KONU:AŞK FİLMLERİ VE GERÇEKLER
Başlığımızdanda anlayacağın gibi konu derin uzun ve hassas.Aşk filmlerinin amacı nedir ?Hiç düşündün mü?Hayır sadece izledin ve hep benzer bir aşk istedin.Amaçta bu zaten .İnsanları önce aşkın varlığına inandırıp sonra imrendirmek.
Bu tarz filmlerin mantığı budur.İki insan birbirinden hoşlanır.Ne hikmetse hemen açılırlar ve hissleri karşılıklıdır.O zaman biz niye aylardır bakıştığımız insana gidip çat diye seni seviyorum diyemiyoruz.O işler öyle olmuyor senarist bey.Sonra aşkın doruklarındayken ,bilirsiniz pamuk şekerler alınıp lunaparka gidilir değişik değişik yerlere gidip el ele yürürler balonlar çiçekler mumlar falan,daha sonra önlerine kocaman bir engel çıkar ve ayrılmak zorunda kalırlar.Kavuşmaları çok zordur.Ama filmin sonunda aşıklar tüm engelleri bir kenara atıp birbirlerini seçerler.Arkada duygusal bir fon müziği havalanından kalkan uçaga koşup durdururlar.Ardından da klasiktir birbirlerine koşup sarılırlar ve büyük final öpüşmesi gerçekleşir.Son..sonsuza kadar mutlu. Neden tüm aşk filmleri en güzel yerin de biter?Çünkü devamında herşey gerçeğe döner.Onu her gördüğünde midene yapılan kan basıncı kelebek hissine bi süre sonra alışırsın.Artık o mesaj atsın diye beklemezsin .Hatta bazen attığı mesaja cevap vermeyi unutursun.
Aşk ulaşılması zor bir duygudur.Fakat korunması çok çok daha zordur.Başta da söylemiştim aşk baait bir kimyasal tepkime ve o kimyayı sonsuza denk korumak aşk filmlerine dahil değildir.Aşk filmleri aşka ulaşma çabasını anlatır.Şimdi geliyoruz asıl konuya aşk nasıl korunur?Bu kimyasal olay nasıl hep aynı kalır?Ona her seferinde nasıl ilk an ki gibi bakmayı,sesini her duyuşum da aynı karıncalanma hissini,ona tahammül etmeyi değil de başlarda ki gibi sevmeyi sürekli kılarım diyorsan ya da onun bana olan aşkının her zaman korumak nasıl mümkün diyorsan konuya başlayalım.
Bu konu neredeyse tüm ayrılık hikayelerinin temelinde vardır.Birine aşık olunur.Ama zaman geçtikçe herkes gibi olmaya başlar.Artık herhangi birinin sesiyle onunkini duymak aynı gibidir.Konuşmalar mesela öylesinedir.En basitinden başkasıyla değil sadece onunla konuşmaya ihtiyacın varken artık dertlerini başkalarına döker olursun.Yüzünü kısacık bir an görebilmek için aptalca bahaneler bulabiliyorken aptalca bahanelerle daha az görüşüyorsan,en en ve en önemli noktaya geldik eskiden tüm gün boyunca hiçbirşey yapmadan gözlerine bakmak için çıldırırken,her haliyle hasta olduğunda ya da sabah kalktığı an ki hali bile aklına kazımak istediğin bir tablo gibiyken şimdi giydiği zevksiz kazak ya da yeni saç kesimi gözüne batıyorsa üzgünüm senin ya da aynı belirtiyi gösteren sevgilinin aşk denen kimyasal tepkimesinin süresi dolmuş.Bir servise gösterin isterseniz. Eğer böyle bir durumdaysanız ama sevgilinizden ayrılmak istemiyorsanız yapmanız gerekenler ;
➡İlk tavsiyem durumun farkında olduğunuzu belli etmeyin.Kalkıp salak salak "aşkhım sen beni eskisi kadar sevmiyor musun .s.s.s..s.s "demeyin.Bir de mazallah kalkar "evet "der görürsünüz ebenizin nikahını.
➡İkinci tavsiyem sakın beraber aşk filmi izleyip "ay ne güzel çift demi aşkhım sen böyle şeyler yapmıyosun .s.s.s..s.s.ss." demeyin.Sonra der ki "o zaman öyle birini bul " yibe ebenizin nikah masası
➡Onu sorgulayan şeylee söylemeyin .Çünkü kararsız olduğu bir dönemdir.Sizi seviyor mu sevmiyor mu karar vermek üzeredir.Sizden soğumak ve kavga etmek icin bahaneler arıyodur.En iyisi kızdırmayın.
➡Eğer olurda ayrılmak ister ya da sizden zaman isterse karşında ezilip büzülmeyin .Merak etmeyin.Bu onu kaybetmenize neden olmaz .Unutmayın kimse ayrılmak üzereyken yalvaran gurursuz sevgiliye sempati duymaz.
