eindelijk vrij

745 32 2
                                    

Een maand later komt eindelijk het goede nieuws. Ze mag gaan. De dokter komt het haar vertellen. "Merlia we hebben goed nieuws, je hersenschudding is zo goed als weg en je rib is weer genezen, maandag mag je weg" vertelde hij haar een dag geleden en dus was het morgen al zover. Samen met de zuster hadden ze haar tas ingepakt en alle kinderen gedag gezegt. Nog een nachtje slapen. Merlia voelde een tinteling in haar buik opkomen en ging even liggen om alles te overdenken. Waar zou ze gaan wonen? Het werd al donker buiten en ze kleedde zich om. Ze plofte op bed, kroop onder de dekens en riep de zuster. Het licht ging uit en Merlia sloot haar ogen.

De volgende ochtend moest Merlia zich weer even herinderen wat er gister was gebeurd. Een blij gevoel stroomde haar hoofd binnen en ze sprong uit bed. De zuster kwam haar ontbijt brengen en snel schrokte ze het naar binnen. De zuster bracht het weg en Merlia ging naar de zit kamer. Lilly kwam huilend naar haar toegerend. " je mag niet weg gaan!" snikte het meisje. Merlia tilde het meisje op en gaf haar een knuffel. " ik wil ook niet weg gaan maar ik moet wel, en we zien elkaar echt weer terug" diep vanbinnen voelde ze zich schuldig omdat ze loog maar het moest wel. Lilly knikte en gaf haar nog een knuffel. Daarna gingen ze samen een boek lezen.

een nieuwe start {voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu