Beklememe değeceğini düşünüyorum.
Jessicca odaya girdi ve
-Eyşancım hadi gel. Sürprizimiz hazır.
Eyşan
-Çok heyecanlıyım, hemem geliyorum.
Biraz ilerledim ama sadece bir masa birde pasta vardı.
Şaşırmıştın aslında daha değişik birşeyler bekliyordum hâlbuki.
Saçımla uğraşırkenİyiki doğdun Eyşan
demeleriyle irkildim ve hem şaşkın hemde mutlu bir suratla etrafa gülücükler saçmaya başladım.
Şarkılar açılmış ve herkes yaş günümü kutlamaya hediyelerini vermeye başlamıştı. Yurtta tanıştığım birkaç kişide gelmişti.
Sıra Jessicca'nın hediyesine gelmişti.
Öncelikle büyük bir pakette en sevdiğim dizinin değişik objeleri vardı. Ama asıl supriz bu muydu?Tabikide değil...
Kapı açıldı ve birisi içeri girdi .
Kimdi bu?
Merhaba demesi bana birşeyler hatırlatıyordu sanki .
Ben bu sesi tanıyo olmalıydım.
Ama kimdi?Bana
-Selam Eyşan. dedi ve Ben şaşkınlıkla
-Merhaba , siz kimsiniz?pek tanıyamadım.
dedim ve sözüne şöyle devam etti.
-Tanımadınmı beni. dedi ve bende
-Sesini tanıyor gibiyim ama pek çıkaramadım.
diyerek sözünü bitirdim.
Ben Almina demesiyle bir kaç dakika donakalmıştım. Yoksa o muydu ?
Almina
-Arkadaşım beni tanımadınmı? Yeşil Yurt'tan Almina, kader ortağın .
Eyşan
-Evet hatırlıyorum ama yıllar sonra seni yeniden görmek çok değişik.
Gerçekten çok değişmişsin .
Yaklaşık 2 saattir konuşup vakit geçirdik sanki o eski yıllara geri dönmüştük.
Almina'nın annesinin bir trafik kazasında hayatını kaybettiğini öğrendim. Onun için çok üzülmüştüm.
Annesizlik ve babasızlık gerçekten çok zor . Ama Jessicca bana hiç bu acıyı hissettirmiyordu . İyiki var.
Aklımdaki o soruya cevap ararken aynı zamandada Almina ile sohbet ediyordum.
Aklımdaki o soruyu merak ettiniz mi?
Aklımdaki soru:Almina beni nasıl bulmuştu ve şimdi burda neden benimleydi ?
Almina annesini kaybettikten sonra anneannesi ile yaşamaya başlamış ve anneannesinide geçenlerde kaybetmisti .
Şimdide Londra'ya teyzesinin yanına gelmişti.
Hayatı resmen alt üst olmuş.
Hem yıkık hemde benimle olduğu için mutlu gibiydi.
Beni bulması bir tesadüf olmamalıydı.1 hafta önce
Jessicca'nın telefonu çalar
-Alo
-Alo kimsiniz?
-Ögretmenim.
-Anlamadım .
-Ben Almina . Yeşil Yurttan.
-Almina sen misin güzel kızım.
-Evet öğretmenim benim.
-Numaramı nasıl buldun peki?
-Geçenlerde annemi ve anneannemi kaybettim. Sonrasında teyzem cenaze için Türkiye'ye gelmişti. Sonrasındada teyzemle Londra'ya gittim . Yeşil Yurt'u
ziyâret ettim. Ve ordaki birkaç yetişkin ziyaretçinin senin ismini söylediklerini duydum biraz zor oldu ama senin numaranı onlardan aldım .
-Alman çok iyi olmuş. Seni tekrar görmek çok hoş. Eyşan'da seni görünce mutlu olacaktır eminimki . Eyşan'ın doğum günü partisi var sende gelmek istermisin ?
-Elbette çok isterim.
-Biz Londra'da kutlayacağız.
-Bende Lonra'dayım geldiğinizde haberleşelim.
...
Bu konuşmayı yaparlar ve Almina ile yeniden buluşmuş kavuşmuş oluruz.
Tabiki Jessicca'nın süprizi bitmez.
Beni annemin babamın mezarına götürür ve eski evimize .
Mezarda biraz vakit geçirdikten sonra Ailemle yaşadığım , doğup büyüdüğüm eve gideriz.
Attığım her adım aldığım her nefes bana huzur veriyordu.
Gözyaşlarımı tutamadım.
Odama gittim , ne tatlı bir odam varmış. Evden bisürü hatıra eşyalar aldım . Evden ayrılma vakti gelmişti gitmek istemiyordum .
Çıkış kapısına doğru ilerlerken bir vazoya çarpmıştım kırılan vazonun içinde bir kağıt vardı.
Açtım ve içinde birşeyler yazıyordu.
Bir bardak su içdim ve Jessicca ve Almina'ya haber verdim . Herkes ne yazdığını merak ediyordu .
Açtım ve okumaya başladım.Sevgili kızım bu notu bulman çok iyi oldu. Seni çok ama çok seviyoruz seni bakıcın ile bırakmak zorundayız. Bakıcına çok güveniyoruz sana biz dönünceye kadar çok iyi bakacağından eminiz .
Annen BabanNotta geri döneceklerini yazmışlardı. Nerden bilsinlerki dönmeyeceklerini .
Biraz ağlamıştım da .
Sonra hemen çıktık.Almina'nın teyzesini almaya gittik . Ve akşam leziz bir yemek yedik .
Akşam hep beraber bizim kaldığımız ormandaki tesisilerde kaldık.
Ertesi gün hep beraber Türkiye'ye dönecektik.
Ertesi sabah hazırlandık ve havaalanına gitmek üzere yola çıktık.
Kısa süre sonra geldik ve uçğımıza bindik.
Yol boyu güzel vakitler geçirdik.
Ve sonunda Türkiye'deydik .
Almina ile tekrardan bir hayat ...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
YEŞİL YURT
AcciónEyşan adlı bir kızın ailesi mafya tarafından öldürülüyor ve Eyşan'ın hayatı tamamen değişiyor. Bakıcısı tarafından YEŞİL YURT 'a yerleştirilen Eyşan'ı bakalım yeni hayatında neler bekliyor?