Jaemin, Jeno dan Renjun berdiri dihadapan sebuah hotel. Jaemin masih berurusan dengan pakcik teksi. Jeno dan Renjun pula menunggu Jaemin dilobi hotel.
Tak lama kemudian, Jaemin datang.
"Jom check in."
Jeno mengangguk lalu ketiga-tiga mereka menuju ke kaunter.
"Bilik kita 127." Kata Jaemin lalu masuk kedalam lift setelah mengambil card bilik dan membayar.
Butang lift ditekan. Jaemin memerhati sekeliling manakala Renjun dan Jeno bermain phone. Sempat eh main phone dalam lift.
"UWAHHHH BESAR SIOT" kata Renjun setelah pintu bilik dibuka. Bilik yang dapat menempatkan satu family diduduki oleh mereka bertiga.
Katil bersaiz king dan katil single.
"Ja~ aku nak tidur sorang. Kau Jaem, tido ngan Jeno. Bye." Kata Renjun sebelum meletakkan beg nya ditepi katil bersaiz single yang terletak tidak jauh dari katil bersaiz king.
"Eleh taula dia tu singlet." Jeno mengejek Renjun lalu menuju ke katil dia dan Jaemin. Jaemin ketawa melihat muka cemberut Renjun.
"Oi meh sini." Kata Jeno sambil menepuk-nepuk tempat disebelahnya.
"Taknak. Aku nak mandi." Jaemin mengambil tuala didalam begnya lalu memandang Jeno.
"Kalau aku join boleh?" Jeno tersengih nakal.
Renjun mengambil patung moominnya didalam beg lalu dilempar ke muka Jeno. "Haaa kau. Gei lagi. Kalau nak bergei, gei kat rumah. Bukan depan mata aku. Rosak mata inesen aku."
"AHAHAHHAHA SETEMPEK." segera Jaemin memasuki bilik air lalu menguncinya.
•••
"Weh...korang tak lapar ke." Tanya Renjun kepada Jeno dan Jaemin yang melepak diatas katil. Otak jangan traveling. Tampo kang.
Jaemin yang meniarap ditepi Jeno menoleh kearah Renjun yang terlentang diatas katilnya. "Lapar la jugak. Kau, Jen?"
Jeno disebelah Jaemin terdiam. Tak lama kemudian, dia mengangguk. Segera Jaemin berdiri lalu menepuk tangan.
"Jom jom kita makan."
"Kat mana?"
"Ala ikut jelahhh."
Renjun dan Jeno memandang sesama sendiri lalu bangun dari katil. Lalu mereka bertiga keluar dari bilik hotel.
•••
"pft- mmpft BAHAHAAHAHAHAHAHAHHAAHAHHAHAAHHAAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA" ketawa Jaemin meletus apabila melihat muka Jeno yang terpalit dengan sos Mekdi. Nak tau makan kat mana? Mekdi bodo Mekdi. Tadi bukan main si Jaemin ni kata pergi tempat sapesial la ni apa? Apa ini miskah?
Renjun disebelah hanya tersengih melihat muka Jeno yang dah cemberut. Aku berdiri lalu menuju ketandas. Jeno dan Jaemin yang masih bergurau aku tinggal.
Dalam perjalanan aku ketandas, tiba tiba aku terlanggar seseorang. Fuh bapak cliche.
"Sorry saya tak sengaja." Kata orang tersebut. Renjun terdiam. Dia memerhati muka disebalik rambut pendek paras bahu itu.
"Haewon?"
•••
Aku pandang kearah jaemin dan Jeno yang tersengih anjing busuk dihadapanku. Nak kena simbah air cakap.
"So, Haewon dengan Renjun dah lama kenal?" Tanya jaemin persis seperti mak aku tanya soalan kat bakal menantu beliau. Fuh ayat. Cikgu bm sila bangga.
"Baru je kenal." Kata haewon. Dia tersenyum manis. Aku memandang datar kearah jaemin yang tersengih sengih sambil tu pukul pukul paha.
