11 - Drama

1.1K 80 17
                                    

Oscar hade dragit mig vidare till någon pizzeria längst ner i hörnet av gatan. Att han kysste mig fick fortfarande mitt hjärta att slå volter. Det var som om jag hade väntat på honom, den rätta. För varken Trevor eller Tom var knappast de rätta.

En doft av kebab och tomatsås slog emot mig när vi klev in genom dörren till pizzerian. Oscar verkade vara stamkund här då han glatt hälsade på killen i kassan och även pizzabagaren bredvid. "Oh, Oscar, du har en flicka med dig ser jag!" utbrast pizzabagaren med brytning när jag klev fram bredvid Oscar. Oscar log och nickade stolt. Kort efter beställde han en pizza med två läsk och ledde mig sedan till ett bord lite längre bort. Det var ett sådant som vätte ut mot fönstret med höga pallar. Han drog ut stolen för mig och jag hoppade upp på den. Oscar log smått för sig själv och jag kunde inte låta bli att le jag med. Han satt längst in mot väggen så han lutade sig utmattat mot den. Medan jag tittade ut ur fönstret la han sin blick på mig. "Vadå?" flinade jag och han log brett. "Jag tycker om dig." gav Oscar som svar och jag kände hur en bit av mig smälte. Jag flyttade mig närmare och när jag var några centimeter ifrån viskade jag: "Jag tycker om dig också.". Oscars mjuka läppar hann bara snudda vid mina till vi avbröts av en blixt som lyste upp våra ansikten. Framför oss stod en kille som jag väl kände igen med sin mobil i högsta hugg. "Den ska jag skicka till Trevor!" skrattade han och gick ut från pizzerian hånflinandes. Nej, nej, nej. Han får inte. "Hallå där!" ropade Oscar efter honom men han hade redan hunnit ta sig ut ur pizzerian. "Känner du honom?" frågade Oscar irriterat och jag kunde se hur frustrationen förvred hans läppar. "Inte riktigt, men jag vet vem det är. Trevors kompis." mumlade jag och Oscar nickade sakta. Vårt irriterade ögonblick avbröts av mannen från kassan som då stod bredvid mig med en tallrik med pizzan på i handen. I den andra balanserade han två läskburkar på varandra. "Varsågoda, smaklig måltid" utbrast han högljutt och lämnade maten på bordet framför oss. Både jag och Oscar slängde oss, bokstavligen, på pizzan och den var borta inom tjugo minuter. Våra läskar svepte vi minst lika snabbt. Oscar gick bort till kassan för att betala medan jag satt kvar och gungade lite på stolen. Jag tog upp mobilen och såg att jag hade ett nytt meddelande plus ett gäng av notiser från precis alla andra appar. Det kanske märks att jag inte använder min mobil så mycket när jag är med Oscar. Meddelandet som jag trodde skulle vara ett hej från en kompis visade sig vara någonting helt annat. "Vem är han?" skickat med bilden på mig och Oscar. Avsändaren? Trevor.

OMG HEJ JAG HAR SAKNAT ER <33

Nu ska jag vara ärlig. Jag har glömt bort! Det låter inte särskilt troligt, but believe me, it is. Det har varit mycket i skolan och jag har verkligen inte hunnit skriva! FÖRLÅÅÅT!

Rösta och kommentera för mer!

xx, Towe

Får jag komma in? || l.o (AU)Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang