-GİRİŞ-

317 28 113
                                    

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحِيمِ

Bismillahirrahmanirrahîm

Rahmân ve Rahîm olan Allah TEÂLÂNIN ismiyle

*****

-" Şu fakülte 4 senedir ömrümüzü yedi be Abdullah. Artık bitse de kurtulsak.  "

-" Neden öyle düşünüyorsun ki Faruk ? Ne güzel takılıyoruz işte bir hastanede, bir kantinde.  "

Faruk kim dediğinizi duyar gibiyim. 

Faruk, benim bu fakültedeki tek yakınım ve ev arkadaşım. 4 senedir birlikteyiz, hiç ayrılmadık. Birbirimizden bir şey saklamaz, her şey birlikte yaparız. Üniversitede kendine benzer birini bulmak çok zordu. Faruk ise benim için paha biçilmez bir arkadaştı.

-" Tabi senin için sıkıntı yok beyefendi. Bütün kızlar sana bakıyor, bütün hocaların gözdesisin, ailen senden yüksek lisans bekliyor, bütün notların A. Daha ne olsun ? "

-" Ya abartma abi. Sanki sana bakan yok, derslerin kötü, alttan dersin var. Geçen kız sana ilanı aşk ediyordu gözümüzün önünde. "

-" E yani. Komşuda pişer, bize de düşer diye bir laf var. Tabi burada ne kadar doğru oldu, bilemedim ama." Bu sözler üzerine gülüştük Faruk'la.

-" Hakikaten ya Abdullah. 4 koca sene geçirdik birlikte. Ne çabuk geçmiş bunca zaman."

-" Evet daha dün gibi sınava girmiş gibiyim. Ben o gün çok heyecanlıydım. Çünkü koskoca 4 yıl bol bol çalışmış ve o büyük gün için hazırlanmıştım hep.

-" Anne benim için okumuş bir pirinç, şeker yapacak mısın ? Arkadaşlarımın annesi bunlar için çok uğraşmışlar. Birinden duymuşlar, taaa Doğu Anadolu'nun bir köyüne hocaya gitmişler. "

-" Gerek yok oğlum, ben zaten sana sonuna kadar güveniyorum. Yapacaksın, ben eminim. Sen son tekrarlarını yaptın mı ?"

-" Anne yanıma notlarımı aldım. Yolda giderken bakarım. Babam nerede ? Kahvaltıda buradaydı. "

-" Yukarıya üzerini değiştirmeye gitti. Birazdan gelince çıkarız. Dünkü gibi gecikmeyiz. "

Aklıma dünkü sınav geldi. Dün son 5 dakikada girmiştim trafikten dolayı. Neyse, şimdi üzülmenin vakti değildi.

Bu yüzden bende kendi odama gidip sınav giriş belgemle beraber kimliğimi de alıp aşağıya indim. Babamda ben gelene kadar salona inmiş olduğunu görünce hep birlikte evden çıktık.

-" Oğlum yola çıkmadan yan taraftan su alacağım. İstediğin başka bir şey var mı ? "

-" Hayır baba, teşekkür ederim. "

Trafikten dolayı biraz gecikmeler yaşamamıza rağmen okula bugün son 20 dakikada yetişmiştik. Elimdeki notlara son bir kez baktım.

-" Tamamdır. Ben artık gireyim sınıfa anne. "

-" Yanındaki giriş belgen ile kimliğini de kontrol ettin değil mi Abdullah ? " Annem evhamlı birisiydi ve benim üzerime çok düşüyordu.

-" Evet anne, merak etme. "

-" Sınavın bitene kadar buradayız oğlum. " Annem ile sarıldıktan sonra babama baktığımda bize gülümseyerek bakıyordu.

-" Dünkü gibi güzel yapıp gel evlat. "

Şu hayatta en kıymetli olan aileminde desteğini aldıktan sonra derin bir nefes alarak sınav binasına giriş yapmıştım."

GÖNÜL DOKTORUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin