21.Pembelot

896 94 15
                                    

Sepekan kemudian>>

Fusion house~

“Weh,Frosty”Supra memanggil Frost Fire yang baru sahaja turun dari biliknya

“Apa?”soal Frost Fire

“Mana Glacier?”tanya Supra

“Entah”jawab Frost Fire

“Weh,jom kita pergi tengok si babi tu,dah lama tak tengok 'kan?”Frost Fire ajak Supra untuk tengok 'si babi' yang tak lain ialah Blaze

“Hmm,betul jugak.Jom lah!”mereka berdua pun mula berjalan kearah stor

Ceklek

Pintu stor dibuka,dan seketika emosi Frost Fire dan Supra pun naik.Anak matanya langsung menangkap Glacier yang tengah suapi Blaze.

Waktu seakan berhenti masa tu jugak.Tiada kata2 yang terucap dari Frost Fire,Supra,Glacier,maupun Blaze.Semua yang dah jadi terlalu membingungkan.

“F-Frosty? Su-Supra?”terketar-ketar bibir Glacier bila memandang dua kembarnya

Tanpa berkata apapun,Supra langsung tarik tangan Glacier keluar dari stor.Ia hempaskan tangan Glacier dengan kasar selepas tiba didepan stor.

“APA YANG KAU BUAT HA?!!!”tengking Supra dengan mata yang memerah menahan tangis yang semakin sukar untuk ditahan, “NAK JADI PEMBELOT?!!!”

“Sup-Supra...dengar aku dulu--”

“DAHLAH! Tak payah kau nak terangkan apapun! Semua dah jelas kat depan mata aku--”Supra lap air matanya untuk sedetik, “KAU PEMBELOT!!!”jeritnya dengan kuat sekali

Kata2 Supra menusuk telinga Glacier dan menggores bak pisau kat hatinya.Sakit.Sakit sangat.

“Supra...dengarkan aku,dia abang kita.Nak kita buat sampai macam manapun,dia tetap abang kita,dan kita tetap adik dia”terang Glacier

“Argghh! Bising lah kau!!!”Supra tutup telinga dia rapat2,taknak dengarkan kata2 Glacier lagi

Lagi2 ia lap air mata yang bercucuran kat pipinya,lalu tatap iris milik Glacier, “Tunggu,kau tunggu sini”katanya yang lalu pergi dari hadapan Glacier

Glacier hanya memandang kepergian adiknya dengan sayu.Otaknya berfikir keras untuk fikiran macam mana nak buat Frost Fire dan Supra faham dengan apa yang dia buat,dan apa alasan dia.Dia cuma nak semua ni berakhir je.

Setelah dua menit,Supra balik dengan satu beg besar yang nampak penuh.

Brukk!

Supra lempar beg tu didepan Glacier, “Ambik beg tu,dan pergi”katanya dengan suara yang serak dan sayu.Matanya tak lagi larat nak tatap Glacier

Glacier masih terkelu.Ia masih cuba faham apa yang Supra cakap, “Su-Supra?”

“PERGIII!!!”jerit Supra.Matanya banjir dengan air mata,nafasnya melaju tak menentu,hawa kat sekitarnya terasa panas dan sesak.Ia rasa shock sangat dengan apa yang dah jadi.Ia bahkan rasa nak pengsan sekarang.

“T-tak,tak...Su--”

“AKU KATA PERGI!!!” jeritnya sekali lagi

Glacier tetap diam.Dia taknak pergi.Taknak! Ini rumah dan keluarga dia satu-satunya.Nak pergi mana lagi? Dia takde sape2.

“Kau taknak pergi? Okay,kau yang paksa aku eh? Jangan salahkan aku” Supra pegang tangan Glacier dengan kuat,lalu tarik dia keluar dari pekarangan rumah.

“PERGI!!!”entah dah berapa kali Supra menjerit pada Glacier.Ia berbalik dan hendak tinggalkan Glacier

Glacier menggeleng kuat.Ia lari,dan pegang tangan Supra dengan teresak-esak, “T-tak...jangan,jangan Supra...”pinta Glacier

Supra gigit bibir bawahnya dengan kuat agar ia tak lagi buat kasar kat saudaranya sendiri, “Aku mohon,go away!”kata Supra.Ia lepaskan tangan Glacier,lalu pergi dan masuk kedalam rumah.

