Terwijl iedereen rustig zit te eten gaat ineens de bel. "ik ga wel" zegt Merlia en staat op. Ze loopt naar de deur. Als ze hem opentrekt houd ze haar adem in. "Hallo, ik ben Jonathan, de eigenaar van Farah" zegt de jongen die voor de deur staat. "ehe hallo, ik ben Merlia" stamelt ze. Hij glimlacht en Merlia laat hem door."hey Jonathan, ben je weer beter?" lacht Jack en slaat de jongen vriendschappelijk op zijn schouder. De vlinders vliegen steeds wilder rond in Merlia's buik. Zijn bruine ogen, zijn golfende goud bruine haar. Dan merkt ze dat ze staart en schraapt haar keel. "ehe, Jane zal ik de dieren buiten zetten?" vraagt ze. "ja graag" atwoord Jane. "ik ga mee" zegt Jonathan en loopt achter Merlia aan naar de stal. Die knijpt haar handen samen tot vuisten. Ze loopt naar de stal en trekt het halster over de oren van Moonlight, Bliksem, Natan, Indy, Mitsie, Beer, Spike, Dotje en Silver. De touwtjes laat ze er af. Dan haalt ze de paarden 2 aan 2 uit de stal en brengt ze naar de wei. Als laatste neemt ze Silver mee. Farah briest beledigt. "ja, ik ga zo rijden" antwoord Jonathan en pakt het halster. Merlia loopt naar de varkens en maakt het luik open. Onder luit geknor stormen ze naar buiten. Dan duwd ze de dubbellen staldeuren achterin de koeienstal open. De koeien rennen langs haar naar buiten en ze lacht. Jonathan heeft ondertussen Farah gezadelt en neemt haar mee naar de bak. Merlia zucht opgelucht. Op dat moment komt Nicky naar buiten. "jij bent verliehiefd!" plaagt ze. "niet waar!" roept Merlia beledigt. Maar in haar hart weet ze wel beter. "oké dan niet" zegt Nicky haalt Beer uit de wei. Ze borstelt hem en doet hem dan de longeer spullen om. Het zwarte paard briest vrolijk. "kom maar jongen, je mag mee" zegt Nicky tegen hem. Ze leid hem naar de bak en begint aan de oefeningen. Merlia doet net alsof ze staat te kijken, maar eigenlijk gluurt ze steeds naar de jongen op zijn witte merrie, Jonathan.
JE LEEST
een nieuwe start {voltooid}
Genç KurguDe ouders van de 13 jaar oude Merlia komen om bij een vreselijk auto ongeluk. zelf word ze wakker in het ziekenhuis en heeft geen idee van wat er is gebeurd. als ze eindelijk weer beter is komen de problemen ineens in golfen over haar heen. waar moe...