Sterre's vermoeden bleek al snel bevestigd te worden. In de kantlijn stond aangegeven dat dit dagboek van Arlène was. Ze bladerde snel verder naar de eerste pagina. Sterre had geen idee wat ze zou willen aantreffen. Ergens hoopte ze op antwoorden. Hoewel ze wel wist dat het dagboek niet zou beschrijven waarom ze allemaal hier waren.
Gelukkig voor Sterre had Arlène een prima leesbaar, ietwat krullend, handschrift.
Dit was het eerste punt waarop Sterre stopte met lezen. Hoewel niet elk detail was beschreven hoefde dat ook niet voor de beeldvorming. Het idee dat je iemand vlak voor je ogen zag sterven. Sterre sloeg een paar stukken over. Arlène had nog uitgelegd dat Kai in één van zijn boeken het ritueel had gevonden om Ewan tot leven te wekken. Dat ritueel was bekend bij Sterre. Het lezen bracht herinneringen naar boven. Uiteindelijk kwam ze bij aan op een stuk waar Emily genoemd werd.
Ook hier stopte Sterre met lezen. Het begon erop te lijken dat het dagboek niet alle antwoorden zou geven waarop ze hoopte. Ze schrok lichtelijk toen ze om zich heen keek. Pim was bij haar komen zitten.
"Staat er wat nuttigs in?", vroeg hij.
"Helaas ben ik nog niets tegengekomen", zuchtte Sterre. "Alles is zo vaag mogelijk beschreven. Niets over de hoe en waarom".
"We moeten het er maar mee doen. Heb je bezwaar dat ik hier blijf? Ana en Amber zijn beneden weer bezig". Sterre stemde in. Beide richten hun aandacht op het boek. Ze kwamen een aantal stukken tegen die de verbouwing beschreef en de zoektocht naar de Vijf.
Sterre en Pim keken elkaar even aan. Alsof ze beiden hetzelfde dachten.
"Verstandig genoeg om bij Berkelaar uit de buurt te blijven", zei Sterre met een halve glimlach. "Volgens mij waren Raf en Ana de enige die niet in de problemen bij hem raakte".
"Daar kun je nog wel eens gelijk in hebben", antwoordde Pim. "Ik herinner me nog dat voornamelijk Marcel veel in de problemen kwam. Naast ons dan", voegde hij er snel aan toe.
"Zullen we verder?", stelde Pim voor.
"Hoe zou ze dat geweten hebben?", vroeg Sterre aan Pim.
"Het zou kunnen dat doordat ze weten wat Emily kon wel een vermoeden hadden. En dan bedoel ik niet alleen Arlène", zei Pim met enige twijfel. "Anders zou ik het ook niet weten.".
Verder waren een paar stukken beschreven over het gedrag rond Kai, maar ook het onderzoek van Pim en Marcel en later Pim en Sterre. De inlijvingen waren ook beschreven. Ook niet met elk detail, maar wel met voorbereidingen en een vage beschrijving van de inlijving zelf.
Uiteindelijk kwamen Pim en Sterre aan bij het laatste stukje van het dagboek.
"Ergens had ze gelijk om te twijfelen", zei Pim. "Jij kreeg het zowaar voor elkaar". Sterre schudde het al snel van zich af.
"Alsof het zonder jou was gelukt", zei ze plagerig. Sterre klapte het boek dicht. "Zal ik deze maar in de bieb leggen?", vroeg ze aan Pim.
"Dat lijkt me een prima plek, tenzij je het wil redden van de sloop", antwoordde Pim. "Uiteindelijk gaat dit huis met of zonder meubels plat". Sterre stond op en liep richting de bibliotheek. Eenmaal bij de deur bleef ze staan. Ze twijfelde voor een seconde, maar haar hand ging naar de klink en opende de deur. De ruimte was niets veranderd. De vreemde ingrediënten stonden er nog, net zoals alle boeken. Ze legde het dagboek op de boekenplank links van de deur. Ze liet haar oog gaan over de boekenplank. Daar viel haar oog op een boek over oude symbolen. Ze besloot het pakken en weer naar de woonkamer te lopen.
Pim keek haar nieuwsgierig aan. Sterre legde uit dat hier misschien de symbolen uit die boodschap in stonden. Echter hadden ze het allebei niet door dat er in de geheime ruimte in de kelder een nieuwe boodschap verscheen.
02:50:45
JE LEEST
Het Huis Anubis: De geheimen van Anubis
FanfictionNa het vertrek van de Vijf ontving het huis Anubis nog èèn groep met nieuwe bewoners. Deze zijn echter niet lang gebleven. De verhalen die rond het huis hangen spreken van vreemde geluiden en geheimzinnige tekens. Het huis roept voor de laatste kee...