➡Hayatını kolaylaştırın.Kendi sorunlarınızı ona yüklemeyin.
➡Hayatını renklendirin ve her ikiniz icinde birlikte vakit geçirdiğiniz saatlerce eğlenceli faaliyetler yapın.
➡Sıradanlaşmayın.Mesela sinemaya gittiğinizde sıkıcı romantik komedilere girmeye zorlamayın onun yerine çizgi film izlemek istediğinizi söyleyin.3 saat konuşmadan yana oturmak mı? Beraber konuşarak çocuklaşmak mı ?
➡Arkadaşlarına saygı duyun.Kimse arkadaşlarının yargılanmasını istemez.Çünkü arkadaş bizim seçimlerimizdir ve kimliğimizi belirler.
➡Sürekli sizle olması isteyerek sıkmayın.Onu serbeat olduğuna inandırın.
Ve kabul edin sonsuza denk süren mutlu aşklar filmlerde olur.Burası dünya güzel şeyler nadiren kendiliğinden gerçekleşir ve etkisi kısa sürer.
Haa unutmadan o filmeler senaryo cici kız ayrıca öyle aşklar varsa bile sana bana düşmez...ÖRNEK:
Güzel kızımızın sevdiği çocuk ,tam bir kahpeden iki önce delice aşık olduğu kıza bugünlerde soğuk yapıyor,pek takmıyordur .Yavrucuğumuz ne yapsa güldüremez yüzünü .Gece yarısı attığı Uyudun mu ? İyi geceler aşkım .mesajlarına geri cevap alamamaktadır.Kızım ne yapacağını bilmez haldedir.Bu deli oğlana ne yapmalıdır?Oğlumuzu son kez buluşmaya çağırır aşık tosba .Son şans.
A)Çocukla Aşkın 500 Günü 'nü izlesinler.Bilen bilir sonunda Summer oğlanı terk edip kader deyinceki ben o Summer'a hala gıcığım kendisi kahpenin bayrak sallayanıdır.Neyse kız terkedince oğlan attan düşmüşe dönmüştü.Kız da burda ince ince mesajı verir.
B)Önce kız terk etsin .Mağdem terk edilecek havası olsun .
C)Kavga etsin sen neden bana cevap vermiyosun diye hesap sorsun.
D)Durumu açık açık konuşup onu sevdiğini ama terk ederse de onu engellemeyeceğini söylesin.
CEVAPLARI:
A)Yavrum ayrılmak icin gelen erkeke giderli aşk filmi izletilir mi?Saf mısın sen ? O çocuk o filmi sonuna kadar izlemeden defolur gider.Onun gözü Summer mı görür aşk mı görür 500 'u Hamdi beyi mi görür?Dur karıştı lan.Bak beni sinirlendiriyosunuz yazamıyorum .
B)İyi de ya çocuk kıza şans vermeye karar vermişse .O zaman kız terk ettiği için Kahpelik ünvanını o alır.Sonra faceten twitter dan kıza atarlı giderli sözler yazılır.
C)Etsin etsin .Baştan beri ne diyorum hayat aşk filmi değil öyle kavga ettikten sonra gelip özür dileyip jest yapmazlar şeker çocuk.Öyle mal bir pozisyonda kalırsın.
D)Kız bir kere engelemem.dedi ya oğlan anlar ben vazgeçilmez değilim .Bir yandan da seni seviyorum dedi .Ee özgür de bıraktı.Ben böyle bir insanı nasıl bırakırım der kendisi kendine.Yada terk eder her türlü öyle kalırsın ama gözünde bir gururun var adın geçince bırakın o kahpeyi demez saygı duyar.
Bak bu konu yordu gidip film izleyim .Titanic mi izlesem? One Day mi? Aşk Sarhoşu mu?Selvi Boylum Al Yazmalım mı? Hayır hayır Ferdiciğimden bir aşk filmi izliyim .Büyük ihtimalle Flash tv de şu an oynuyodur.Bir tek Ferdi Tayfur filmlerinin telif hakkını alabildiler herhalde başka bir program yok.Yalçın abi bile bitti düşünün .
Ya da aşk filmi yerine gidin anne babanızı izleyin .Çünkü onların size duyduğu aşk hiç bitmeyecek kimyasal bir tepkime ...Bu hikaye Selin ve Sude isimli Zalım Kardeşlere ithaf edilmistir.
*Diğer kitabım Tatlı Cinayet Günlüğü'nüne de beklerim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Aşk İçin Hazırlık Okulu
RastgeleBen öğretmeniniz Bayan Aşık.Şu an okumaya başladığın kitap bir okul aslında.Dur hemen korkup kapatma.Yıllarca okuldan ne çektiğini biliyorum. Önce bir dinle. Bu okul aşk ve onun muazzam acısı hakkında. Sevgilisinden ayrılanlar ya da hayatında en az...