"Ah takpelah saya mintak diri dulu. Bye." Hilang je Haewon dari pandangan aku terus hempuk kepala jaemin ngan Jeno guna bekas french fries yang dah takde isi.
"Haaa kan. Kau asal bodo buat muka macam tu. Nak je aku maki tadi." Renjun berkata. Nasib member.
"Kaulah. Buat drama dalam Mekdi acah acah terlanggar depan tandas pastu terkejut pastu ajak duduk pastu kenal kena- SAKIT ANJENG BABI NYAH KO NI." Jaemin menggosok-gosok lengannya akibat kena tampar oleh Jeno.
"Diam. Orang ramai pandang." Kata Jeno selamba lalu sambung menghirup airnya. Renjun didepan hanya ketawa.
•••
" Chen.. " Jisung mengetuk ngetuk pintu bilik chenle dari tadi. BUKAK LA NYAH PEANUT JISUNG TEKETUK KETUK DARI TADI
" Hmm " Chenle keluar dengan rambut serabainya. Biliknya gelap. Ok kita husnudzon maybe dia baru lepas bangun tido.
" Kau taknak makan ? "
" Taknak lah...Sungchan ada tak ? " Tanya Chenle pada Jisung.
" Ada je dalam bilik. Dia kata dia taknak makan. Tak lapar. Eomma pulak keluar. Aku makan sorang jelah. " Jawab Jisung lalu turun tangga untuk ke tingkat bawah.
Chenle memandang bilik Sungchan yang berada didepan biliknya. Rasa bersalah menyebulungi diri.
Bukan selalu Sungchan dan Chenle bergaduh seperti ini. Jarang.
Perlahan lahan dia mengatur langkah ke bilik Sungchan. Dia hesitate nak ketuk ke tak.
Setelah penat berfikir nak ketuk ke tak, dia batalkan niat terus masuk dalam bilik sendiri.
Hok aloh ketuk pun nak ambik masa berfikir 15 minit.
Sungchan didalam bilik tengah baring baring tenung siling. Dia baru sahaja lepas study. Telefon yang berbunyi menandakan mesej masuk diambil lalu dibuka. Aplikasi WhatsApp dibuka.
Renjun hyung 🦊
Chan ooo chan
Buat apa tu?Baring. Baru lepas study
Dia membalas mesej renjun lalu meletakkan telefonnya ditepi semula. Tidak lama kemudian, satu lagi notification masuk.
Renjun hyung 🦊
Kau dah makan? Adik-adik kau macam mana?
Diorang okay jelah hyung.
Chan tak lapar.
Hyung tu entah dah makan ke belum sana.Hyung dah makan. Tengah baring atas katil.
Yelah. Bye.BYEEEEEEEE 🐒
seenSungchan memandang pintu biliknya. Ada bayang sensorang yang dari tadi mundar mandir dihadapan biliknya. Tak lama kemudian, bayang bayang tersebut hilang.
Jujur dia geram dengan tindakan Chenle yang tidak matang. Buat apa ko nak simbah air kat abang kandung ko sendiri siap kata dia tu menyusahkan? Bodohnya.
AKHHHHHSHJEJAJHSJAJSHSNBSMALWLAMANSBMANS AKU RASA AKU NAK TUKAR BIAS SIAK. ENTAH MENGAPA BILA MASANYA KENAPA DIMANA KUN DAH TAMBAT HATI AKU.
OOFJDKEKKWJWKAKWJ DAHLA NYAH BYE AKU NAK BERPENGURLING
oh btw jumpa di chap seterusnya bebeh
YOU ARE READING
broken home. -renjun ✓
Fanfiction"Dia tu menyusahkan" "Tak payah balik. Kalau dah tau diri tu tak reti nak balik awal." "Layan sangat hyung kau yang sorang tu. Dahla menyusahkan tunjuk baik pulak. Meluat aku." "Aku menyusahkan ke?" [⚠️: Jgn dibawa sampai ke rl.] 𝐻𝑢𝑎𝑛𝑔 𝑅𝑒𝑛...