De volgende ochtend word Merlia al vroeg wakker. Ze moet even bedenken wat er gister allemaal is gebeurt maar dan stroomt het geluks gevoel weer binnen, ze mag naar huis. Ze duwd zich omhoog tegen de kussens en zucht. Op dat moment gaat de deur een klein stukje open en kijkt het hoofd van Frida om het hoekje. Als ze ziet dat Merlia wakker is duwd ze de deur helemaal open en knipt het licht aan. "goedemorgen Merlia" zegt ze vrolijk en zet een dienblad met broodjes op het tafeltje. Merlia pakt er een en neemt een hap. "goesemoden" zegt ze met volle mond. Frida lacht en trekt de gordijnen open. "jij hebt er zin in" grinnikt ze. Merlia knikt. Frida maakt het infuus los en helpt Merlia met aankleden. Ze gaan samen naar de speelkamer. Dit keer maakt Frida een tekening van haar poes. Merlia moet lachen en in het volgende uur geeft ze Frida tips over haar tekenkunst.
Twee uur later hoort Merlia een schreeuw bij de deur. Vebaast draait ze me om. "Nicky!" zo hard als ze kan rent ze naar haar vriendin en valt in haar armen. "ik heb je zo gemist" fluistert ze. Nicky knikt. Jane en Jack komen ook binnen. Verlegen stapt Merlia achteruit. "haar spullen zijn al ingepakt" zegt Frida en geeft Jack een grote tas. Merlia en Nicky rennen al vooruit naar de auto. Jack gooit de tas in de kofferbak en loopt dan nog even naar binnen. Frida stapt voorin en Jane komt naast Merlia zitten. Dan komt ook Jack weer naar buiten en hij stapt in. Langzaam rijd de auto de pakeerplaats af.
Een kwartieertje later zitten ze met z'n 5en aan tafel. Jane geeft iedereen een kop thee en een koekje. "meisjes, we moeten vieren dat Merlia weer thuis is dus wij gaan morgen met z'n 3en naar het aziel om een hondje uit te zoeken" zegt Jack opeens. "super vet!" roept Nicky meteen en ook Merlia straalt. Jane glimlacht. "ga nu maar lekker slapen, jullie hebben een drukke dag gehad" zegt ze dan. Frida knikt instemend. De twee meisjes staan op en gaan naar hun kamer. Nicky springt op bed en trekt de dekens over zich heen. Merlia volgd wat rustiger. Als ze allebij liggen komt Jane nog even kijken. "weltrusten" zegt ze en sluit dan de deur. Merlia zucht. Ze sluit haar ogen en doezelt in.
JE LEEST
een nieuwe start {voltooid}
Genç KurguDe ouders van de 13 jaar oude Merlia komen om bij een vreselijk auto ongeluk. zelf word ze wakker in het ziekenhuis en heeft geen idee van wat er is gebeurd. als ze eindelijk weer beter is komen de problemen ineens in golfen over haar heen. waar moe...