een nieuw huis

635 27 0
                                    

Die middag word ze geroepen door een zuster. Ze volgde haar naar een tafel in het restaurant. Als ze net zitten komen er een man en vrouw binnen. Ze komen tegenover Merlia zitten en stellen zich voor als Meike Boomga en Dirk Dijkstra. "wij zijn van de kinderbescherming" legt Meike uit. "Wij hebben gehoord wat er met jouw ouders gebeurd is en wij zullen een nieuw huis voor je zoeken" gaat Dirk verder. Merlia slikt en knikt dan. Meike ziet het en glimlacht "we zoeken een zo'n goed mogelijk huis voor je uit" zegt ze. " maar hoe zit het dan met mijn school en mijn vriendinnen?" vraagt Merlia zacht. " we gaan kijken of we een huis kunnen vinden vlak bij jouw school, maar als dat niet lukt moet je misschien van school wisselen" verteld Dirk. Merlia knikt. "je gaat zo meteen met ons mee naar het opvangcenterum en dan blijf je daar tot we een huis hebben gevonden. Weer knikt Merlia. Ze voelt een traan over haar wang glijden. Ik wil gewoon mijn echte ouders terug, denkt ze. Het kan haar niks schelen dat die mensen haar zien huilen. Meike kijkt geschrokken en legt een hand op haar schouder. "het komt allemaal goed" zegt ze zacht. Merlia drukt haar mouw tegen haar oog en veegt de tranen weg. Ze zucht en kijkt Meike aan. Die glimlacht en klopt haar zachtjes op haar rug. "haal je tas maar dan gaan we weg.

een nieuwe start {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu