Na de bijeenkomst worden de kinderen weer naar boven gestuurd en gaat de directeur met het echtpaar naar zijn kantoor. Nicky en Merlia lopen achter elkaar naar boven en Nicky duwt de deur open.
Merlia ploft op haar bed en zucht. "ik wil niet weg" zegt ze zacht. Nicky knikt instemmend. 10 minuten later worden de meisjes samen naar beneden geroepen. Verbaast kijken de vriendinnen elkaar aan. Dan rennen ze naar beneden. Daar staat de direteur op hun te wachten. Achter hem staan meneer en mevrouw Dekkers. "jullie hebben een nieuw huis" zegt de directreur of het de gewoonste zaak van de wereld is. "jullie gaan same naar de familie Dekkers" gaat hij verder. Even kijken de twee vriendinnen elkaar aan. Maar dan drinkt het tot hun door. Ze blijfen samen voor altijd! Juigend geeft Merlia haar vriendin een knuffel. Die valt snikkend van geluk in haar armen. Mevrouw Dekkers kijkt glimlachend toe, terwijl haar man afrekend met de directeur. Pak jullie spullen bij elkaar en kom dan weer terug zegt de laatste. Nicky draait zich meteen om en rent naar boven, Merlia volgd wat rustiger. Boven aangekomen grabbelen ze gouw al hun spullen bij elkaar en proppen het in een grote tas. "ik ben zo gelukig!" roept Nicky uit. Merlia glimlacht en samen tillen ze de tas naar beneden. Meneer en mevrouw Dekkers staan al bij de deur en Merlia trekt haar vriendin mee. Ze gooien de tas in de achterbak en stappen dan in. als de auto begint te rijden kijkt Merlia nog één kser om naar het opvangcenterum. voor het raam staan kinderen te zwaaien en in de deur opening staat de directeur hen na te staren. Dan draait Merlia zich weer vooruit. Mevrouw Dekkers kijkt in het spiegeltje naar Nicky's gezicjt en lacht. "waar gaan we heen mevrouw Dekkers?" vraagt Merlia beleefd. "noem me maar gewoon Jane" lacht die "we gaan naar friesland" zegt ze dan.
JE LEEST
een nieuwe start {voltooid}
Teen FictionDe ouders van de 13 jaar oude Merlia komen om bij een vreselijk auto ongeluk. zelf word ze wakker in het ziekenhuis en heeft geen idee van wat er is gebeurd. als ze eindelijk weer beter is komen de problemen ineens in golfen over haar heen. waar moe...