🌻البارت الثاني والثلاثون والاخير🌻

1.4K 35 6
                                    


خُذينِيْ إليّكِ ؛ فـ كلُ شيء بِـيْ يرغبُ بكِ ❦

سار وفتح الباب نظر يميناً ويساراً لم يجدهااا تقدم ووجد باب المرحااض مفتوح .خبط ولكن لم ياتيه رد ..هتف باسمهااا ولكن دوون جدوى قلق وبشده فقررا ان يدلف ..هم بالدخول لينصدم بشددده. وجدها منهاره بجانب المرحاض ..
ركض فى اتجاهاا :- ميي.. لم ترد فقط كانت تجلس فى احد زوايا الحمام وهى تبكى بانهيار..
اقترب منها اسر حملها وهى كالجثه لم تتحدث بكلمه..وضعهاا على الفراش واخذ يمسح شلال عينيها بحزن على ماوصلت إليه..
اقترب مقرباً يده وهى يمسد على شعراهاا البندقى الجميل ..انتفضت وهى تشهق وتحاول الابتعاد ..
اسر باستغراب:- مى مالك .
مى من بين بكائهاا:- انت ..انت هتطلقنى صح..
اسر:- مش دا كان طلبك ..
مى :- ما..ماانا كنت فاهمه الموضوع غلط..
اسر ومازال يضغط على اعصابها:- اه ودلوقتى غيرتي رايك يعنى .. لم ترد فقط زادة وتيرة بكائها تبكى بشده وقهرر .. تركها وذهب لكى يجلب الطعام ..نزل الى الاسفل واحضر لها من الطعام التى اعدته والدته ثم ذهب اليها اخذ الماء والسندوتشات خاصته من على الطاوله ودلف إليهاا. وضع الطعام واقترب منهاا.
اسر:- يلا علشان تاكلي..
مى:- مليش نفس .
اسر:- ليه انتى ماكلتيش حاجه..
مى بعتاب:- ودا يهم حضرتك فى حاجه واصلا عرفت ازاى انى ماكلتش ..
نظر إليهاا بعيون يملئها الغضب:- اااه يهمنيي يااا هاانم وعرفت ازاى ميخصكيش وهاكلك وانتى سااكته ..
مى بمراره وهى تطلق العناان لشلال عينيهاا:- ااه وبعدهااا تطلقني وترميينيي زى الكلبه مش كدا ..
اقترب وامسك كتفيهاا واخذ يصرخ بها :- مش انتى الى طلبتى الطلاق هااا ..مش انتى الى معندكيش زرة ثقه فى جوزك وحتى مصبرتيش تفهمى ان هى الى قربت ..
توقف عن البكاء قائله وهى تكاد تموت:- خلاص طلقني يا اسر..
اسر:- انتى هتفضلى لامته هبله ومغفله ؟!!
ابتعدة وجلست متقوقعه على الفراش تبكى بصمت .. ذفر انفاسه فى ضيق واقترب ..قام باجلاسها وهى لم تعترض .. ضلت كالجسد بلا روح اطعمهاا وجلس حائر ماذا سيفعل ولكن حتماً سوف ينهى تلك المهذله.. جلس امامهاا واحتضنهاا تحت استغرابها وفرحهاا الواضح على معالم وجههاا اخذ يمسد على شعرهاا:- ليه كنتى قاعده كدا فى الحمام.
مى:- كنت هناك واختل توازنى ف لقيت نفسي فى الارض..
استمر فى تمسيد شعرهاا وهو يتحدث وكانه يهدئ من نوبة البكاء التى ذهبة بحنجرتهاا:- شفتى التسجيل ..
هنا حاولة ان تبتعد ولكن لم يتركهاا :- لا رودى .
مى:- ااه شفته ..بس خلاص هيفيد بايه ..
اسر:- اامم شفتيه ..طيب يبقا كدا الموضوع وضح قدام حرمى المصون..
مى:- خلاص يا اسر بلاش تلميح انا هقوم الم هدوميي وماشيه ..
اسر بغضب وهو ينظر إلى عينيها المنتفخه:- انتييي اكييد مجنوونه صح ..انتى روحييي وكل ماليااااا اذاااي تفكرى مجرد تفكييير انى ابعدك عنى ولو دقييقه انتى مراتى وهتفضلى مرااتي لغاية ما اموووت فاااهمه ..وضعت يدهاا على فمه:- بعد الشر عليك.. اسر انا شفتها هى وبتقرب منك شفت بجاحتها وقلة ادابها قدامى ومفكرتش دقيقه ومشيت وانا منهااره .. بس لما شفت التسجيل فرحت وفضلت اعيط من الفرحه انت بتااع مى وبس ملكى انا لوحدى ولو حد فكر يقرب منك همحيه من على وش الدنياا اسر ملك مى فااهم

(انت فى كل مكان ).."مكتمله"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن