Twee weken later was de zomervakantie voorbij. Nicky en Merlia gingen voor het eerst naar hun nieuwe school. "pff, school!" zucht Nicky en tilt haar tas in haar krat. Merlia knikt. "jep, school" grijnst ze. Ze klikt haar fiets van het slot en samen met Nicky fietst ze weg. "dag Jane!" roept ze.
In de vakantie waren ze een paar keer naar de school gefietst dus ze waren er zo. Ze zetten hun fiets in het rek en volgde de stroom leerlingen naar binnen. Ze lopen door naar de aula. De directeur van de school staat op het podium. Als iedereen er is begint hij te praten. "welkom leerlingen, leuk dat jullie er allemaal zijn. Jullie gaan zometeen allemaal naar je eigen lokaal. Daar maak je kennis met je klas en metor, Vwo gaat naar boven, Havo blijft op de begane grond" zegt hij. Merlia zucht. "pff, saai" kreund Nicky en gaapt. Merlia knikt. Als de directeur is uitgepraat staat iedereen op en gaat op weg naar zijn of haar lokaal. Nicky en Merlia lopen samen de trappen op. Ze kijken op hun papiertje en zoeken naar lokaal 1. Als ze eindelijk de juiste klas vinden zit iedereen al. Snel schuifen ze aan. Voor de klas staat een slanke blonde vrouw. "hallo allemaal, ik ben Moniek, mentor van 1V, deze klas dus" zegt ze. "je mag jezelf ook even voorstellen, we beginnen bij jouw" zegt ze en wijst naar een meisje. "ehe, ik ben Julia" stamelt ze. Moniek knikt en wijst naar de jongen ernaast. "ik ben Jonathan" zegt hij simpel. Merlia slikt. Dat meen je niet, een nieuwe school en dan precies Jonathan in je klas! Ondertussen is Nicky aan de beurt. "ik ben Nicky" zegt ze. Nu wijst Moniek naar Merlia. "ik ben Merlia" zegt die. Als iedereen zich heeft voorgestelt beginnen ze met een klein lesje tekenen.
Als de meisjes om half 4 weer terug zijn gaan ze meteen door naar de stallen. Merlia geeft Mirtsie een knuffel. Dan komt Jonathan binnen. Merlia loopt rood aan en begint te hoesten. Nicky klopt grinnikend op haar rug. Jonathan doet of hij het niet ziet en loopt door naar zijn paard. Merlia zadelt Mitsie op. "Nicky, ga je mee naar buiten" vraagt ze. Nicky schud van nee. "vandaag mag Beer voor het eerst onder het zadel" lacht ze. Merlia haslt haar schouders op. Dan maar alleen. "ik kan wel mee" zegt Jonathan opeens. Weer word Merlia rood. "nou...ehe...uche uche..." stamelt ze. "ja hoor, dat wil ze wel" zegt Nicky doodkalm. Woedend kijkt Merlia haar aan. "oke, ik zadel even Farah" zegt Jonathan. Merlia zucht.
Dat gaat een lange, stille buitenrit worden.
JE LEEST
een nieuwe start {voltooid}
Novela JuvenilDe ouders van de 13 jaar oude Merlia komen om bij een vreselijk auto ongeluk. zelf word ze wakker in het ziekenhuis en heeft geen idee van wat er is gebeurd. als ze eindelijk weer beter is komen de problemen ineens in golfen over haar heen. waar moe...