-HOCA ÇOK SİNİRLENDİ-

110 8 89
                                    

Her zamanki gibi iki saatlik dersdeydik. İlk defa bu iki saatlik ders bana çok uzun geldi, bitmek bilmiyordu.

Dayanamıyorum artık kalkıp hocaya gönüllü doktorların ne olduğunu sormamak için kendimi zor tutuyordum.

En sonunda hocam bana seslendi.

-"Abdullah bu ödevleri arkadaşlarına uzatır mısın? Benim acil çıkmam gerekiyor. Arkadaşlar, bu ödevi bir hafta içerisinde arkadaşınız Abdullah'a teslim edin lütfen. Hayırlı günler hepinize. "

Hoca elindeki kağıtları masaya bırakırken bana ufak bir gülümsedi. Daha sonra arkasını dönüp gitmesi ile birden ayağa fırlayıp -ki birazcık sırayı devirmiş olabilirim- hızlı bir şekilde hocaya yetişirken arkamdan Faruk'un

-"Hooop! Abdullah ne oluyor, nereye gidiyorsun?" Diye bağırmasına duymamazlıktan gelerek dersliğin dışına çıkan hocama yetişmeye çalıştım.

-"Hocam bana gönüllü doktorluğun ne olduğunu anlatacaksınız. Neden böyle acil çıktınız?"

-"Abdullah benim acil ameliyata girmem gerekiyor. Başka bir Suriyeli genç gelmiş, onunla hemen ilgilenmem gerekiyor. Sonra sana anlatırım Olur mu?" Bende el mecbur kabul ettim.

-"Tamam hocam." 

Gerisingeri ayağımı sürüp dersliğe gittim. Dağıtma işini yapıp işimi bitirdikten sonra Faruk yanıma geldi.

-" Ne oldu?"

-"Sonra sana anlatırım. Hadi gel öğle arasına girdik bir şeyler yiyelim. Acıktım." 

Öğle arasından sonra bir staj vazifeme daha başladım. Hatta daha çok bir işimin başında, bir ameliyatın önünde hocamın çıkmasını bekledim.

Son işim biraz uzun sürdü. Ameliyat kapısının önüne geldiğimde geç kalmıştım. Hocam çıkalı çok olmuştu. Etraftakilere sorunca onu acilde bulabileceğimi söylediler.

Acil bölümüne koştura koştura gittiğimde hocamın bir hasta ile ilgilendiğini gördüm. Tam yanına gidip 'hocam' dediğimde acil çağrıda bugün yaptığı ameliyattan çıkan genç için çağırıldı.

-" Sonra Abdullah sonra." deyip gitti. Yine mi? Bu kaçıncı acaba ya?

Sinirlerime hâkim olmak için kafamı acildeki diğer hastalara yoğunlaştırırken arkamdan omzuma bir el dokundu. Baktığımda bu Faruk'tu.

-"Ne oluyor Abdullah?"

-"Selim hoca ile konuşacaktım. Ama ameliyatına girdiği hasta için çağırdılar."

-"Neden konuşacaktın, ne oldu ki?"

-"Bir konu ile ilgili. Sonra konuşuruz olur mu?"

-"Olur. Bir şey soracağım ama. Bu Selim hoca yalnızca bize ders anlatmak için gelmedi mi? Sen onun yakınındasın daha bilirsin ondan soruyorum."

-"Evet geldi. Ama acil de Arapça bildiği için orada gönüllü olarak çalışıyormuş. Yani yabancılar, Suriyeliler falan gelirse onlarla ilgileniyor, onun dışında mülteci olarak gelen göçmenlerin ameliyatlarında gönüllü olarak çalışıyor."

-"Vay be Selim hocaya bak."

-" Değişik bir hoca diğerlerinden. Demi ?"

-" Evet kesinlikle. "

-" Ben staj yerime dönüyorum. Oradaki doktor kızmasın bana. Sen ne yapacaksın ? Yine mi Selim hocanın yanında duracaksın. "

-" Evet. Gideyim yanına. Staj çıkışı hastanenin önünde beklerim seni. Bir yerlere kaybolma ha. "

GÖNÜL DOKTORUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin