4.

3 1 0
                                    

  Ahogy Dave a gázra taposott, a hajam valamilyen különös módon még nem létező irányokba is lebbent. 

  - Eh... össze kellett volna kötnöm! - Túrtam a farmerem zsebébe.

  - Ne! - Mondta Dave olyan erővel, amitől megijedtem. 

  - Mi-miért? - Kérdeztem.

  - Jobban nézel ki így. - Kacsintott felém. Én a szememet forgattam, és elkezdtem összefogni a hajam, mire a fiú vezetés közben (!) kivette a kezemből a hajgumit.

  - Mond csak, ma mi bajod van? - Kérdeztem hűvösen.

  - Nyugi! Ha hazaérünk csinálok apámnak kávét, hogy nyakon önthess, jó? - Nem fordult felém, de arcán vidám mosoly terült el. 

  - Idióta! - Mondtam megjátszott méreggel, és halkan kuncogtam. Majd hirtelen észbe kaptam, hogy miért is ülök itt.

  - Vele kellett találkoznod? A férfival akivel beszélgettél? - Kérdeztem.

  - Igen, Adam. Professzor a művészeti akadémián. - Mondta hidegen.

  - Tehát mégsem hagyod annyiban! Örülök! - Mondtam kedvesen, de közben fejben számoltam. A legközelebbi művészeti akadémia is rohadt messze van innen. - És mi van azzal, hogy neked dedikálta? - Vontam fel a szemöldököm, bár tudtam, hogy az utat figyeli. Valamiért lassabban vezetett, mint máskor.

  - A nevem jelentése az hogy szeretett, és Dávid fia (Beloved, son of David). Ha a cím nem lett volna elég, csak rá kellett nézni arra a festményre, Adam sohasem alkot ilyenfajta stílusban. Ez sokkal közelebb áll hozzám. Mellesleg nem elképzelhetetlen, hogy tényleg ismerte az anyám.

  - Értem! - Mondtam megvilágosodva. - Ezek szerint nem is érthettem. De várj, miért is vittél magaddal? - Tettem fel az igazi kérdést. Ő vállat vont.

  - Egyedül unalmas. - Vetette oda félvállról.

  - És mi van apáddal? Miért hivatott haza? - kérdeztem hátradőlve. Kibámultam a kissé borús égboltra. Lehet, hogy nem kellett volna eljönnöm. El kell kezdenem felkészüli, hogy Dave nélkül töltöm az egyetemi éveim. Talán beszélek Lily-vel, a barátnőmmel, hiányzik az energikussága.

  - Hát... - Kezdte Dave - Apám új barátnője, Adam exfelesége. 

  - Aha. - Mondtam unottan. - Várj, MI?! - Szöktem meg magam. 

  - És ikreik születtek. A lány az anyjával maradt, míg a fiú az apjával ment oda, ahol az egyetem van. Ismerem őket, Adam-ék, mint említettem sokat jártak hozzánk. Apám azért hívott vissza, mert Mary is eljött az anyjával. Most pedig unatkozik. - Darálta Dave. Én lassan estem pánikba. Nem kellett volna eljönnöm. Ez nagyon kínos lesz!

  - Megállsz? Kiszállnék, jót tenne egy kis séta, eszembe jutott hogy haza kell mennem, és még tan...

  - A francokat! - Mondta elegánsan Dave, és a gázra taposott. - Az a lány maga az ördög volt kiskorában, nem akarok egyedül halni meg.

  - Szóval magaddal viszel? Ez a nagy megoldásod? - Tártam szét a kezeim. - Tudod, hogy nem értek az emberekhez. Ne tudok segíteni, sőt! Tudod, milyen idióta és goromba tudok lenni!

  - Pont ezért! - Mondta nyugodtam Dave ahogy leállította a kocsit.

  - Miért nem mondasz semmi soha meg? - Mérgelődtem, a füleim enyhén pirosodtak.

   - Amúgy is panaszkodsz, hogy nem beszélek sokat a múltamról. Kérd meg Mary-t, hogy tegye meg. - Mondta, majd gonoszul elvigyorodott, és mikor mellé értem, ezt suttogta: - Ha nem tépi le ő előbb a fejed! - Majd mély hangján nevetett. Én kedvetlenül követtem őt a házba. A házban már többször is jártam, nagy tágas helység minden szoba, hatalmas ablakokkal, és ízlésesen berendezve. Mindezek ellenére taszított ez a hely, talán Dave apja miatt. Régi vágásúnak mondható, szigorú ember volt. Az ő felfogásában a házban ő volt az úr, néha túlságosan is komolyan vette ezt a szerepet. Egy idő után persze mindenki beleunt a parancsolgatásába és uralmába. A ház egyetlen állandó lakója, csak tulajdon fia, Dave, aki keresztbe téve apja elvárásainak élte a saját életét. Ezt is csodáltam benne, hogy volt bátorsága szembeszegülni apja teljhatalmával. Csak egy újabb ok, hogy miért szerettem bele. De én már rég nem számolom...

Még egy szerelmes sztoriWhere stories live. Discover now