Sterre, Anastacia en Raphael stonden net in de wereld van het portaal toen ze vlak voor hun ogen een verschijning zagen. De fee van het meer.
"Sterre, ik ben blij dat je mijn boodschappen niet hebt genegeerd", zei ze ernstig. "Luister. Jullie moeten voor middernacht bij de gevangenis van Merlijn zijn. Het allerliefste voor middernacht weer terug in jullie wereld".
"Waarom dan?", vroeg Raphael.
"Om middernacht zal Merlijn één stap te ver gaan met zijn gevangenen. Als jullie niet op tijd zijn zal haar leven worden beëindigd voor informatie die zij niet bezit. Hierin moet Merlijn gestopt worden. Hij is fysiek al veel te ver gegaan en die sporen zullen jullie aantreffen. Jullie moeten zorgen dat jullie uit de sporen van Merlijn blijven". En toen verdween ze.
"Leuk, ze heeft ons niets verteld waar we heen moeten", zei Anastacia klagend
"Ik denk dat we onze zintuigen maar eens moeten inzetten. Ana, Marcel had het over een gebouw met bol vorming wat waarschijnlijk ontstaan is uit de natuur", zei Sterre.
"Goed, ik kijk wel".
Niet veel later kwam de bevestiging van Anastacia en ging het drietal op pad.
In het huis zelf was de sfeer gespannen. Fabian bleef zo veel mogelijk bij Pim in de buurt. Hoewel hij het bewijs had gehad, en het zelfs had toegegeven dat Pim gelijk had met zijn verhaal kriebelde er bij Fabian alsnog iets wat er iets niet pluis was. Er was iets aan de hand.
De meiden waren druk met Pim in gesprek over wat er was gebeurd.
"Dus die deur leidt naar een hele andere wereld?", vroeg Nienke enigszins verbaasd.
"Eigenlijk is het een portaal", antwoordde Pim.
"Hoe lang zou dat al aanwezig zijn?". Nu was het Amber die interesse toonde.
"Ik heb werkelijk geen idee. Als ik zou moeten gokken dan zou ik zeggen dat het portaal aanwezig moet zijn vanaf het moment dat het huis er staat".
"Enig idee hoe dat dan ontstaan is?".
"Ik heb geen vast idee, wel een theorie. Amber was het toch?". De blonde knikte en Pim begon verder te vertellen. Marcel luisterde mee.
"Ik vermoed dat het huis gebouwd is op een steencirkel punt. Zeer waarschijnlijk dezelfde steencirkel als waar de Heilige Eik zich op bevindt".
"Wat is de Heilige Eik?", vroeg Nienke.
"Een middelbare school net buiten het dorp. Ik haal uit die vraag dat jullie daar niet op gezeten hebben?".
"Klopt. Wij zaten op een school in de stad. Zeg maar ongeveer twintig tot dertig minuten fietsen", zei Fabian. "Maar die steencirkel punten?".
"Dat dit huis gebouwd is op een punt zal wel een vorm van toevalligheid zijn. Verder kan ik er ook niets over vertellen".
"Heb je een voorstel wat we gaan doen totdat Sterre, Ana en Raf terug zijn Pim?", vroeg Marcel. Pim dacht even na voordat hij antwoordde.
"Het lijkt me verstandig als we die stoflaag een beetje kunnen wegwerken. Als jij nu samen met Amber of Nienke hier aan de slag gaat dan doen Fabian en ik samen met de andere dame beneden". Iedereen leek het eens te zijn met het plan. Amber en Marcel deden de slaapkamers, badkamer en de hal en Pim, Fabian en Nienke zouden beneden aan de slag gaan.
Het drietal bevond zich na een stevige wandeling voor klein bos. Hier stonden de bomen dicht op elkaar en het pas was hield vlak voor de rand op.
"Weet je zeker dat we goed gaan Ana?", vroeg Raphael met lichte bezorgdheid in zijn stem.
JE LEEST
Het Huis Anubis: De geheimen van Anubis
FanfictionNa het vertrek van de Vijf ontving het huis Anubis nog èèn groep met nieuwe bewoners. Deze zijn echter niet lang gebleven. De verhalen die rond het huis hangen spreken van vreemde geluiden en geheimzinnige tekens. Het huis roept voor de laatste kee...