Part 17 (HIKS)

148 10 3
                                    


"Jeonghan hyung!!" Jerit Dk berlari memeluk hyung nya itu.

Mukanya sembab kerana menangis sepanjang perjalanannya ke hospital itu.

"Dk? Jun... Macam man..?"

"Kejap sebelum hyung marah... Saya nak terangkan dia asyik cari hyung je dari semalam... Sebab tu saya bawa dia ke sini..." Ujar Jun.

"Hyung wae? Appo?" Tanya Dk manja.

"Aniyo, Dk ah... Hyung gwenchana... Uljima... Mata kamu dah bengkak ni..." Ujar Jeonghan mengelap air mata Dk.

"Hyung... Nape hyung tak bagitahu kami yang hyung sakit? Hyung tahu tak betapa takutnya saya bila Jun hyung kata hyung kat hospital? Hyung nikan sukalah... Bla..bla...bla..." Bebel Dk panjang lebar.

"Hoi! Nak bebel sampai tahun depan ke? Apa Dk ingat kami tak penat kr dengar? Naik bernanh telinga hyung ni tau!" Ujar Jun bengang apabila melihat kesungguhan Dk membebel.

"Ishh! Hyung nikan! Habis Jeong"

"Diam hyung kata!" Ujar Jun sebelum Dk sambung membebel.

"Haha..." Tawa Jeonghan melihat kegaduhan kebudak- budakkan adiknya ini.

"Hyung ketawa..." Ujar Dk lalu memeluk Jeonghan.

"Dah lama saya tak dengar ketawa hyung..." Ujar Dk lalu mencium pipi hyung nya itu.

"Sejak bila kamu manja sangat ni Lee Dokyeom?" Tanya Jeonghan lalu mencuit hidung adiknya itu.

"Semenjak hyung bersama dengan kami lagi..." Ujar Dk.

"Ehem... Saya pun ada kat sini ye..." Ujar Jun apabila merasa dirinya dilupakan.

"Hiii... Jun hyung ni dengki kan Dk nak maja dengan Hani hyung!" Ujar Dk merajuk.

"Menyesal pulak hyung bawak kamu ni! Sana!" Ujar Jun lalu menolak Dk ketepi.

"Ini hyung..." Ujar Jun lalu menyerahkan sekeping amplop coklat.

"Uisa kata hyung dah boleh balik tapi hyung perlu sentiasa datang untuk membuat check up..." Ujar Jun.

"Gomawo Jun ah..." Ujar Jeonghan.

"Hyung jangan tinggalkan kami lagi hyung..." Ujar Jun lalu memeluk hyung nya itu.

Jeonghan hanya tersenyunm tanpa membalasnya.

'Mianhae aedera...'






.






.





.

Cklek...

"Mana kamu pergi? Kamu tahu tak-" Belum sempat Joshua menghabiskan ujarannya,  dia kembali terdiam apabila melihat seseorang di belakang Jun dan Dk itu.

"Saya ada dengan Jeonghan hyung..." Ujar Jun.

Joshua hanya menjeling tajam Jeonghan lalu berlalu meninggalkan mereka.

Jeonghan yang dijeling hanya mampu mengeluh berat dan memandangi kakinya.

"Jun..." Ujar Jeonghan apabila Jun menyentuh lembit bahunya.

"Kajja..." Ujar Jun lalu menarik Jeonghan menuju ke biliknya.

"Hyung... Hyung rehat tau nanti Dk datang... Ta ta!" Ujar Dk lalu mencium pipi Jeonghan dan menutup pintu bilik itu.

Dringgg... Dringgg....

"Yeobeoseyeo..." Ujar Jeonghan.

"Kau masih hidup lagi cheonsa..." Ujar Eunjin.

"Kenapa hyung melakukannya?" Tanya Jeonghan mengelap air matanya yang kini mengalir deras.

"Kamu tahu sebabnya Jeonghan ssi..." -Eunjin.

"Tapi hyung nak berubah bukan?!" Jerit Jeonghan bengang.

"Dalam mimpimu Jeonghan!" Jerit Eunjin.

"Tunggulah tak lama lagi... Kau benar- benar akan kehilangan SEVENTEEN! Seperti mana aku kehilangan keluarga dan kawanku!!!" Jerit Eunjin seraya mematikan panggilan tersebut.

Jeonghan membaling telefonnya lalu meremas rambutnya kuat.




"Aku akan membunuhmu! Arghhhh!!!!"









(Ok! Dari sini Azi mohon sila baca 'Please Love Me' dari part 1 - part 4 ye)



Please Love Me Season 2 #CompleteWhere stories live. Discover now