11. – 17. 1. 2021 3. týden
Přála jsem si jenom trochu času navíc. Avšak i čas se může změnit v klec našich snů a našich tužeb. (200/Ich)
Možná na to půjdu od konce. Dlouho jsem přemýšlela, v čem by čas mohl být klec. Nejsem žádný filozof, a proto budu uvažovat čistě realisticky. Myslím, že všichni znáte lkaní dětí, když se pomalu podzim přehoupne v zimu, a i ti nejmenší zjistí, že se blíží Vánoce. To dlouhé čekání, kdy se čas táhne, a čím je Štědrý den blíž, tím jsou dny, hodiny ba i minuty delší a delší.
Je čas relativní? A proč ho jednou máme nedostatek a podruhé se vleče jako čtrnáct dní před výplatou?
Sama dobře vím, že času se nesmíme poddat, ale musíme se s ním naučit hospodařit.
Každý si alespoň jednou v životě povzdychl, že potřebuje víc času, ať už mu ujel autobus, nebo nestihl napsat písemku. Stejně jako bude druhý den lkát, že čas běží pomalu, například proto, že je úterý a do víkendu, kdy se chystá na koncert své oblíbené kapely, musí uběhnout dlouhatánské čtyři dny.
Myslím, že se mohu ohlídnout do minulosti a čerpat z moudrosti Alberta Einsteina. Jedinou pravou konstantou je rychlost světla, a čas může běžet tu rychleji, tu pomaleji v závislosti na tom, kde lidé jsou a jak rychle se pohybují. Nemusíte souhlasit, jen se nad tokem času zamyslete...