Glacier terkelu.Betulke dia dihalau? Oleh kembarnya sendiri? Betulke?? Bukan mimpi? Tolong,cakap kalau ini mimpi je.Fikir Glacier.

Tapi,semua terlampau sakit untuk sekadar mimpi.Ini kenyataan.Dia dihalau oleh kembarnya sendiri dan di cap sebagai pembelot.Seteruk itukah Glacier?

Dia nak semua ni berakhir je.Dia nak hidup tanpa adanya dendam je.Dia nak ada keluarga yang rukun.Susah sangat ke? Okey,ego memang selalu menang.

Perlahan,Glacier mula atur langkahnya menjauh.Ia putuskan untuk pergi dari sana.Pergi mana? Entahlah.Yang pasti,pergi jauh.Pergi dari dunia ni,maybe?

Ia rasa takde gunanya lagi ia kat sana.Buat apa kat sana? Untuk dicaci maki? Untuk tengok abangnya sendiri diseksa? Heheh,tak! Lagi baik ia tak nampak abang dan saudaranya lagi kalau berterus-terus macamni.

With Frost Fire and Blaze~

Sejak tadi,Frost Fire tak beralih menatap benda lain.Ia tatap iris orange sayu kepunyaan Blaze dengan begitu benci.Air mata pun tak henti2 jatuh dari kelopak matanya.

“Puas???”setelah begitu lama tutup mulut,kini Frost Fire angkat bicara

“Puas dah hancurkan keluarga aku???”tanyanya lagi.Langkahnya mendekat pada Blaze yang masih jadi batu.Tatapannya dipenuhi dendam dan benci.Tiba2 ia jambak rambut Blaze sampai ia terpaksa mendongak.

“Tak puas lagi kau renggut semua keluarga aku selepas ayah dan ibu aku?? Tak cukup lagi,sampai kau pun rebut Glacier dari aku huh??”tanyanya

“Kenapa kau buat macamni???”suara Blaze begitu sayu dan parau.Tiada lagi sifat hyper dan senyum kat wajahnya.Semua dah lenyap ditelan takdir yang kejam!

“Kenapa? Kau masih tanya kenapa???”soal Frost Fire

Brakk!

Dia hantamkan kepala Blaze ke sebuah kursi disampainya sampai darah segar bercucuran kat keningnya.Lalu,ia tarik balik rambut Blaze sampai Blaze merintih dan meringis kesakitan.

“Aku bosan sangat denagn soalan tu! Kenapa,kenapa,kenapa...kau pun dah tau kan jawaban dia?!!”tengking Frost Fire

Bugh!

Dengan kuat,Frost Fire tumbuk pipi Blaze sampai keluar darah dari hujung bibirnya.Frost Fire bangun.Tatapannya tak lolos dari Blaze yang masih merintih kesakitan.

“Demi apapun! Aku benci sangat ngan kau!!!”bentaknya yang langsung berlalu dari hadapan Blaze dan tutup balik pintu stor.

Kini keheningan kembali mengepung Blaze.Bukan sahaja keheningan,rasa bersalah pun turut buat kepalanya pening.Banyak sangat fikiran negatif yang saling berhantaman kat fikirannya.

Apa lagi baik kalau mati? Orang mati dah takde beban fikiran kan? Dia dah free kan?

Blaze tak tau sampai bila dia boleh tahan dengan permainan takdir yang sangat tak adil untuknya.Ia tak tau sampai bila dia boleh tahan hidup dengan semua penderitaan yang sama sekali tak ada hujung dan akhirnya.

.

.

.

To be continued...

Hola gaesss👋🏻🤣//plakk// akhirnya up jugaaa,sebenernya pen up kemaren tapi,badan gak mendukung😪.

Okey tinggalkan vote dan komennya yah👋🏻💖

Brothers Hugs [Boboiboy] ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang