Part 9 (U)

94 11 0
                                    


Bbuk!

Terdengar kuat bunyi tumbukan yang dilayangkan Scoups ke muka Jeonghan.

Kini Jeonghan hanya terduduk memegang pipinya.

"Kalau sesuatu terjadi kepada adikku,  akan kubunuh kau, Yoon Jeonghan!!!" Jerit Scoups bengang.

"Hyung... Bertenang... Jeonghan hyung hanya bergurau tadi... Dia takde maksud untuk semuanya berakhir seperti ini..." Ujar Woozi menenangkan sang leader.

"Diam Jihoon ah! Hyung tetap akan pastikan dia bertanggungjawab!" Ujar Scoups.

"Macam mana dengan Wonwoo hyung?" Ujar Seungjwan sebaik sahaja seorang doktor keluar daripada ruang kecemasan itu.

"Sebentar tadi keadaan Wonwoo sempat kritikal dan dia mempunyai kesukaran bernafas. Tetapi nasib baik kami sempat menanganinya." Ujar sang doktor.

"Jangan dekati adikku!" Ujar Scoups apabila melihat berjalan memdekati katil Wonwoo yang kini ditolak oleh beberapa nurse.

"Coups... Hentikannya... Kenapa dengan awak ni?" Tanya Joshua yang mulai bengang melihat layanan Scoups kepada Jeonghan.

"Awak tak tahu apa- apa, Shua!" Ujar Scoups.

"Kajja!" Ujar Scoups lagi lalu berlalu bersama SEVENTEEN meninggalkan Jeonghan yang kini hanya mampu terduduk menunduk.

Dringg... Dringg...

"Yeobeoseyeo?" Ujar Jeonghan sebaik menjawab panggilan tersebut.

"Permandangan yang meyedihkan, cheonsa..."

"Jangan sentuh memberku! Lakukan apa yang kau mahu kepadaku tapi bukan pada mereka!! Walauapapun aku akan tetap melindungi mereka! Takkan ada kata takut lagi padaku!" Jerit Jeonghan.

"Jeongmal? Hahaha permainan semakin menarik..."

"Dengar pilihanku adalah diriku! Jauhi SEVENTEEN!" Ujar Jeonghan sakit hati.

"Bukankah sekarang ini terlihat jelas kau adalah mangsanya, cheonsa?"

"Apa maksudmu?" Tanya Jeonghan tak mengerti.

"Seorang demi seorang membermu mulai membencimu... Maka sedikit demi sedikit kau akan mulai tersakiti... Tunggu sahaja masanya..."

"Kau!" Ujar Jeonghan bengang.

"Goodluck for the next level... Hahaha...."

Tutt...

"Hiks... Hiks... Ini menyakitkan..." Ujar Jeonghan perlahan tubuhnya merosot jatuh.

Hilang segala semangat dan tenaganya.

Bukan dia yang meletakkan paste udang di dalam mamgkuk Wonwoo melainkan lelaki tak guna itu!

"Wonwoo ah... SEVENTEEN..."

.






.






.

At Wonwoo Wad...

"Wonwoo... Ndeo gwenchana... Mianhae.. Hyung gagal menjaga kamu... Haha.. Hyung cuba untuk berani tapi akhirnya hyung berakhir menjadi pengecut." Ujar Jeonghan mengusap rambut adiknya itu.

Sebaik sahaja SEVENTEEN pulang ke dorm,  Jeonghan dengan sepantas kilas berlari menuju ke wad adiknya itu.

"Hyung akan cuba untuk kuat, Won... Huhhh... Boleh ke hyunh melawan dia? Wonwoo... Hyung... Hyung taknak walau seorang pun di antara kamu semua cedera... Tapi setiap kali hyung cuba melindungi, pasti akan ada di antara yang terluka kerana hyung..." Luah Jeonghan lagi kini menggenggam tangan adiknya.

"Hyung bukanlah sekuat yang hyung sangka... Sekuat yang kamu semua fikirkan... Hyung... Hyung masih lemah... Wonwoo... Mianhae... Mianhae sebab hyung tunjukkan sisi lemah hyung..." Ujar Jeonghan mengusap air mata yang kini mengalir ke pipinya.

"Hyung pergi dulu..." Ujar Jeonghan meninggalkan Wonwoo.

"Jeonghan ssi?" Ujar seseorang sinis.

Jeonghan melihat orang yang kini berdiri dihadapannya.

Lagi... Lagi- lagi si dia...

"Mwo?" Tanya Jeonghan mengalihkan pamdangannya dari lelaki tersebut.

"Iggeo..." Ujar lelaki itu lalu menghulurkan beberapa keping gambar membuatkan Jeonghan menatap si dia pelik.

Perlahan Jeonghan gambar itu dan membeleknya satu persatu.

"Dino! Seungkwan!" Ujar Jeonghan apabila melihat gambar dua orang diknya yang kini berada dalam keadaan terikat dan tidak sedarkan diri.

"Hahaha... Mungkin awak boleh mencari mereka, cheonsa..." Ujar lelaki itu lalu berlalu pergi.

"Hey!" Jerit Jeonghan bengang.

"Palli... Hanya tinggal 50 minit..." Ujar lelaki itu lalu menghilang daripada pandangan Jeonghan.

"Andwae!" Ujar Jeonghan lalu berlari turun menuju ke keretanya.



"Seungkwan... Dino... Tunggu hyung... Jaebal..."













TBC

Please Love Me Season 2 #CompleteWhere stories live. Discover now