"Jeonghan! Mana Jeonghan?!" Jerit manager Kim risau."Ada kat dalam hyung..." Ujar Scoups dalam nada khawatir.
"Apa yang terjadi?" Tanya manager Lee.
"Mollayeo, hyung... Kami jumpa Jeonghan tadi pun dalam keadaan dia lemah hyung..." Jawab Scoups.
..
"Dok? Macam mana dengan Jeonghan?" Tanya manager Kim gagap disebabkan perbezaan bahasa.
"Jeonghan mengalami luka lebam di bahagian perut dan pipinya. Berkemungkinan dia dipukul beberapa kali." Ujar Doktor tersebut.
"Nani?" Ujar manager Kim terkejut mendengar penjelasan doktor tersebut.
"Jangan risau... Keadaanya dah stabil... Saya juga dah tempatkan Jeonghan san di wad peribadi... Anda boleh melawatnya tetapi ingat dia masih lemah. Saya minta diri dulu..." Ujar doktor itu lalu meninggalkan SEVENTEEN yang terpinga- pinga dengan ucapan doktor itu.
"Hyung apa yang doktor tadi katakan?" Tanya Scoups selaku leader.
"Jeonghan dipukul... Banyak luka lebam dibahagian perut dan pipinya." Terang manager Kim membuatkan SEVENTEEN terkejut.
"Mwo? Maksud hyung Jeonghan dipukul? Tapi siapa?" Ujar Scoups terbawa emosi.
"Ye, Coups... Saya pun tak tahu siapa... Takpe yang penting kita pergi tengok Jeonghan dulu..." Ujar manager Kim menenangkan suasana tegang yang mungkin akan terjadi.
.
.
.
"Jeonghan hyung..." Lirih Dk sayu memeluk erat tubuh hyung kesayangannya yang kini terbaring lemah bersama mask oksigen yang pasang di antara hidung mancung abangnya.
"Teruknya luka Jeonghan hyung..." Lirih Woozi melihat pipi dan sudut bibir Jeonghan yang kelihatan bengkak.
"Jeonghan... Apa sebenarnya yang terjadi pada awak?..." Lirih Scoups menggenggam tangan sahabatnya itu.
"Hyungdeul..." Lirih sang maknae membuatkan kedua belas abangnya mengalihkan pandangan mereka ke arah sang maknae.
"Wae, Dino ah?" Tanya Joshua.
"Saya rasa marah.... Saya rasa benci hyung..." Ujar Dino mengepal erat tangannya.
"Dino... Sabar... Hyung tahu kamu marah... Sabar ok..." Pujuk Seungkwan menenangkan sang maknae.
"Hyung akan siasat semua ni!" Ujar manager Kim tegas.
"Eunghh..." Keluh sakit seseorang membuatkan semua mata memandang ke arahnya.
"Jeonghan/ Jeonghan hyung!" Jerit semua yang ada di situ.
"Jeonghan ndeo gwencahana?" Tanya managee Kim.
Tetapi Jeonghan hanya menunduk dan kemudian dia menjerit tak keruan.
"Appo!!! Hentikan! Ini menyakitkan! Appo!!! Hiks.... Hiks... Appo!!!" Jerit Jeonghan kesakitan.
Jeonghan meremas kasar rambutnya membuatkan semua yang ada di situ panik.
Hoshi lantas berlari mendapat doktor yang berdekatan.
"Jeonghan hentikan... Hentikan, Jeonghan! Ini hyung! Jeonghan ah!" Jerit manager Kim cuba menyedarkan anak jagaannya itu.
"Appo!!!" Jerit Jeonghan tanpa henti.
"Jeonghan! Jeonghan ah!!! Hey, YOON JEONGHAN!!!" Jerit manager Kim kuat lalu memeluk erat tubuh itu.
"Manager Kim..." Lirih Jeonghan lantas kembali memeluk managernya erat.
"Jeonghan san?" Panggil seseorang dalam nada panik.
"Tak apa, dok... Dia dah ok..." Ujar manager Kim.
Perlahan manager Kim melepaskan pelukannya dan memberikan doktor untuk Jeonghan.
Setelah selesai...
"Jeonghan? Boleh kamu terangkan pada kami apa yang terjadi?" Tanya manager Kim.
"Jeonghan hyung..." Lirih Dk apabila hyungnya itu hanya termenung tanpa ada niat untuk menceritakan segalanya.
"Jeonghan? Hyung tanya kamu ni..." Ujar manager Kim lembut.
"JEONGHAN AH!" Jerit manager Kim cuak apabila Jeonghan menarik kasar selang infus dan oksigennya.
"Jeonghan, ndeo mwohae?!" Tanya Scoups bengang melihat sahabatnya itu.
"Saya tak perlukan perhatian awak!" Jerit Jeonghan seperti dirasuk setan.
Jeonghan berjalan keluar tanpa memperdulikan fizikalnya yang lemah.
"Jeonghan... Apa yang awak buat ni? Badan awak masih lemah..." Pujuk Joshua.
"Jangan pegang saya!" Jerit Jeonghan menolak kasar tubuh Joshua sehingga Joshua jatuh terduduk.
"Shua/Shua hyung!" Jerit yang lain terkejut.
"Jeonghan hyung! Hyung jinjja waegeurae?!" Jerit The8 bengang.
"Jangan dekati saya... Hiks... Ini menyakitkan..." Tangis Jeonghan bersama tubuhnya yang merosot terduduk ke lantai.
"Jeonghan hyung..." Lirih Dk sedih melihat hyungnya itu.
"PERGI!!!" Jerit Jeonghan menolak Dk sehingga kepala adiknya itu terhantuk ke dinding dan mulai mengeluarkan darah.
"Dk!!!" Jerit Scouos terkejut mendapatkan adiknya yang kini mulai kehilangan kesedarannya.
"Apa yang tak kena dengan kamu, YOON JEONGHAN!!!" Jerit manager Kim bengang lalu mendukung Dk dibelakangnya dan berlari ke ruang kecemasan diikuti ahli member SEVENTEEN yang lain.
Kini tinggallah Jeonghan bersendirian...
"Mianhae... Hiks... Mianhae... Ini menyakitkan... Appo seo... Neomu appo..." Lirih Jeonghan sambil menumbuk bahagian dadanya sesak.
"Kerja yang bagus cheonsa..." Ujar seseorang yang kini berdiri dihadapan Jeonghan.
Jeonghan mendongakkan kepalanya ke atas dan kini terlihat seorang lelaki yang kini memakai hoodie dan mask hitam memandang sinis ke arahnya.
"It's you, Cheonsa... Let's start the game..."...
TBC
YOU ARE READING
Please Love Me Season 2 #Complete
FanficApa sebenarnya yang tak kena dengan awak ni, Jeonghan?!-... Siapa awak?!-... Yoon Jeonghan Seventeen Cheonsa!!!-... Pelik bukan kenapa Seventeen tetiba menbenci seorang Yoon Jeonghan?... So kali ni azi ingin membuat cerita season2 untuk Please Love...