.
"Jeonghan hyung eodisseo?" Gumam Dk apabila memasuki bilik dan suasan bilik itu hanya sunyi sepi.
"Hmmm.. Keluar tak ajak pun!" Ujar Dk merajuk sendiri.
.
.
.
At some place...
"Argh!"..
"Gwenchana?" Tanya Jeonghan apabila melihat seorang kanak- kanak terjatuh dihadapannya.
Yoon Jeonghan... Awak lupa ke awak dekat Jepun! Aish, Pabbwo!
"Daijobe?" Tanya Jeonghan lagi sekali selepas membantu budak itu berdiri.
"Daijobe..." Ujar kanak- kanak itu seperti mahu menangis.
"Jangan menangis... Here..." Ujar Jeonghan lalu menghulurkan sebiji gula kepada budak tersebut.
"Arigato.." Ujar budak itu teruja sehingga lupa rasa sakitnya.
"Yuto?!" Jerit seorang perempuan membuatkan budak lelaki tadi berbalik berlari ke arah perempuan itu.
"Okaasan!" Jerit budak itu ceria.
"Arigato..." Ujar perempuan separuh baya itu sambil mendukung anaknya.
"Nde..." Ujar Jeonghan kekok.
Akhirnya tinggallah Jeonghan kembali bersendirian.
"Mwoya?" Ujar Jeonghan apabila sebiji bola kaca berhenti betul dihadapan kakinya.
Terlihat sekeping kertas di dalam bola itu. Jeonghan akhirnya mengambil bola itu dan membukanya.
SEVENTEEN OR U!
"Aish! Ige mwoya?!" Jerit Jeonghan frust.
Jeonghan mendudukan dirinya di atas rumput lembut itu lalu menangkupkan kepalanya di antara lututnya.
"Jangan sentuh SEVENTEEN!!!" Jerit Jeonghan.
TBC
YOU ARE READING
Please Love Me Season 2 #Complete
Hayran KurguApa sebenarnya yang tak kena dengan awak ni, Jeonghan?!-... Siapa awak?!-... Yoon Jeonghan Seventeen Cheonsa!!!-... Pelik bukan kenapa Seventeen tetiba menbenci seorang Yoon Jeonghan?... So kali ni azi ingin membuat cerita season2 untuk Please Love...