16. týden - Co dokáže píseň

19 10 3
                                    

16. týden 12. – 18. duben 2021

Napiš text inspirovaný písní Hurt od Johnnyho Cashe (300/Ich)

Musím se přiznat, že jak jsem viděla toto téma, byla jsem zaražená. Johnnyho Cashe znám, samozřejmě i spoustu jeho písní včetně Hurt, která se mi připomněla, hned jak jsem si ji na YouTube poslechla. Ale nemám k ní žádný vztah. Je bezpochyby krásná, plná pocitů a rozhodně dojemnější než ta, kterou mi první tóny písně Hurt připomněly.

Hurt jsem poslouchala pořád dokola a marně přemýšlela, co mi tak hodně připomíná. Najednou přišly slova písně... Byla italsky. Hloubala jsem v mysli dál, až se mi rozsvítilo.

Max Pezzali – italský zpěvák, jeden z těch sladkých, kteří umí tak nádherně zpívat o lásce. Ve svých dvaadvaceti letech, kdy jsem přijela do Itálie, jsem se do jeho písniček bezhlavě zamilovala. Miluju je dodnes i ty novější, ale v té době měl pár hitů, které šly v TV, v rádiu, prostě všude. Jedna z těch písní je i tato: Il mondo insieme a te.

Ta píseň ve mně dodnes vzbuzuje vzpomínky. Nádherné a nezapomenutelné. Krajina vysokých špičatých hor z vápence, neprostupné kaňony a úžasná čistá téměř neporušená příroda. Vidím tyrkysové jezero hluboko pode mnou, na druhé straně masivy Gruppo di Brenta, ledový dvacetimetrový vodopád, jehož voda dopadá na vápencové podloží a dál putuje do mrazivého jezera plného odtátého sněhu z třítisícových skalisek. Cítím vůni pasty, Tiramisu a lahodného silného červeného vína, jež se pěstuje na každém svahu dole v údolí, oslavy Ferragosto s neopakovatelnými ohňostroji, úzké uličky plné turistů, kteří přijeli do města, jež jsem měla to štěstí nějakou dobu obývat. Tam byl můj ráj na zemi a tahle píseň mi jej připomíná, vždycky, pokaždé.

Omlouvám se všem, kteří chtěli znát názor na píseň Hurt, ale kdybych měla psát o ní, asi bych si musela něco vymyslet. Bezesporu je to píseň velmi emotivní, avšak pro mě je to jen hezká píseň, kterých je nahraných miliony. Il mondo insieme a te je  nahoře v médiích.

53 oříšků pro Alenku z Říše divů✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat