De volgende ochtend worden de meiden gewekt en moeten ze zich mooi kleden. Nicky en Merlia kijken elkaar aan grinniken. Er komt weer iemand kijken. Ze snuffelen wat in de kast en vinden allebij een 's zomers jurkje. Nicky draagt een gele en Merlia een paarse. Giechellend rennen ze naar beneden. Daar zitten alle kinderen al netjes aan tafel en snel schuiven dectwee vriendinnen aan. Door de grote deuren komen.twee mensen binnen. Een jong uitziende vrouw met blonde lokken en man met bruin haar. "dit zijn meneer en mevrouw Dekkers" stelt de directeur hen voor. "zij willen al heel lang kinderen adopteren en nu hebben ze gehoord van dit opvangcenterum" gaat de directeur verder. "jullie mogen jezelf voorstellen, we beginnen bij Michael" roept hij. "eh...ik ben Michael, ik ben 8 jaar" zegt het jongentje zacht. Nicky stoot Merlia aan. "die vrouw kijkt steeds naar je!" fluisterd ze. Merlia schrikt op en bekijkt de vrouw een goed. Ze ziet er aardig uit en is niet al te oud. "maar ik wil hier niet weg" fluisterd ze terug. Nicky glimlacht droevig. "bijna niemand wil hier weg maar dat kun je niet beslissen" zegt ze. Dan is Merlia aan de beurt om zich voor te stellen. Ze gaat staan."ik ben Merlia en ik ben 13 jaar" zegt ze dapper. "mijn hobbies zijn paarden en tekenen." Dan is Nicky aan de beurt en ineens word ze knalrood "eh...ik eh... Ik ben eh... Nicky" stotterd ze. Verbaast kijkt Merlia gaar vriendin aan, dat is ze niet gewend van de praatgrage Nicky. "kom op Nicky, je kunt het!" fluisterd ze. Meteen word Nicky weer gewoon "ik ben dol op dieren en tekenen" zegt ze heel rustig. Dan gaat ze weer zitten. "Wat had jij nou?" vraagt Merlia verbaast. "ik weet het niet" fluisterd Nicky en staart naar de grond "ik dacht dat ik eindelijk een aardig iemand zou vinden en ik was zo zenuachtig." Merlia slaat haar arm om de schoeders van haar vriendin. "kop op, het zal vast wel goed gaan" zegt ze zacht.
JE LEEST
een nieuwe start {voltooid}
Teen FictionDe ouders van de 13 jaar oude Merlia komen om bij een vreselijk auto ongeluk. zelf word ze wakker in het ziekenhuis en heeft geen idee van wat er is gebeurd. als ze eindelijk weer beter is komen de problemen ineens in golfen over haar heen. waar moe...