30.Kenangan Manis Yang Menyakitkan

1.1K 112 43
                                    

With Halilintar~

Hening.

Tiada sembarang suara yang timbul dari dalam bilik Halilintar. Dirinya mendiamkan diri semejak masuk kedalam bilik dan selepas pergaduhan akbarnya dengan Ice tadi.

Halilintar melepas keluhan berat lalu duduk sambil menyandarkan tubuhnya disamping katil. Fikirannya mula huru-hara. Memori kelam yang selama ni berusaha ia buang mula kembali bermunculan.

"Arghh! Ampun, ayah!! Ha-hali tak segaja! Jangan rotan Hali, ayah!!"

"Diamlah!! Kau memang anak sial!!"


"Hali!! Cepat mop lantai ni!!"


"Hari ni, kau tak dapat makan dan tidur dalam stor!"

"Jangan, ayah... jangan letak Hali dalam stor!!"

"Eh, DIAMLAH!!!"

Halilintar meraup wajahnya dengan kasar lalu jambak rambutnya dengan begitu kuat. Berkali-kali ia ketuk kepalanya sendiri, bagi cuba hilangkan memori kelam tu

“AAARGGHHHH!!!”

Jeritannya yang maha kuat membahana diseluruh bilik. Ia makin tertekan bila fikiran kelam itu mula semakin giat bermain di dalam fikirannya. Tanpa sedar, air matanya mula berjatuhan diiringi beberapa rancauan yang tak pasti dari bibir pucatnya.

"Kau sebut bangang ni abang? Nak sebut manusia pun tak layak"

"Sebab ego kau, semua orang kat sini kena ikut terseksa!!"

"KAU EGOIS, HALI!!!"

"FUCKKK! BANGSAT!!! KAU MEMANG SYAITAN, HALI!!! MEMANG SIAL KAU!!!"

Kata2 pedas dari Ice makin terdengar menggila kat telinga Halilintar. Ia tutup telinga dia kuat2 seraya pejamkan matanya.

"Cukup... aku mohon... cukup!"

Akhirnya ia berhenti meracau. Ia bawa kedua lututnya kedalam dekapan lalu disembamkan wajahnya disana. Ia menangis teresak-esak kat sana. Tiada lagi jeritan maupun racauan darinya. Hanya terdengar bunyi esakan kecil darinya.

Ohhh, come on~ abang mana yang tak sakit hati kalau kena tengking dengan adiknya sendiri?

Macam dugaan Halilintar. Semua akan jadi makin teruk. Patutnya Halilintar tak dengar cakap Thorn semalam. Kalau dia tak ikut cadangan Thorn, semua ni pasti takkan berlaku.

"Apa yang aku buat memang selalu salah!"gumam Halilintar

With Ice~

"Hufffttt..."

Entah kali keberapa Ice melepaskan keluhan panjang. Ia terduduk kat balik pintu. Berkali-kali ia hentakkan kepalanya pada pintu bagi cuba hilangkan memori gelap yang makin membabi-buta meracuni fikirannya.

Malangnya malah makin menjadi. Ah, memang bodohlah. Ice paling benci dengan keadaan dirinya yang macamni.

Ia benci dengan keadaannya yang sekarang. Dimana semua yang ia buat serasa salah. Semua yang ia buat keliru. Tapi, apa boleh buat? Ice dah tak larat nak pendam semua berlama-lama lagi.

Entah kenapa, untuk masa ni Ice betul2 geram dengan Halilintar. Mahu sahaja ia bantai Halilintar tadi. Tapi, ia sedar kalau takde guna ia bantai Halilintar.

Tapi, semakin ia rasa benci kat Halilintar, semakin sebak pula dadanya. Semua kenangan manisnya dengan Halilintar terus buat dia makin tertekan.

Ice POV~

Brothers Hugs [Boboiboy] ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang