Malam harinya~
Sejak kejadian tadi,fikiran Blaze terus tak tenang.Tiada sedetik pun yang tenang sejak tadi.Ia bahkan tak henti menangis dan salahkan dirinya sendiri atas dihalaunya Glacier dari rumah.
Sesak dan sakit kepala yang teramat pun makin buat Blaze menderita.
“Ini semua salah aku! Aku memang tak berguna!”kata Blaze dalam hatinya.Kepalanya kembali menunduk dan menangis teresak esak
Tiba2,kenangan manis bersama abang dan kembarnya kembali teringat.Kenangan dimana semua masih normal.Dimana ia masih berkawan baik dengan tawa kebahagiaan.Dan dimana takdir masih terasa sangat manis untuk dinikmati.
“Macam mana kabar diorang sekarang? Diorang mesti cari2 aku.Diorang mesti risaukan aku”bisik Blaze
Pandangannya diangkat, “Aku kena balik”
Tangannya yang diikat bergerak-gerak berusaha untuk lepas dari tali yang dah ikat dia sejak sepekan lalu.
Tapi,hasilnya nihil.Ia gagal,yang ia dapati hanya luka kat tangannya.Blaze berhenti sejenak untuk melepas penat dan membuang nafas berat.
Ia cuba untuk kedua kali.Tangannya berkelit-kelit mencuba segala cara untuk lepaskan tangannya.Dan,entah anugrah dari mana,tali tu sedikit melonggar hingga akhirnya boleh terlepas.
Blaze tatap kedua pergelangan tangannya yang memar dan berdarah.Okey,Blaze akui,memang sakit.
Taknak,membuang masa lagi,Blaze bangun dan mencuba untuk buka pintu.Tapi sialnya,pintu tu dikunci dari depan.
Brakk! Brakk!
Berkali-kali Blaze cuba untuk dobrak pintu tu.Tapi ia terlalu lemah.Pintu tu tetap terkunci.
Tapi sayangnya,Blaze bukan golongan orang yang mudah untuk berputus asa.Ia mundur beberapa langkah,lalu lari dan hantamkan lengan kirinya pada pintu tu dengan begitu kuat.
BRAKK!
Nampaknya Blaze tengah bertuah.Pintu tu berhasil terbuka.Blaze meringis kesakitan seraya usap lengannya yang berasa kebas.Tapi,ada segaris senyum bangga yang ia lukis kat bibir pucatnya.
With Glacier~
Malam sudahpun berlalu,tapi tak dengan kesedihan kat hatinya.Sedih,sakit,kecewa.Semua bercampur aduk kat hati kecilnya.
Ia terduduk di sebuah halte bas.Ia pergi tanpa arah dan tujuan.Ia tak tau nak pergi mana.Ia hanya ada dua kembarnya je.Tapi,sekarang iapun dah dihalau.Ia taknak pergi kerumah abangnya.Kot ya pun,nanti dia kena lempang keluar dari rumah.
Puk
Masa tengan sibuk menglamun,tetiba seseorang tepuk bahu Glacier.Glacier pun terlonjak kaget lalu menoleh perlahan.
Seorang lelaki berbadan agak gemuk.Eh,silap.Berbadan gemuk tengah tersenyum kearah Glacier.
“Hai”katanya seraya tersenyum kearah Glacier
“Eh? Hai?”jawab Glacier kikuk
Lelaki tu duduk kat samping Glacier, “Kau Glacier kan?”soalnya
“Eh? Macam mana abang boleh tau nama saya?”soal Glacier
Lelaki tu tergelak kecil, “Perkenalkan,aku Gopal kawan Taufan.Dia abang kau kan?”katanya memperkenalkan diri
Riak wajah Glacier terus berubah.Abang eh? Glacier pun tak tau Taufan anggap dia adik ke bukan,macam mana nak sebut dia 'abang'?
“Dey,kau okey?”soalan lelaki yang bernamakan Gopal tu berjaya membawa Glacier kembali dari lamunannya
KAMU SEDANG MEMBACA
Brothers Hugs [Boboiboy] ✔
Fanfic[DALAM TAHAP REVISI] Masalah dan rahsia Dalam satu keluarga mesti ada dua benda tu, 'kan? Macam yang dialami putera dari keluarga yang bermarga "amato" inilah. Ditinggalkan oleh Ayah dan Ibu sejak masih kecil bukanlah suatu yang senang untuk diterim...