hoofdstuk 2 ~

216 34 22
                                    

Als ik de laatste paar woorden van het boek uit lees, wat ik voor school moet lezen, kijk ik op naar de klok. Het is al 5 uur, ik moet ook nog eten vandaag. Ik sta op van mijn bed en pak een panty en trek mijn roze jurkje aan en mijn roze pumps. Ik hou zo erg van jurkjes, daarom heb ik meestal jurkjes aan en geen andere kleding. Mijn kast hangt er ook helemaal mee vol.Als ik mijn kleren asn heb en mijn lange bruine haar in een staart heb gedaan, pak ik mijn tas en loop de deur uit. Ik loop naar de naar de veel-te-dure supermarkt die twee straten achter mij is, gewoon omdat ik niet zo'n zin heb om ver weg te moeten gaan vandaag. Als ik in gedachten zit, komt er een jongen naast me lopen. "Hey.. Lynn.. Was het toch" vraagt de jongen die ik herken als Harry. "Hey Harry, how are you" vraag ik hem. "Goed, waar ga je heen?" vraagt hij aan me. "Ik moet nog eten halen, dus ik ga even naar de supermarkt" geef ik als antwoord en hij glimlacht. We lopen de winkel in en ik bedenk me dat ik echt geen idee heb WAT ik moet eten, ik bedenk me dus dat ik maar naar de pizza's toeloop en ik pak een pizza margharita. Harry lacht ineens hard op en ik kijk hem vragend aan. "Je koopt een pizza Margharita? Gewoon een beetje deeg met tomaat en kaas?" vraagt hij nog steeds lachend. Ik kijk hem quasi-beledigd aan. "Ik bedoel er niks mee hoor, maar het is gewoon.. raar" zegt hij daarna snel. "Ik ken je net een dag, nog niet eens, en ik mag je nu al niet, Harry" zeg ik hem zo rustig mogelijk. Hij lacht weer hard op. "Komt goed, komt goed" zegt hij na een tijdje gelachen te hebben. "Eet je mee?" Vraag ik maar na een stilte. "Nee ik eet met de jongens" geeft hij als antwoord en ik knik begrijpelijk. Als ik een fles cola gepakt heb, lopen we naar de kassa. Ik wil betalen, maar Harry is me voor. Ik kijk hem een beetje boos aan en als we buiten staan vraag ik waar dat op sloeg. "Voor die opmerking van net" zegt hij.

Als we bij mijn kamer aankomen, kijk ik Harry even aan. "Ga je mee?" vraag ik hem. "Nee, ik ga naar huis, ik denk dat ons eten ook al wel klaar is, en ik had gezegt dat ik maar een kwartier weg zou zijn ofzo" antwoordt hij. Ik ben een beetje teleurgesteld, maar ik herstel me al gelijk. "Het was even gezellig, dankjewel" zeg ik. "Ik zie je snel weer" zegt Harry en hij loopt weg.

Als ik binnen ben, zet ik de tv aan en kijk wat er op is. Niks. Ik doe de tv weer uit en pak mijn telefoon. Ik zet muziek op, en loop de keuken in. Ik doe de oven aan en stop mijn pizza er in. Ik loop naar mijn bed, ik ben ineens zo moe. Ik zit een beetje op twitter en facebook, en ik zie niet veel leuks. Tot mijn ogen vallen op een paar filmpjes van One Direction. Hey wacht, dat zijn de jongens, mompel ik in mezelf. Daarom was die vrouw in de starbucks dus zo vrolijk, en werd ik zo aangekeken in de supermarkt.. Als ik de filmpjes afgekeken heb, loop ik naar de oven en haal ik mijn pizza er uit. Ik snijd de pizza in 4 stukken en eet ze gulzig op.

Als ik mijn laatste stuk pizza op heb, gaat mijn telefoon. 'Tammie belt' staat op mijn beeldscherm. "Hey Tam, how are you" vraag ik haar. "Heey Aartje, alles is goed, en met jou" "Ja ook" "Heb je al mensen leren kennen daar" vraagt ze me. "Ja, ik ben er net achter gekomen dat het One Direction is.. Maar g.." "OHMYGOD WAT ZEI JE" schreeuwt ze door me heen. "Ik wou net zeggen, ga niet flippen als je het hoort. Het stelt niet zo veel voor hoor, het zijn gewoon ook mensen, net zoals jij en ik" zeg ik haar, meer vragend dan de bedoeling was. "Je bent gek, kan wel zien dat je het verstand van een koe hebt Lynn, het zijn niet ZOMAAR mensen" zegt ze hard. "Yeah, sure. Wat jij wilt" zeg ik alleen. We praten nog wat, en we hangen daarna op. Ik loop weer naar mijn bed, pak mijn oordopjes van mijn nachtkastje en ga op bed liggen. Ik zet muziek op en val dan in slaap.

| en dat was hoofdstuk 2, wat vinden jullie? het is nog wel een beetje saai, maar geloof me dat er snel meer spanning in komt hihihi. oh en morgen komt mijn cover, dus stay focused ! ☺️

What Should I Do? - H.S [ ON HOLD ]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu