-AİLEMİZİN YENİ ÜYESİ-

77 11 85
                                    

Bugün ilk defa gönüllü doktor olmak için eğitimlere başlayacağız. Aslında geçen hafta başlayacaktık ama Keşmir’den gelecek olan arkadaşı bekledik.

Hepimiz -yani eğitim alacak dört kişi- şuan toplantı odasında Tarık hocayı bekliyoruz. Azad daha aramıza katılmadı.

Onu merak ediyorum acaba nasıl biri ? İyi anlaşabilecek miyiz? Bizim okulda okuduğuna göre herhalde dilimizi biliyordur. Ve daha bir sürü soru yumağı.

Diğer üçü sohbet ederken, bende boş kalmamak için telefonu elime alıp ders çalışıyordum. Ee vakit nakittir dostum.

Bir Abdullah sözü
"Sen vaktini iyi değerlendirmezsen, vakit seni istediği gibi değerlendirir."

Tamam pek uyumlu olmadı ama neyse.

Ben derslere dalmışken, çekilen sandalye ile dikkatim dağıldı. Başımı kaldırdığımda Tarık hocanın yanında Adnan hoca ve orta boya yakın, zayıf, esmer tenli bir genç vardı. Başı hafif eğik olmasına rağmen üzgün görünüyordu. Belki bu bir haftadır beklediğimiz Azad'dı.

Selam vererek içeri girdiler.

-"Esselamü aleyküm ve râhmetullahi ve berekât gençler."

-"Ve aleyküm esselam ve râhmetullahi ve berekât."

Konuşmaya Tarık hoca başaldı.

-"Gençler gelin oturun şöyle."

Herkes gelip yan yana oturdu. Selim hoca gibi önce istihza, Besmele, Hamdele ve Salveleden sonra konuşmaya başladı.

-"Evet biliyorum şimdi Adnan hocayı da soruyorsunuz niye burada diye. Lakin onun gelmesini ben istedim. Malum bu sene eğitimi ayrı derslerde ikimiz vereceğiz ve birbirimizle koordineli görevlerimiz olduğu için bugün yalnızca Acil Yardım ve Müdahale ve Kurtarma nedir onu anlatalım dedik.

Adnan hocam siz devam edin isterseniz? Zira sizin alanınız."

-"Tabii Tarık hocam teşekkür ederim.

Bismillahirrahmanirrahîm

Acil durum ekipleri nedir?

Kalem ve not defterleriniz hazırsa söylediklerimi not alın. Ve sonradan ezberleyin.

Gelelim sorunun cevabına. Şöyle verebiliriz;

Yangın, deprem ve benzeri afetlerde evlerde ve işyerinde bulunanların tahliyesini sağlayan, olaya ilk müdahaleyi yapan, arama-kurtarma ve söndürme işlerine katılan ve gerektiğinde ilk yardım uygulayan ekipleri ifade etmektedir.

Acil durumlar karşısında hazır olabilmek adına evlerde ve işyerlerinde dikkat edilmesi gereken önemli konuların başında, görev alacaklarla ilgili iyi bir organizasyonun oluşturulması ve bu kişilerin eğitilmesi gerekmektedir.

Ekipler dört ana bölümden oluşur.

Yangınla mücadele / söndürme ekibi;
Evlerde ve işyerinde çıkacak yangına derhal müdahale ederek yangının  genişlemesine mani olmak ve söndürmektir. Söndürme ekibi yangın yerinin altındaki, üstündeki ve yanlarındaki odalarda gereken tertibatı alır, yangının genişlemesini önlemeye ve söndürmeye çalışır.

Arama, Kurtarma ve Tahliye ekibi;
Yangın ve diğer acil durumlarda can ve mal kurtarma işlerini yapmaktır. Kurtarma ekibi öncelikli görevi canlıları kurtarmaktır. Daha sonra yangında ilk kurtarılacak evrak, dosya ve diğer eşyayı, olay yerinde bulunanların da yardımı ile ve büro şeflerinin  nezareti altında mümkünse çuvallara ve torbalara koyarak boşaltılmaya hazır hâle getirir. Çuval ve torbalar, bina yetkililerinin gerek görmesi hâlinde binanın henüz yanma tehlikesi olmayan kısımlarına taşınır. Yanan binanın genel olarak boşaltılmasına olay yerine gelen itfaiye amirinin veya en büyük mülki amirin emriyle başlanır.

GÖNÜL DOKTORUHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin